Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Signalisten hyr ut 3800 lägenheter, 25 av dem hyrs ut till invandrare som fått PUT och där socialen garanterar hyran. Vad hemskt!
Som vanligt skall du komma här och ursäkta alla vidrigheter som pågår mot det svenska folket i invandringens namn (notera att jag även här givetvis räknar in eventuella invandrare som stått i bostadskö). Ja, det är hemskt att 25 personer/familjer inte får chansen till en egen/ny lägenhet, och att det istället går till invandrare som i många fall inte ens är flyktingar utan som kommit hit på lögner och genom att man kastat sina pass för ett bättre liv. Deras skäl att flytta från sitt land till Sveriges är alltså i många fall exakt samma som ett barn som bor hemma och vill flytta därifrån - att ha det lite bättre och få det lite större. Varför skall då invandraren gå före svensken?
Dessutom är förmodligen de som stått i bostadskö arbetande människor som skulle betala hyran med tjänade pengar. Hur fan tror du att de 25 familjerna som kommer flytta dit kommer att kunna betala sina hyror?
Varför inte avskaffa förmåner för att man uppoffrat något överhuvudtaget när vi ändå är igång? Jag menar, varför ska du få mer mat än jag på ICA bara för att du betalar mer än vad jag gör? Varför ska någon som stått i bostadskö och betalat för det få en lägenhet före någon som inte betalat ett skit? Vad är du för en jävla idiot egentligen? Jag kommer aldrig förstå hur folk som du funtade, allt åt alla i tron om att pengar växer på träd. Ni tror samtidigt att människan är en varelse som helt och hållet skiter i dessa pengar och skall hålla käften samtidigt som 25 familjer får flytta in före deras egna barn som de betalat årligen för att de skall få just en lägenhet någon gång i framtiden.