Hej!
Jag lånade den 28 September ett lån på 3000 kronor ifrån Trustbuddy (Trustbuddy.se).
Inga konstigheter.
Den 12 så kunde jag ej kontakta de eftersom jag inte kunde komma åt mitt konto, de hade nämligen blivit anmälda och stängts ner av finansinspektionen.
Mer om det här : http://www.di.se/artiklar/2015/10/15...e-for-rakning/
Jag försökte kontakta de men de fanns inga spår, jag vill ju inte ha räntekostnader på mitt 14-dagars-kostnadsfria lån!
Dagarna gick och jag kunde fortfarande inte komma åt mitt konto.
Igår den 15 Oktober så fick jag detta mail :
Idag så är det exakt 18 Dagar sedan jag tog lånet, alltså +4 Dagar extra.
Idag när jag loggade in på min trustbuddy profil så stod det att jag hade fått +607 kronor i avgift, räntekostnader + låneavgift. Jag blev helt chockad!
Vad händer, ska jag betala?
Jag lånade den 28 September ett lån på 3000 kronor ifrån Trustbuddy (Trustbuddy.se).
Inga konstigheter.
Den 12 så kunde jag ej kontakta de eftersom jag inte kunde komma åt mitt konto, de hade nämligen blivit anmälda och stängts ner av finansinspektionen.
Mer om det här : http://www.di.se/artiklar/2015/10/15...e-for-rakning/
Jag försökte kontakta de men de fanns inga spår, jag vill ju inte ha räntekostnader på mitt 14-dagars-kostnadsfria lån!
Dagarna gick och jag kunde fortfarande inte komma åt mitt konto.
Igår den 15 Oktober så fick jag detta mail :
Citat:
October 15th, 2015
Hej Buddy,
Vi skriver för att påminna er om statusen på lånet ni har tagit hos TrustBuddy.
Efter Finansinspektionens åtgärder får vi som företag inte ge ut några nya lån till låntagare eller förlänga befintliga lån.
Ni har har ändå en skyldighet att betala tillbaka befintliga lån till oss.
Vi ger er 30 dagar extra från förfallodatumet att betala in hela lånet.
Ni kan logga in på erat konto hos Trustbuddy för att se lånesumman och betalnings information.
Om ni har några frågor kontakta våran kundservice på tel:08-40303120 eller skicka ett email till sverige@trustbuddy.com
Hej Buddy,
Vi skriver för att påminna er om statusen på lånet ni har tagit hos TrustBuddy.
Efter Finansinspektionens åtgärder får vi som företag inte ge ut några nya lån till låntagare eller förlänga befintliga lån.
Ni har har ändå en skyldighet att betala tillbaka befintliga lån till oss.
Vi ger er 30 dagar extra från förfallodatumet att betala in hela lånet.
Ni kan logga in på erat konto hos Trustbuddy för att se lånesumman och betalnings information.
Om ni har några frågor kontakta våran kundservice på tel:08-40303120 eller skicka ett email till sverige@trustbuddy.com
Idag så är det exakt 18 Dagar sedan jag tog lånet, alltså +4 Dagar extra.
Idag när jag loggade in på min trustbuddy profil så stod det att jag hade fått +607 kronor i avgift, räntekostnader + låneavgift. Jag blev helt chockad!
Vad händer, ska jag betala?