• 1
  • 2
2015-10-18, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReVarre
Många av mina kontakter på psyk har spekulerat och t.o.m. funderat om jag varit feldiagnoserad med asperger och i själva verket har ADD... tjack tog bort alla mina tankegrubblerier.. Jag har varit fastlåst i mina egna tankar och det var därför jag fick gå till psyk för jag blev helt bortkopplad från verkligheten p.g.a. det. Tjack tog bort alla dessa tankar och jag kunde faktiskt hantera och skjuta bort negativa tankar då.

Du har alltså fått Elvanse utskrivet bara lite hipp som happ?

Att man blir allmänt euforisk på tjack och inte bryr sig ett skit om problem lär inte vara något specifikt för personer med ADD. Det räcker med lågt stämningsläge för att få mörkare tankegångar.
Senast redigerad av DavidMiscavige 2015-10-18 kl. 13:42.
Citera
2015-10-18, 15:26
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DavidMiscavige
Du har alltså fått Elvanse utskrivet bara lite hipp som happ?

Att man blir allmänt euforisk på tjack och inte bryr sig ett skit om problem lär inte vara något specifikt för personer med ADD. Det räcker med lågt stämningsläge för att få mörkare tankegångar.
Nej men vi har haft funderingar kring det förut. Jag har varit anti kring medicinering innan men nu förstår jag att det gör under för mig.

Det var först en medicinsk dos jag tog. 50mg. Jag blev lugn och kunde som sagt släppa negativa tankeloopar mycket enklare. Jag var mer okej med mitt måenden är jag mådde dåligt och blev inte bitter och anklagande för mitt dåliga stämningsläge. Mådde faktiskt inte så jättebra under hela tiden, men jag kunde bryta det onda spiralen och ta klivet och hoppa in i konversationer igen för att komma ur min negativa känsla. Jag tänker ge det en chans i alla fall men mina förhoppningar är stora. Jag tror på det här. Det här är nog pusselbiten som saknats hela mitt liv.
Citera
2015-10-30, 18:52
Medlem
ReVarres avatar
Just nu tänker jag kring det här med balansen mellan säkerhet och expanderandet av territorium. Det är viktigt att inte låsa in sig känner jag utan ta kliv utanför ens bekvämlighetszon ibland. Jag tänker också kring varför jag skapade den här tråden, och det handlade fan inte ens om mig utan om ett intresse att imponera på andra i ett självhävdelsebehov.

Har druckit en öl nu, jag känner mig fan otrygg med det, för jag är rädd för att jag flyr från mina känslor, men jag måste ju kunna unna mig saker också. Det får inte bli en besatthet att vara hälsosam känner jag. Det känns inte rätt för mig just nu. Men ja jag utvecklas ju hela tiden.
Citera
2015-10-30, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReVarre
Just nu tänker jag kring det här med balansen mellan säkerhet och expanderandet av territorium. Det är viktigt att inte låsa in sig känner jag utan ta kliv utanför ens bekvämlighetszon ibland. Jag tänker också kring varför jag skapade den här tråden, och det handlade fan inte ens om mig utan om ett intresse att imponera på andra i ett självhävdelsebehov.

Har druckit en öl nu, jag känner mig fan otrygg med det, för jag är rädd för att jag flyr från mina känslor, men jag måste ju kunna unna mig saker också. Det får inte bli en besatthet att vara hälsosam känner jag. Det känns inte rätt för mig just nu. Men ja jag utvecklas ju hela tiden.
Låter som du har en personlighetsstörning, det kan du bara bli bättre med genom terapi.
Citera
2015-10-31, 09:36
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andas-djupt
Låter som du har en personlighetsstörning, det kan du bara bli bättre med genom terapi.
Ja jag gör allting jag kan för att förändras nu... Jag håller på med affirmationer och har ett program som skriver sublima meddelanden på min skärm. Helt enkelt så programmerar jag om hjärnan. Har länge hållt på med meditation så jag har sjukt bra insikt på hur jag tänker när jag mår som jag mår.

Om jag skulle få gissa på själv så är det jag lider av post-traumatisk stress, ångestattacker och humörsvängningar. Sen har jag förmodligen ADHD eller något sådant... :P
Citera
2015-10-31, 13:31
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andas-djupt
Fast å andra sidan så har vi inte alla våra egna "personlighetsstörningar". Jag väljer att se på det som att jag lever i en annan "verklighet" (eg. fantasivärld) än du. I din fantasivärld har jag en personlighetsstörning, och det är väl okej, men i den här dimensionen jag är i just nu är jag inte sjuk alls. Jag är bara mig själv precis som jag alltid varit, fast kanske inte varit medveten om. Just nu är jag medveten om att döden inte finns. Födseln inte finns. Allting bara är och har alltid varit. Vilket äventyr.
Citera
2015-11-02, 21:52
Medlem
lightvorcer1s avatar
Du ville utmana bekvämlighetszoner, om jag fattade dig rätt?
Du verkar vara inne lite på meditation och liknande, så kanske den här videon kan
få tankarna på ett hälsosamt spår (nedan)? (Om inte, så bortse bara från mitt inlägg.)

Videon heter "A MUST SEE!!! A Most Important Video on Enlightenment – for anyone and everyone!" och av Mooji, på Youtube. Om du är mottaglig kan en inre expansion ske, som är helt underbar!
Citera
2015-11-03, 09:40
Medlem
ReVarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lightvorcer1
Du ville utmana bekvämlighetszoner, om jag fattade dig rätt?
Du verkar vara inne lite på meditation och liknande, så kanske den här videon kan
få tankarna på ett hälsosamt spår (nedan)? (Om inte, så bortse bara från mitt inlägg.)

Videon heter "A MUST SEE!!! A Most Important Video on Enlightenment – for anyone and everyone!" och av Mooji, på Youtube. Om du är mottaglig kan en inre expansion ske, som är helt underbar!
Kommit förbi den fasen för länge sedan.. Har inga frågor längre, vet vart jag skall vända mig, inåt. Men tack ändå
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in