2015-10-20, 22:15
Medlem
Äckligt, men jag blir inte förvånad. Flyktingar och invandrare är mer värda än svenskar och ska företräde till allt enligt partierna till vänster, S, MP, V.

Alla som röstat på invandringsvänliga partier senaste 20 åren är skyldiga och nu får svenska folket vad det förtjänar.
Citera
2015-10-20, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bristpafantasi
Varför i helvete är de är tvungna att bo i Stockholmsområdet, där bostadsbristen är som värst? Har platserna i alla små bruksorter med tomma hyresrätter tagit slut?

Hursomhelst oerhört provocerande beslut. Vad fan är syftet med bostadsköer om vissa som inte står i den får gå före alla? Det kommer bli så fruktansvärt mycket mer av sånt här innan folk börjar fatta att allt är på väg åt helvete och sabbar för alla andra, om de kommer att fatta det någon gång överhuvudtaget.
De vill ju bo nära sina landsmän så att de slipper prata svenska och integrera sig, det är så jobbigt. Alltså många har inte ens tänkt att jobba. De vill inte integrera sig utan är nöjda med att gå runt i en fin lägenhet och ta bidrag. Många kommer ju fan från skitländer så att bara bo i en modern lägenhet är ju en jackpot för dem.
Citera
2015-10-20, 22:19
Medlem
Vad trevligt! Ett hundratal personer kommer få invandrare eller invandrarfamiljer (hoppas på somalier) som grannar i ett annars lugnt område/del av staden. Vet själv och genom vänner hur det är att ha invandrare som grannar (en familj på tre personer kan vara tillräckligt för att förstöra ett litet område totalt) White flight sker av en anledning. Så myser en aning då jag vet att minst hälften av dessa grannar kommer få störningsproblem, sänkt livskvalitet och mycket annat. Att de bara glidit igenom kön är nog också en käftsmäll som sitter rätt bra den med. Alltid lätt att vara generös så länge andra drabbas, hittills har det främst varit små arbetarsamhällen och byar som fått ta smällen då Migrationsverket och Bert Karlsson smäller upp boenden i rasande takt i t.ex. skolor och äldreboenden som för några år sen lades ner då det tydligen inte fanns pengar till sådant längre - deras barn i låg till högstadieskolan får 25-40-åriga s.k ensamkommande flyktingbarn som klasskamrater, för till sådana bluffmakare finns det tydligen pengar. Men om dessa arbetare skulle klaga det minsta så är det inget att bry sig om enligt tidningarna för dessa är ändå bara lågutbildade människor på landsbygden - i samma tidningar som det ofta tjatas om alla människors lika värde.

Det är bra att fler och fler får smaka på mångkulturen, det är så lätt att missa den nästan totalt bara man bor på rätt ställe. Det vet jag själv, men har även bott mitt i den så jag vet bättre än mina uppblåsta och snorkiga F!/MP-grannar.
Senast redigerad av totaler.krieg 2015-10-20 kl. 22:26.
Citera
2015-10-20, 22:19
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Vad har politikerna för beef med de etniska svenskarna?

Handlar de om att politikerna inser att de inte kan leva upp till samhällskontraktet?
Citera
2015-10-20, 22:20
Medlem
Det är nu jag leker med tanken på hur det vore om SD och andra nationella rörelser började bygga bostäder för att hyra ut till de svenskar som nu blir utan (och har blivit tidigare).

Då kunde Anders, 25, som har jobb men ingen bostad äntligen flytta hemifrån, med vetskapen att det var hans riktiga landsmän som hjälpte honom till slut, inte hans sinnessjuka regering.

Och Anders skulle vara långt ifrån ensam.

Ett sådant projekt skulle jag gladeligen skänka pengar till.
Citera
2015-10-20, 22:22
Medlem
Solna stads invånare har väl röstat för detta?
Kom inte och klaga nu era jävlar.
Citera
2015-10-20, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChrisOhoy
Men det är inget "vanligt" kontrakt då det går via kommunen som hyr ut dessa. Signalisten avsätter 20-25 lägenheter till kommunen. Kommunen i sin tur hyr ut dessa till flyktingarna.

Men ge dig nu. Själva nyheten är att de får förstahandskontrakt. Det innebär att de (eller ngn annan) betalar den i kontraktet stipulerade hyran. Det kommunala fastighetsbolaget tjänar alltså inte mer på dessa hyresgäster.

Och eftersom det är kommunen som står för eventuellt försörjningsstöd innebär det om något en merkostnad för Solna kommun.

