Citat:
Ursprungligen postat av
artid
Kringlan verkar bli behandlad som pestsmittad person, så att ens vara av i närheten honom medför en risk för ens uteslutning. Det är ingen rim och reson över det hela utan det är en överreaktion det som nu sker. AMK ser ut nu att försvinna, sponsorerna flyr. Det kan ses som "långa knivarnas natt" det som nu sker i Kultursverige. Jag undrar om det är någon som vågar stå för att offentligt kalla Kringlan sin vän.
Det är hans partners självklara rätt att avsluta samarbeten. Den gode kristoffer är en patetisk "komiker" som verkar extremt sexfixerad. Estelle ska få milvis med kuk, hon är en hora, yxa i fittan på åsa linderborg etc. Jag vet inte riktigt om du vet vad de långa knivarnas natt var men tycker att det är en usel parallell-
Om vi sansar oss så handlar det hela om en tredje rangens komiker som fått tokspel i en marginell podd och vräkt ur sig hot och nedvärderande inför poddproducenter av en marginell podd utryck mot personer som gjort en helt vanligt hederligt jobb.
Det är ingen större förlust om han försvinner från det offentliga och tar ett vanligt jobb. Det är hellr ingen större katastrof om han fortsätter att göra metarial för de närmast sörjande.
Men det som vi diskuterar är hur bilden av samarbetspartners påverkas av att han gör sexuella referenser till ett barn (Estelle) samt att uttalat ett intresse av att sätta en yxa i fittan på en av Sveriges mest kända kulturchefer för att hon publicerat en recension som berörde honom. Att karln dessutom hotar att misshandla recensenten gör inte bilden av kristoffer bättre.
Han kan nog hanka sig fram som "komiker" bland dom som tycker att det är skoj med någon som säger fitta och hora. Tyvärr är den marknaden inte så stor så det kommer nog att hålla honom kvar som en perifier "komiker". Jag är helt övertygad om att han kommer att ha svårt att hitta samarbetspartners av någon betydelse under överskådlig tid