Citat:
Ursprungligen postat av
intemittnamn
Ok, bra input.
Jag har inte sagt upp mig öht, utan funderar bara på en strategi
Borde? Är det en moralisk uppfattning eller har du nån insikt i hur det ligger till?
Om du bryter ett avtal är det logiskt att du kan bli ersättningsskyldig. Vill du veta säkert får du fråga din jurist eller facket men det låter rimligt att du får betala skadestånd. Det enda jag vet är att Sverige är mildare än skräckexemplet USA.
Men tänk på tonen, du verkar tro att Flashback är en gratisarbetande juristbyrå vilket är fel inställning och jag får uppfattningen att det är samma tankefel du gör gällande din anställning.
Du har skrivit på ett papper du inte skulle skrivit på och bör inte "jävlas" för det, oavsett hur illa du blivit behandlad. Tänk alltid att allt är ditt fel och att du endast kan påverka framtiden. Ingen idé att ojja sig över hur jobbigt det är att jobba 2 månader till.
Det kan du göra nästa gång du blir anställd, varför du nu skulle vilja förhandla ner uppsägningstiden — bättre att vara noggrannare under anställningdprocessen. Tänk som att du ska välja vilken arbetsgivare du ska signera för.
Långt och kanske för sent för att påverka fitt beslut, men skriver ändå.
Ps, Hur gör man enklast smileys på mobilen? Är det app eller mobilwebbsida som gäller? Ds.