Citat:
Ursprungligen postat av
fiskoega
Såg precis att ytterligare ett asylboende brinner så kände mig tvungen att gå in här och kommentera.
Jag hoppas ni som postar är fullt medvetna om att det hjälper personer som bränner ner husen till grunden.
Detta kommer inte att minska invandringen på något sätt utan endast bidra till ökade kostnader för samhället och att fokus läggs på helt fel saker.
Och nej, jag skulle inte tycka att det var kul själv om mitt hus blev granne med ett flyktingboende. Förmodligen skulle det även kunna påverka värdet på huset. Men ni måste ju förstå att det enda som kommer hända är att dom kommer ju bara bygga upp huset igen, nästa gång kanske man reviderar bygglovet och uppför ett ännu större flyktingboende än det som stod där innan. Kontraproduktivt eller hur?
Bli mer politiskt insatta istället om ni är bekymrade. Satsa på att studera, arbeta och bidra till samhället istället för att hjälpa folk att bränna ner asylboenden.
Är ungefär lika konstruktivt som att gå ut på gatan och tända eld på en bil, vilket händer i förorterna dagligen.
Syftet med tråden är att visa på hur extremt många boenden som kommer upp dagligen. 8000 förläggningar i Sverige enligt polisen och svt.
Det är INGEN här som uppmanar någon att bränna ner något. Istället så ger vi personer i drabbade områden chansen att överklaga besluten.