2019-11-02, 19:59
Moderator
Strix m/94s avatar
Snarlik tråd infogad.

Strix/Mod
Citera
2019-11-02, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ortoped
Vad är problemet tycker du då ? Folk har blivit rånade och våldtagna i alla tider och att det brinner lite är väl inget att bry sig om ?

Jag har märkt mer och mer på detta forum att det verkar råda någon form av verklighets-psykos bland vissa, precis som att Sverige håller på att kollapsa, när det i själva verket är hur lugnt som helst och högfungerande. Märkligt.
Folk har mördats i alla tider.

Vad är problemet med krig?
Citera
2019-11-02, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Förutom att rösta på Sveriges enda oppositionsparti så finns det inte så mycket annat att göra. Enligt mig är Sverige redan bortom all räddning, särskilt eftersom att folk aktivt röstar på Sveriges undergång, val efter val.

Ett verklighetsfrånvänt folkslag som är i klorna på ondskefulla politiker. Du kan ju själv räkna ut hur det kommer sluta.. Gör det bästa av situationen, lägg pengar pengar på hög och se till att du har någonstans att emigrera när Sverige brakar ihop fullständigt. Det är bara en tidsfråga.

Absolut. Det är en tidsfråga. Sverige goes crazy.
Citera
2019-11-02, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidden
1. Stoppad asylinvandring i några år, följt av en strikt asylinvandring av kvotflyktingar <10000.
2. Stoppa anhöriginvandring.
3. Inför riktig livstid/dödsstraff för mördare.
4. Kastrera utförare av överfallsvåldtäkter.
5. Sänk straffmyndigheten till 14 och ta bort förmildrande för yngre som begår våldsbrott.
6. Legalisera cannabis kontrollerat och svält gängen ekonomiskt.
7. Stärk svenska tullen i sitt arbete med att hålla ute narkotika och vapen.
8. Stärk polisen och hjälp dem klara upp brott.
9. Ta bort lagar om hatbrott. Brott är brott och man ska inte kunna policiera språk politiskt oavsett riktning.
10. Bygg upp den liberala nationalismen som brukade hålla ihop folk. Det ska vara svårt och något att vara stolt över att bli svensk. På så sätt skapar vi en gemenskap med invandrare som är här.
11. Utvisa alla invandrare som begår våldsbrott eller skadar sverige.
12. Stoppa utbyggnaden av moskeer, kyrkor och diverse religösa symboler men behåll religionsfrihet. Man kan inte döda en ide.
13. Gör det obligatoriskt för invandrare att lära sig svenska inom fem års tid eller utvisa dem.
14. Skär ner på bidragen ett par år och bygg ut infrastruktur i form av kollektivtrafik och sänk priset nationellt. Folk kan ta jobb längre från där de bor lättare.
15. Ta bort lite bredd i svenska grundskolan och inför kurser i privatekonomi och hur skatter/deklarering fungerar. NO, religion osv kan man ägna sig åt på fritiden eller i klubbar likt schackklubbar efter skolan.
16. Ta bort skattefinansieringen av public service. No one is too big to fail. De hade inte behövt det om de var bra.
17. Ta bort skattestödet för högskoleämnen utan vetenskaplig förankring. Musik osv. är en fritidssyssla som du kan finansiera själv.
18. Gör det lättare för folk som gör rätt för sig att stanna i sverige.
19. Avrätta is-krigare som döms efter krigsdomstol.
20. Jobba med att få ut folk från sina datorer och lägenheter så de mår bättre och syns/hörs.

Du förtjänar en "tumme upp" för din genomarbetade och genomtänkta "handlingsplan", jag håller med på nästan alla dina 20 punkter. Bra.

Citera
2019-11-02, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Du förtjänar en "tumme upp" för din genomarbetade och genomtänkta "handlingsplan", jag håller med på nästan alla dina 20 punkter. Bra.

Men vars finns det nån punkt 21 då, att norrmalm/baseball-ligan kan klippa ner dessa inversiva människor,? När skall vi klippa ner dom?? det var ju så N.Y City fixade brottsligheten i början av nittiotalet, broken windows policy.
Citera
2019-11-02, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Enligt deras egen logik är det inget problem om de mördas. Men så är de också nyttiga idioter.

Yupp å company...

