2015-10-16, 20:37
Medlem
Bagettis avatar
Hej!

Jag kom att tänka på en sak idag. Muslimska araber har en välkäld kultur av kvinnoförtryck, något som de för med sig när de kommer till Svea Rike. Alla dessa förtryckande män får F! att se mer behövande ut eftersom "oj, vad samhället har blivit sexistiskt och patriakstikst helt plötsligt, rösta på oss!!"

Kan det vara så att det är en strategi som feministerna använder sig av? Att importera kvinnoförtryckande muslimska araber för att skapa mer förtryck så de själva kan få mer makt och röster?
Citera
2015-10-16, 20:51
Medlem
Svenska "feminister" eller radikalfeminister, eller vad nu än man vill kalla skräpet, har ingen strategi. Tro mig. Det är de alldeles för dumma i huvudet för. De jönsar mest med i ofarliga politiska samhällstrender, som den att hata vita män exempelvis. De är brickor i någon annans spel.

Det känns med många radikalfeminister som om de är rätt så sorgliga och bittra individer som inte har något liv, och att de därför anammat radikalfeminismen som någon slags exhibitionistisk ploj-hobby, som de egentligen inte ens tror på själva. För att fylla ett tomrum.
Citera
2015-10-16, 20:52
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagetti
Hej!

Jag kom att tänka på en sak idag. Muslimska araber har en välkäld kultur av kvinnoförtryck, något som de för med sig när de kommer till Svea Rike. Alla dessa förtryckande män får F! att se mer behövande ut eftersom "oj, vad samhället har blivit sexistiskt och patriakstikst helt plötsligt, rösta på oss!!"

Kan det vara så att det är en strategi som feministerna använder sig av? Att importera kvinnoförtryckande muslimska araber för att skapa mer förtryck så de själva kan få mer makt och röster?

Den var ny faktiskt!

Men tror du feminister är så smarta att dom faktiskt har en så "avancerad" plan? (jodå ibland undrar även jag...)

Själv tror jag dom är rena egoister som ser sig själva som någon form av master race (eller master sex)...

Och egoism och denna master plan är inget som förenas...
Citera
2015-10-16, 21:16
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Hej!

Nej det funkar inte så. Feminismen är inte rationell och saknar strategi då den är grundad på känslor.

En sån strategi skulle ju vara kontraproduktiv dessutom.
Det behövs för det första ingen import av verkliga förtryckarelement då feminister ändå utan större ansträngningar kan hävda sin offerstatus i detta hjärntvättade land.
Och vad skulle de tjäna på att tvingas underkasta sig ett verkligt muslimskt patriarkat?

Kanske en undermedveten feminin längtan efter att få underkasta sig maskulina dominanta män nu när den svenska mannen blivit så feminiserad?
Citera
2015-10-16, 22:27
Medlem
Citat:
Hej!

Jag kom att tänka på en sak idag.
Det låter som en rimlig maxkapacitet för dig.
Citera
2015-10-16, 22:48
Medlem
Citat:
Hej!

Inte omöjligt.
Kan även vara att de är så korkade att de tror att de kan omvända dessa missförstådda stackars män, för de är väl egentligen synd om dem.
Kvinnor har väl alltid vart lite amatör psyokologer och tror sig kunna omvända alla stackars män till den rätta vägen i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in