Hej! Var precis och gjorde "praktiskt test" till denna tjänst som RLC-operatör. Berättar gärna processen om någon annan undrar.
Satt vid en dator med 3 skärmar. Fick 40min. Hade ett häfte med uppgifter o 2 kuvert.
Började med häftet, nåra iq test rutor, frågor, en läsförståelse på engelska, siffror att avgöra om de va lika eller inte osv.
Jag va nr 2 då sa dom, nr 2 öppna kuvert 2a kl 02.40. Satt o snegla mot klockan o öpnnade då. Då skulle jag skriva mitt namn i höger o vänster hörn o göra en stjärna i mitten på ett stort papper längre upp som man skulle komma ihåg vart osv.
Sen tog dom ut mig så fick jag bygga ihop lego med instruktioner samtidigt som de mata på med frågor jag va tvungen att svara på samtidigt. Sen tillbaka och fortsätta med häftet o sen öppna kuvert 2b kl 27.00 så gjorde jag de o skulle rita figurer på det här arket o komma ihåg vart osv.
Sedan när det var klart så skulle man skriva om sin gårdag på datorn 5 minuter. Sedan var testen slut. Jävligt roligt men stressigt med att komma ihåg fler saker samtidigt, simultanförmågan sätts på prov helt enkelt
Har någon annan erfarenhet från denna process till RLC-operatör så lyssnar jag gärna.