2015-10-18, 22:30
Medlem
Hej

Någon som har tips på en tjänst/funktion (eller direkt i Swedbanks internetbank) som låter mig se ett specefikt kontos saldohistorik över en längre period (1-2år).

Dvs att jag kan få se en graf över vad saldot legat på antingen varje dag eller varje månad osv sedan ett datum för länge sedan.
Citera
2015-10-18, 22:38
Medlem
lfhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eclipseTomte
Hej

Någon som har tips på en tjänst/funktion (eller direkt i Swedbanks internetbank) som låter mig se ett specefikt kontos saldohistorik över en längre period (1-2år).

Dvs att jag kan få se en graf över vad saldot legat på antingen varje dag eller varje månad osv sedan ett datum för länge sedan.

Klickar du in på kontohistorik för du ju alla händelser+summan id varje gång du använt kortet med möjlighet att gå långt tillbaka. Du kan lada ner den här tabellen som en excelfil och där väldigt snabbt göra en graff över värdet på kontot.
Citera
2015-10-18, 22:55
Medlem
Vid export i Swedbank får man inte med sig saldot på kontot. Det ser man bara i internetbanken.

Allt hade varit bra om jag fått med saldot men nu får jag bara kostnaden för den specefika transaktionen. Detta är helt ointressant om jag vill se hur mycket har jag haft på kontot för två år sedan, hur har detta förändrats fram till idag.

Att manuellt sitta och kolla saldot för månader tillbaka är inte heller något jag vill göra.
Citera
2015-10-18, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eclipseTomte
Vid export i Swedbank får man inte med sig saldot på kontot. Det ser man bara i internetbanken.

Allt hade varit bra om jag fått med saldot men nu får jag bara kostnaden för den specefika transaktionen. Detta är helt ointressant om jag vill se hur mycket har jag haft på kontot för två år sedan, hur har detta förändrats fram till idag.

Att manuellt sitta och kolla saldot för månader tillbaka är inte heller något jag vill göra.

Kan du inte bara skriva in saldot från början av perioden som ett startvärde i egen cell, sedan får du skapa en formel som tar värdet från cellen ovanför/bredvid beroende på hur excelarket ser ut och adderar värdet av transaktionen för att skapa nytt saldo. Sedan kopierar du in formeln i hela raden/kolumnen och plottar saldo över tid?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in