Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-16, 15:24
  #1
Medlem
hej,
är det någon som sitter inne på något bra airbnb-boende i London? :)
Gärna runtom Hyde Park/Bayswater/ Marble Arch.
Är tjej i 20årsåldern, åker ensam för att träffa vänner så vill bara ha ett (tryggt) boende med tv, gärna wifi, för några dagar.
Citera
2017-05-25, 14:18
  #2
Medlem
inte en enda jävel på fb som bott på airbnb i london?
Citera
2017-05-26, 16:07
  #3
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
inte en enda jävel på fb som bott på airbnb i london?

Haha ta det lugnt. Jag har gjort det. Gjorde det när jag flyttade till London för ett par år sen. Vad vill du få reda på specifikt?

Ja Airbnb finns och fungerar mycket väl i London. Det fungerar extra bra då man kan ordna en plats att bo i för mycket mindre pengar än i motsvarande hotel och hostels i samma områden. Likt väl som med allt annat så finns det skit och uthyrningar man bör akta sig för. Men om du enbart skulle titta på de med flera och bra betyg så behöver du inte oroa dig.

Sen så är jag inte 20årig tjej så för mig är och var det kanske lite annorlunda. Om du kan kolla på platser där det hyrs ut av kvinnor eller par så kanske det är att föredra? Det är något jag aldrig har oroat mig för själv, men det kanske är klart att verkligheten ser annorlunda ut för oss två. Men annars så kan du hitta kanonställen, till bra priser och i bra områden. London är stort och det kan skilja sig otroligt mycket från kvarter till kvarter. Men Hyde Park, Marble Arch med mera är mest turistområden så är väl helt okej.
Citera
2017-05-26, 17:23
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polagom
Haha ta det lugnt. Jag har gjort det. Gjorde det när jag flyttade till London för ett par år sen. Vad vill du få reda på specifikt?

Ja Airbnb finns och fungerar mycket väl i London. Det fungerar extra bra då man kan ordna en plats att bo i för mycket mindre pengar än i motsvarande hotel och hostels i samma områden. Likt väl som med allt annat så finns det skit och uthyrningar man bör akta sig för. Men om du enbart skulle titta på de med flera och bra betyg så behöver du inte oroa dig.

Sen så är jag inte 20årig tjej så för mig är och var det kanske lite annorlunda. Om du kan kolla på platser där det hyrs ut av kvinnor eller par så kanske det är att föredra? Det är något jag aldrig har oroat mig för själv, men det kanske är klart att verkligheten ser annorlunda ut för oss två. Men annars så kan du hitta kanonställen, till bra priser och i bra områden. London är stort och det kan skilja sig otroligt mycket från kvarter till kvarter. Men Hyde Park, Marble Arch med mera är mest turistområden så är väl helt okej.
Haha tack för svar. Har dock hört att man som airbnb hyresvärd har lov att sätta upp webbcam för att se att inget galet händer eller varför dom nu gör det. Vet du om det stämmer? Det kanske bara sitter en cam vid hallen så dom ser vilka gäster man tar in i huset ? Låter äckligt om hela jävla huset är övervakad
Citera
2017-06-03, 12:47
  #5
Medlem
polagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mnish
Haha tack för svar. Har dock hört att man som airbnb hyresvärd har lov att sätta upp webbcam för att se att inget galet händer eller varför dom nu gör det. Vet du om det stämmer? Det kanske bara sitter en cam vid hallen så dom ser vilka gäster man tar in i huset ? Låter äckligt om hela jävla huset är övervakad

Har aldrig hört talats om det. Sen så är det bättre att försöka att inte lyssna på en massa struntrykten som polarna har hört om genom deras vänner, eller dylikt.
Jag skulle föreslå om du hör något som inte låter så trovärdigt, eller lite konstigt att du försöker kolla upp om det med Airbnb själva. En snabb Googling på ämnet ger: https://www.airbnb.co.uk/help/articl...es-in-listings

"Our standards and expectations require that all members of the Airbnb community respect each other’s privacy. More specifically, we require hosts to disclose all surveillance devices in their listings, and we prohibit any surveillance devices in certain private spaces (such as bedrooms and bathrooms) regardless of whether they’ve been disclosed.

If you’re a host and you have any type of surveillance device in or around a listing, even if it’s not turned on or hooked up, we require that you let guests know by including this information clearly in your listing description and photographs. If a host discloses the device after booking, Airbnb will allow the guest to cancel the reservation and receive a refund. Host cancellation penalties may apply."
Citera
2017-06-13, 20:46
  #6
Medlem
BlueMarlins avatar
Använde mig av AirBnB när jag flyttade hit för ett år sedan. Bodde i Rochester, Ilford, Watford, Hackney. Ett smidigt och billigt sätt att skaffa tillfälligt boende, dock finns det ju förstås en massa skithålor, vilket jag fick erfara p.g.a. att jag ville spara pengar. Blev alltid erbjuden att betala cash in hand de gånger jag ville förlänga vistelsen, till ett billigare pris förstås.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2635172

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback