Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-10, 09:44
  #661
Medlem
JackSm1ths avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...smabarnsmamman

Citat:
Mattias knivhöggs till döds av småbarnsmamman

Mattias döttrar Yasmin (till vänster) och Jenny talar nu för första gången ut om sina tankar och känslor kring pappans mord. Innan mordkvällen hade Mattias och trebarnsmamman börjat träffas mer intensivt och Mattias pratade om att de skulle flytta ihop. Tvåbarnspappan Mattias Fanqvist trodde att han skulle ha en myskväll med en speciell vän. Men den tidigare ostraffade trebarnsmamman och personliga tränaren agerade iskallt när hon drogade och knivhögg honom till döds i hans egen lägenhet.

– Rättsläkaren sa att eftersom hon högg av kroppspulsådern så tappade han medvetandet direkt. Man får se det som en tröst, att han slapp lida, säger dottern Jenny.

Kvinnan hade även en pojkvän som ofta var bortrest. Då brukade de passa på att ses.

– Pappa hade alltid varit svag för henne men jag tror mest att hon var ute efter pengar och inte intresserad av att lämna sin sambo, säger hans äldsta dotter.

Mattias hade lovat att hjälpa henne att få ett lån för att bli av med sina skulder, ett löfte han inte hade hållit. Flera personer säger att hon varit påtagligt irriterad och störd över något tiden innan mordet.

När hon kom till lägenheten den här kvällen hade hon med sig en väska som innehöll tre knivar, en rörtång och sömnmedel.

Läkemedlen i väskan, som är en viktig del av bevisningen, var hennes egna receptbelagda sömnmedel. Hon gav Mattias flera tabletter under kvällen och sa att det var potenshöjande läkemedel.

Efteråt påstod hon att det var för att inte behöva umgås sexuellt med Mattias. Hon ville i stället prata med honom om lånet, säger hon. Men det tror inte åklagaren på.

– Min uppfattning är att hon gav honom lugnande tabletter under falsk förespegling i syfte att tortera och skada honom, säger Emil Westlin.

Åklagaren tror att Mattias försökte fly ut ur lägenheten. Boende i huset hörde flera dunsar och några steg.

Motivet till mordet är fortfarande oklart för de anhöriga.

Vissa tror att det kan handla om svartsjuka eftersom Mattias hade kontakt med en annan kvinna tidigare i veckan. Dessutom hade han pratat om att han skulle ställa kvinnan mot väggen och fråga om hon tänkte lämna sin sambo.

– Som jag förstod det gick det inte så bra för henne ekonomiskt. Men var hon ute efter pengar så var Mattias helt klart fel person att gå på, vad jag vet i alla fall, säger en vän.

Dottern lider av mardrömmar och sömnproblem men ältandet över vad som egentligen hände är värst.

– Samma vecka som pappa dog skulle jag och min sambo berätta att jag var gravid igen, men det hann vi inte och det är en sorg att han inte fick veta, säger hon.
Artikeln är mycket längre, och jag citerar bara det jag tyckte var mest intressant och spännande.
Citera
2019-07-25, 17:02
  #662
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimman
Jo han hade avvärjningsskador. på vänster hand har jag för mig. Finns i FUP där det är bilder på händerna. Det är väldigt svaga linjer utritade på händerna, så kolla noga så ser du dem, Läs också texten! Tror ni att hon är psykiskt sjuk eller? Jag har svårt att tro det, hon vet ju att hon har gjort fel. Nu vet inte jag särskilt mycket om psykiskt sjuka & hur de fungerar!?? Frågan är om hon anses så sjuk så det blir stängd rättegång!?

Jag tror hon var psykiskt sjuk i form av utbrändhet och mental avtrubbning. Hon verkar inte mått bra och nått en återvändsgränd. Nu kommer hon bort från allt under många år, kanske det hon ville.
Citera
2022-04-10, 18:31
  #663
Medlem
Något nytt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback