Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2005-10-31, 22:11
Medlem
Hej,

Vad händer om en spislampa går sönder, stängs spisen då av tills lampan är bytt?

En tänd lampa indikerar ju att spisen är på, lätt att missa att stänga av den om lampan gått sönder.
Citera
2005-10-31, 22:41
Medlem
Väldigt intressant fråga, men hur kan du komma på den?
Citera
2005-10-31, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mansig
Väldigt intressant fråga, men hur kan du komma på den?

Tack. För att jag har "spisnoja" och måste kolla spisen 5-6 ggr innan jag går hemifrån.

Funderar seriöst på att koppla in en 60-min timer på väggen till spisen, skulle kännas mycket bättre. Har t.o.m åkt hem några gånger för att jag "kanske" missade att stänga av spisen. (vilket aldrig hänt)
Citera
2005-10-31, 22:45
Medlem
Schulls avatar
Vilken lampa menar du? Lampan i ugnen eller den vid vredet? Den i ugnen kan du byta själv.
Citera
2005-10-31, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schull
Vilken lampa menar du? Lampan i ugnen eller den vid vredet? Den i ugnen kan du byta själv.

Hej Menar de(ofta är det två lampor) på fronten som visar om någon platta eller ugnen är på.
Citera
2005-10-31, 22:50
Medlem
Schulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av internet
Hej Menar de(ofta är det två lampor) på fronten som visar om någon platta eller ugnen är på.
Ring hyresbolaget så får dom fixa det… Eller så får du mecka isär spisen själv.
Citera
2005-10-31, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schull
Ring hyresbolaget så får dom fixa det… Eller så får du mecka isär spisen själv.

De är hela nu alltså.....tänkte bara om...
Citera
2005-10-31, 22:54
Medlem
slippys avatar
Köp en spis med inbyggd timer. Du kanske kan göra nåt skatteavdrag pga tvångstankar.

Citat:
Ursprungligen postat av internet
De är hela nu alltså.....tänkte bara om...
Hehe tänk om lampan går sönder precis när du "tror" du stängt av spisen och sen går du hemifrån med spisen på...mohahaha
Citera
2005-10-31, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slippy
Hehe tänk om lampan går sönder precis när du "tror" du stängt av spisen och sen går du hemifrån med spisen på...mohahaha

Nu var du väldigt grym.
Citera
2005-10-31, 23:04
Medlem
InkoPinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slippy
Köp en spis med inbyggd timer. Du kanske kan göra nåt skatteavdrag pga tvångstankar.

Haha!
Jag har liknande tvångstankar, men då gäller det strykjärnet!

Apropå det här så måste jag berätta en sann historia om en incident som jag råkade ut för när jag bodde i min gamla lägenhet.

En kväll skulle jag laga mat, men när jag stängde av plattan kände jag hur någonting gick sönder inne i spisen... spisplattan fastnade i påslaget läge, och vredet var helt oanvändbart! Spisen var också fast monterad, så det gick inte att dra ur sladden...

Det var bara att ringa jourmontören och under tiden fick jag koka vatten på spisplattan för att hålla nere värmen...
Citera
2005-10-31, 23:04
Moderator
Ruskigbusss avatar
Som svar på frågan, nej - det tror jag knappast. Lampan är ju en liten diod eller så, och spisen har ju sällan någon högre intelligens.
Citera
2005-10-31, 23:07
Medlem
god mats avatar
Kolla att alla vreden står på noll istället. Skriv upp resultaten på baksidan av handen. T ex så här:

0 0 0 0 0 0 0 0

Använd en olika färg på kulspetspennan varje dag.

Eller skruva ur proppen och ta med den i fickan. Den (eller så är det två) är lite tjockare, så när du känner den i fickan när du är hemifrån kan du vara trygg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in