2015-10-29, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Fallet togs upp l kvällens Brottsplats Sverige med Hasse Aro. Naturligtvis så lämnades inget signalemt vilket talar för sig själv när det är tv4 som sänder. Gissar på somalier men visst kan ha fel.

Signalement nämndes två gånger, dels av polisen vid trädgården, dels av Hasse Aro:
"Tre mörkhyade män i tjugoårsåldern".
Man önskar bara att PK-media slutade hemlighålla signalement så fort det rör sig om vissa folkgrupper, då skulle nog fler fall klaras upp snabbare.
Citera
2015-10-29, 22:44
Medlem
Jo det finns mycket somalier.. Även mycket eritrianer.... Så får ju hoppas polisen hittar dom först.
Citera
2015-10-29, 23:01
Medlem
Maulcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bushtucker
Jo. tror Du gissar rätt. Har för mig det är somalier man fyllt på med i Ludvika, men någon kvarboende dalmas/dalkulla får gärna rätta mig om jag skulle ha fel.

Någon mas eller kulla torde sitta inne med den avgörande pusselbiten som kan leda utredningen framåt. Antaganden och gissningar leder tyvärr förundersökningar inte framåt. Fakta gör däremot det.
Så öron och ögon öppna så polisen kan komma framåt...
Citera
2015-10-29, 23:26
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maulca
Någon mas eller kulla torde sitta inne med den avgörande pusselbiten som kan leda utredningen framåt. Antaganden och gissningar leder tyvärr förundersökningar inte framåt. Fakta gör däremot det.
Så öron och ögon öppna så polisen kan komma framåt...

Problemet som jag ser det, och det gäller inte bara det här enskilda fallet, är ju att vissa invandrargrupper är så slutna att det ytterst sällan läcker ut någon information av det här slaget vi önskar. Sedan är ju det sociala trycket inom vissa grupper inte alls lika stort när det gäller någon som "straffar en svennehora" som det skulle vara om Kalle Svensson i Burträsk skulle göra samma sak.
Citera
2015-11-01, 21:26
Medlem
https://brottsplatssverige.se/video/ung-kvinna-brutalt-valdtagen-av-tre-okanda-man-ludvika/

scrolla ner på sidan så finner du en film om våldtäckten
Citera
2015-11-03, 02:11
Medlem
Maulcas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelGris
https://brottsplatssverige.se/video/ung-kvinna-brutalt-valdtagen-av-tre-okanda-man-ludvika/

scrolla ner på sidan så finner du en film om våldtäkten

Jag har sett inslaget. Det är tyst. Polisen jobbar med inre och yttre spaning och då ska vi inte störa.
Men lämna tipsen till Hasse i Brottsplats Sverige
Citera
2015-11-03, 06:50
Medlem
skullcombos avatar
I reportaget framgår det att Eritreanerna/somalierna frågar kvinnan ifråga efter cigaretter, vid handelsbanken.
Det slog mig att när jag och en polare var på väg hem från krogen tidigare nu i höstas stannande en röd risig gammal bil, ut hoppar en Eritrean,alternativt somalie som frågar oss på knacklig svenska efter en cigarett.
I bilen sitter det ytterligare ett par mörkermän. Detta skedde vid pizzeria Etna Högbergsgatan 42 i korsningen vid trafikskolan.
En aning suspekt att stanna bilen efter vägen för att fråga efter en cigarett.
Citera
2015-11-03, 06:56
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skullcombo
I reportaget framgår det att Eritreanerna/somalierna frågar kvinnan ifråga efter cigaretter, vid handelsbanken.
Det slog mig att när jag och en polare var på väg hem från krogen tidigare nu i höstas stannande en röd risig gammal bil, ut hoppar en Eritrean,alternativt somalie som frågar oss på knacklig svenska efter en cigarett.
I bilen sitter det ytterligare ett par mörkermän. Detta skedde vid pizzeria Etna Högbergsgatan 42 i korsningen vid trafikskolan.
En aning suspekt att stanna bilen efter vägen för att fråga efter en cigarett.

Absolut. Den där händelsen skulle du tipsa polisen om.
Citera
2015-11-10, 12:12
Medlem
Efter alla överfallsrån och gruppvåldtäkter den senaste tiden, utförda av mörkhyade män, är Ludvika inte längre den trygga plats den den gång var. Ett hedervärt initiativ har tagits av privata nattvandrare enligt Dalarnas Tidningar, de verkar ha fått upp ett möjligt spår efter hyenorna, polisen är kontaktad och de borde ha fått intressanta namn att jobba med i det här fallet.
http://www.dt.se/dalarna/ludvika/nya-nattvandrare-ska-gora-ludvika-tryggare
Citera
2015-12-08, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skottihuvet
Grattis Ludvika till dygnets våldtäkt!
Tydligen inget gruppjobb den här gången men vi följer med spänning fallets vidare öden map GM o BO...
Det står att "tre män är misstänkta" så det kan mycket väl vara fråga om gruppberikning.
Citera
2016-01-21, 12:32
Medlem
Tok-Franss avatar
http://www.dt.se/blaljus/brott/tva-man-anhallna-misstankta-for-grov-valdtakt-i-ludvika-i-hostas

Polisen jobbar vidare.
Citera
2016-01-21, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
http://www.dt.se/blaljus/brott/tva-man-anhallna-misstankta-for-grov-valdtakt-i-ludvika-i-hostas

Polisen jobbar vidare.

Om det är DNA-träffar som ligger bakom anhållandet så finns knappast någonting kvar att diskutera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in