2015-10-20, 14:49
Medlem
blueprintzs avatar
Hej Flashback!

Jag är extremt rädd att bli stoppad av civilpolis random på gatan för att jag ser drogpåverkad ut och sedan medtagen för drogtester. Detta har byggts upp under flera år och har kommit till den graden att jag knappt går ut dagarna efter att jag har rökt gräs på grund av rädslan att bli stoppad av polis - även om jag inte är påverkad för stunden. Jag röker ytterst sällan nu för tiden men ibland händer det och det är likadant varje gång. Jag beter mig som om jag vore efterlyst. Jag började röka när jag var 17 år och rökte regelbundet i ca två år. Idag är jag 26 år och har erfarenhet av olika droger så jag är ingen nybörjare. Jag är bara en av dom som inte skulle klara av de rättsliga konsekvenserna av att hålla på med droger.

Jag tror på fullaste allvar att jag är ensam om att nojja på det här sättet och undrar vad ni tycker att jag ska göra

Att diskutera: Har jag dessa paranoida tankar helt i onödan eller finns det en anledning att bli som jag blir efter att ha rökt? Vad bör jag göra?
Citera
2015-10-20, 15:15
Medlem
breeze420s avatar
Det är många som tänker som du Tyvärr är det ingen ogrundad paranoia. De är verkligen ute efter dig. De har specifika operationer inom polisen för att specifikt leta efter personer som endast röker lite gräs för personligt bruk.

Välkommen till Sverige Där man insisterar att vår unika drogpolitik som dödar flest i hela Europa är den bästa, och alla andra har fel
Citera
2015-10-20, 15:26
Medlem
Niggerbullens avatar
Har alltid ansett att det är bra att vara paranoid, till en viss gräns givetvis. Det är helt enkelt så man flyger under radarn i detta jävla land
Citera
2015-10-20, 15:56
Medlem
blueprintzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av breeze420
Det är många som tänker som du Tyvärr är det ingen ogrundad paranoia. De är verkligen ute efter dig. De har specifika operationer inom polisen för att specifikt leta efter personer som endast röker lite gräs för personligt bruk.

Välkommen till Sverige Där man insisterar att vår unika drogpolitik som dödar flest i hela Europa är den bästa, och alla andra har fel

Jag har svårt att föreställa mig det. Jag är rädd för att gå utanför dörren så länge jag har spår av droger i kroppen.

Detta känns som en flashback-skada. Jag har aldrig träffat någon som resonerar som jag gör utanför flashback men här kan man läsa hur många historier som helst som bekräftar min rädsla.

Låt oss säga att det gått 48 h från röktillfället (så att mitt blod är rent), kommer polisen då vid misstanke "tvinga" mig till pissprov? Har läst trådar här på forumet om folk som fått slangar uppkörda i snoppen för att de sagt att de hellre vill ta ett blodprov.
Citera
2015-10-20, 15:58
Medlem
teenagecrackwhores avatar
Äh sluta nojja, planera bara din rökning! Vet du att du ska ut där snuten brukar hänga så kanske det är bra att låta bli spliffen? Alternativet är att du hittar ett boende i nån liten håla eller flyttar ut i skogen där polisen inte är om det inte skett något brott.

Jag bor själv på en liten ort där alla blir förvånade om en målad bil slinker förbi. Ofta blir folk nyfikna och följer efter vilket är, vad jag tror, rätt störande för snutarna, men lika bra de

Som sagt, jag tror att planerad rökning eller flytt är lösningen för din nojja!
Citera
2015-10-20, 16:01
Medlem
blueprintzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teenagecrackwhore
Äh sluta nojja, planera bara din rökning! Vet du att du ska ut där snuten brukar hänga så kanske det är bra att låta bli spliffen? Alternativet är att du hittar ett boende i nån liten håla eller flyttar ut i skogen där polisen inte är om det inte skett något brott.

Jag bor själv på en liten ort där alla blir förvånade om en målad bil slinker förbi. Ofta blir folk nyfikna och följer efter vilket är, vad jag tror, rätt störande för snutarna, men lika bra de

Som sagt, jag tror att planerad rökning eller flytt är lösningen för din nojja!

Jag bor i Stockholm så jag antar att jag blir lite som en i mängden här.

Vet inte om jag uttryckte mig tillräckligt tydligt men jag är "nojjig" så länge jag har spår av thc i kroppen, alltså flera dagar/veckor efter att jag rökt.
Citera
2015-10-20, 16:22
Medlem
grovalarks avatar
Man blir väl mer o mer paranoid över åren... Turen tar ju slut nån gång om man inte slutar i tid!

EDIT: Detta är väl ingen tråd att posta på "Drogakuten"?
Citera
2015-10-20, 18:35
Medlem
C-3POs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grovalark
Man blir väl mer o mer paranoid över åren... Turen tar ju slut nån gång om man inte slutar i tid!

EDIT: Detta är väl ingen tråd att posta på "Drogakuten"?
Nej vi testar i Psykisk hälsa istället.

Drogakuten --> Psykisk hälsa
/Moderator
Citera
2015-10-21, 11:20
Medlem
blueprintzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C-3PO
Nej vi testar i Psykisk hälsa istället.

Drogakuten --> Psykisk hälsa
/Moderator

Verkligen? Det är ju drogrelaterat så går det inte att lägga den i cannabis-forumet i så fall? Här känns inte som att den blir sedd
Citera
2015-10-21, 12:43
Medlem
Popshuv1ts avatar
Det är bara inse att den enda konsekvensen skulle bli en bot på 1500 kronor.

Sluta noja för inget hemskt kommer hända om du nu skulle torska.

Du kommer inte hamna på kåken, du kommer inte förlora jobbet och ingen kommer bry sig för ingen kommer veta att du har torskat.

Se så, upp med hakan nu!
Citera
2015-10-21, 18:48
Bannlyst
Jag tror att det är typen thc i marijuana/cannabis som är botemedlet till cancer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in