2005-11-01, 00:24
Medlem
Good evening läjdis and hängslemen!

har en enligt mig befängd tanke kring vårt psyke & tidsdilation, som det är lika bra att jag delar med mig av

nämlisch:
vår hjärna är ju ett rätt schysst instrument i precis jämnvikt, men när vi börjar mixtra med olika former av droger ter det sig som att denna gudomliga balans bryts & vi upplever en enormt annorlunda verklighet än den vi är vana att erfara. tex kan tidsdilation upplevas dvs den annars så behändiga tidsuppfattningen är som bortblåst, det som annars tog 3sek tar nu 30min lr iaf ter det sig så för den utsatte. NU, kommer min tanke in, tänk om det kan vara på det viset att den gode albert enstens teori kan appliceras här, han säger ju (sa iaf) att bla tiden är relativ.

ungefär nu kommer jag ut på för djupt vatten (läs:biologi), , men iaf hjärnan arbetar ju med elektricitet, elektriciteten rör sig ganska snabbt för ett otränat öga, men inte i våra hjärnor då det där finns hjärnceller, iaf hos vissa.
nå, kan det vara så att vissa droger accelererar hastigheten på hjärnans arbete & dess elektriska springpojkar så mkt att det konventionella sättet att mäta sträcka, tid & hastighet sätts ur spel & vi måste ta hjälp av alberts relativitetsteori typ vid hastigheter inte långt från ljusets.

tja kan det vara så att våra hjärnor under drogrus spinner på så att "elektronerna" i den "använder sig" av relativitetsteorin? därav upplever vi tidsdilation, då hjärnan sas får mer tid på sig att göra vad den ska (sträckan blir väl åxå mindre va?)

jaja, det var tanken iaf har senare hört att våra hjärnor i sammanhanget är sjukt sega av sig, några ynka tiotals m/s skulle enligt en mkt osäker uppgift våra hjärnor skicka elektriska impulser med.

(vet någon upplyst själ hur snabbt en mänskilg hjärna "skickar" sina signaler skulle jag bli en _smula_ gladare )

tycker ändå sammanfattningsvis att det är en rätt "skön" tanke ändå, fatta vad koolt om vi själva kunde uppleva ÄKTA tidsdilation utan att använda ett rymdskepp!

p.s har inte sovit på för länge nu så det finns säkert en j_la massa grammatiska meningsskiljaktigheter d.s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in