2005-10-31, 23:11
Medlem
Nån som vet vad som hände mellan Timo och Håkan?

Deras samarbete slutade väl efter Håkans andra skiva. Har aldrig sett nån förklaring varför. Dom verkade ju va väldigt tajta, Timo producerade dom två första plattorna och allt var väldigt glatt.....

Kommer ihåg att jag läste nånstans att efter Timos soloskiva så frågade nån journalist vad Håkan tyckte om Timos skiva, han svarade att inte hört den.....
Citera
2005-11-01, 16:30
Medlem
Stagger_Lees avatar
Kan ju vara så att de blivit ovänner, det vet man ju inte så det är onödigt att spekulera i det.

Mest troligt är väl egentligen att Timo ville släppa en helt egen platta. Kan förstå det, om man är en kreativ musiker som inte spelar i "ett eget" band. Han proddade ju massa för Håkan, arrade många av låtarna, spelade i Her Majesty osv, så han är ju väldigt kreativ.

Hörde honom prata om musiken han gillar i nån radiointervju dessutom, och han älskar gitarrbaserad pop och sånt, och Håkans musik är ju inte längre direkt gitarrbaserad pop, så det kanske var ett gemensamt beslut att bara ta det lugnt ett tag?

Who knows...
Citera
2005-11-01, 16:40
Medlem
embras avatar
Det verkar som om de inte är allt för grymma ovänner...

Klart det var dags för Tiimo att köra sitt eget race, han hade ju aldrig hunnit med att turnera runt med Håkan samtidigt som han åkt runt med sitt egna projekt.
Citera
2025-01-09, 03:00
Medlem
Såvitt jag vet är det enda intressanta med Timo Räisänen
hans samröre med Håkan Hellström
och dennes A&R/Manager Ismail Samie (se annan tråd).
Särskilt då sakerna som inkluderar
skjutvapen och A-klassad narkotika
men även allt det där andra.
Senast redigerad av GoneForever 2025-01-09 kl. 03:17.
Citera
2025-01-10, 13:13
Medlem
IvanDF3s avatar
Timo gästade ett event jag arrangerade 2014. Tyvärr var det en fantastisk försommareftermiddag och på uteserveringen bjöds det på gratis bubbel. Ett par hundra gäster valde bubbel framför Timo. Så han stod på scenen och spelade för max 10-12 personer och många, många tomma kvadratmeter golv. Det gjorde riktigt ont att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in