End of discussion.
Senast redigerad av BW17236 2015-10-20 kl. 22:29.
Citera
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Bong
Äckligt, men jag blir inte förvånad. Flyktingar och invandrare är mer värda än svenskar och ska företräde till allt enligt partierna till vänster, S, MP, V.

Alla som röstat på invandringsvänliga partier senaste 20 åren är skyldiga och nu får svenska folket vad det förtjänar.
Nu är det ju moderatkräk som du som själva röstat för detta. Varför försöker ni ryggradslösa blåbär skylla ifrån er och mörka nu?
Citera
Medlem
bristpafantasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Signalisten hyr ut 3800 lägenheter, 25 av dem hyrs ut till invandrare som fått PUT och där socialen garanterar hyran. Vad hemskt!
Som vanligt skall du komma här och ursäkta alla vidrigheter som pågår mot det svenska folket i invandringens namn (notera att jag även här givetvis räknar in eventuella invandrare som stått i bostadskö). Ja, det är hemskt att 25 personer/familjer inte får chansen till en egen/ny lägenhet, och att det istället går till invandrare som i många fall inte ens är flyktingar utan som kommit hit på lögner och genom att man kastat sina pass för ett bättre liv. Deras skäl att flytta från sitt land till Sveriges är alltså i många fall exakt samma som ett barn som bor hemma och vill flytta därifrån - att ha det lite bättre och få det lite större. Varför skall då invandraren gå före svensken?

Dessutom är förmodligen de som stått i bostadskö arbetande människor som skulle betala hyran med tjänade pengar. Hur fan tror du att de 25 familjerna som kommer flytta dit kommer att kunna betala sina hyror?

Varför inte avskaffa förmåner för att man uppoffrat något överhuvudtaget när vi ändå är igång? Jag menar, varför ska du få mer mat än jag på ICA bara för att du betalar mer än vad jag gör? Varför ska någon som stått i bostadskö och betalat för det få en lägenhet före någon som inte betalat ett skit? Vad är du för en jävla idiot egentligen? Jag kommer aldrig förstå hur folk som du funtade, allt åt alla i tron om att pengar växer på träd. Ni tror samtidigt att människan är en varelse som helt och hållet skiter i dessa pengar och skall hålla käften samtidigt som 25 familjer får flytta in före deras egna barn som de betalat årligen för att de skall få just en lägenhet någon gång i framtiden.
Citera
2015-10-20, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vuino
Solna stads invånare har väl röstat för detta?
Kom inte och klaga nu era jävlar.

Det här argumentet fungerar inte riktigt. Eftersom media valt att inte rapportera om såna här saker förrns nu efter valet så visste folk helt enkelt inte vad dom röstade på.

Det var inte som att bostadskris, tältläger, höjd kommunalskatt och höjd pensionsålder var uttalade vallöften. Man kunde gissa sig till det om man var extremt insatt men dom flesta litar på att vår demokrati fungerar och att media rapporterar om sånt här.

Skyll först och främst på gammelmedia som missbrukat sitt demokratiuppdrag rejält.
Citera
2015-10-20, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemskeSven
Ok, just Signalisten är en kommunal stiftelse, så där kan det vara lite hur som helst. Men att "hyran är fast" stämmer normalt inte i sådana här specialfall. http://www.expressen.se/gt/ettorna-h...for-46-500-kr/

Nej, det kan inte vara "lite hur som helst" i en kommunal stiftelse.

Alla betalar samma hyra.
Citera
2015-10-20, 22:29
Medlem
bristpafantasis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --aa--
De vill ju bo nära sina landsmän så att de slipper prata svenska och integrera sig, det är så jobbigt. Alltså många har inte ens tänkt att jobba. De vill inte integrera sig utan är nöjda med att gå runt i en fin lägenhet och ta bidrag. Många kommer ju fan från skitländer så att bara bo i en modern lägenhet är ju en jackpot för dem.
Det minsta man begär av dessa människor borde vara något slags bevis på att ett arbete väntar för någon i familjen om man skall gå före i kön. Jag förstår inte hur folk bara kan se på medan folk som statistiskt sett inte jobbar och heller inte kommer att jobba i många år framöver ersätter folk som statistiskt sett jobbar i attraktiva bostäder. Folk kommer ju fan tappa lusten att jobba helt i det här jävla landet snart. Skatten får man mindre och mindre tillbaks av, och nu börjar bostadsköer man stått i under hur många år som helst inte heller spela någon roll, för dessa människa bara ska ha lägenheter i anknytning till Stockholm!
Senast redigerad av bristpafantasi 2015-10-20 kl. 22:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in