Sånt lirar i högkonjuktur eller normalkonjutur som statskontrollerad media som AB och DN skulle kalla det..

Dagens Industri som jag som dumjävel abbonerat på sen Prince var som vassast under 90-talet, kallar det nåt annat.
Citera
2019-11-02, 22:03
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StopAtNothing666
Men vars finns det nån punkt 21 då, att norrmalm/baseball-ligan kan klippa ner dessa inversiva människor,? När skall vi klippa ner dom?? det var ju så N.Y City fixade brottsligheten i början av nittiotalet, broken windows policy.

Jag börjar luta åt att staten genom ombud i smyg ska dela ut knark gratis i förorterna så förhoppningsvis en stor del av problemen helt enkelt knarkar ihjäl sig på sikt. Det är kanske inte en så effektivt och snabb lösning men någonting måste börja göras åt saken relativt snart.
Citera
2019-11-02, 22:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bulletproofsoul
Jag börjar luta åt att staten genom ombud i smyg ska dela ut knark gratis i förorterna så förhoppningsvis en stor del av problemen helt enkelt knarkar ihjäl sig på sikt. Det är kanske inte en så effektivt och snabb lösning men någonting måste börja göras åt saken relativt snart.

Nu har dom ju bättre bombdudes i förorterna (+ 120 sprängningar på 10 månader, unheard of in rest of Europe/USA/Australia/Latin America) än vad bombsquaden på kungsholmen kan trolla fram.

Bomberna blir bara mer potenta för varje månad enligt polisen.

Den där i Linköping/Juni var ju rent militärt....truppminor. Bara ett under att dom inte smällde bort 300 pers där.
Senast redigerad av StopAtNothing666 2019-11-02 kl. 22:14.
Citera
2019-11-02, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callebilte
Invandringen verkar dock lösa åldringsvågen. Lite som en modern ättestupa som kommer hem o rånar o klubbar ihjäl de äldre i deras egna hem...
Citera
2019-11-02, 22:26
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Nu har dom ju bättre bombdudes i förorterna (+ 120 sprängningar på 10 månader, unheard of in rest of Europe/USA/Australia/Latin America) än vad bombsquaden på kungsholmen kan trolla fram.

Bomberna blir bara mer potenta för varje månad enligt polisen.

Den där i Linköping/Juni var ju rent militärt....truppminor. Bara ett under att dom inte smällde bort 300 pers där.

Som sagt det år på den nivån rent tekniskt och styrkemässigt. Det är bara frekvensen som måste öka lite för att det ska kallas inbördeskrig. Och slumpen dvs som den i Linköping hade skördat många dödsoffer som du påpekar. Bara en tidsfråga innan det händer. Knarkpåverkade fjortisblattar med omdöme som en betongsugga leker runt med militära minor inne i stadskärnorna. Kan bara sluta på ett sätt, det går åt helvete.
Senast redigerad av bulletproofsoul 2019-11-02 kl. 22:36.
Citera
2019-11-02, 22:29
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svidden
1. Stoppad asylinvandring i några år, följt av en strikt asylinvandring av kvotflyktingar <10000.
2. Stoppa anhöriginvandring.
3. Inför riktig livstid/dödsstraff för mördare.
4. Kastrera utförare av överfallsvåldtäkter.
5. Sänk straffmyndigheten till 14 och ta bort förmildrande för yngre som begår våldsbrott.
6. Legalisera cannabis kontrollerat och svält gängen ekonomiskt.
7. Stärk svenska tullen i sitt arbete med att hålla ute narkotika och vapen.
8. Stärk polisen och hjälp dem klara upp brott.
9. Ta bort lagar om hatbrott. Brott är brott och man ska inte kunna policiera språk politiskt oavsett riktning.
10. Bygg upp den liberala nationalismen som brukade hålla ihop folk. Det ska vara svårt och något att vara stolt över att bli svensk. På så sätt skapar vi en gemenskap med invandrare som är här.
11. Utvisa alla invandrare som begår våldsbrott eller skadar sverige.
12. Stoppa utbyggnaden av moskeer, kyrkor och diverse religösa symboler men behåll religionsfrihet. Man kan inte döda en ide.
13. Gör det obligatoriskt för invandrare att lära sig svenska inom fem års tid eller utvisa dem.
14. Skär ner på bidragen ett par år och bygg ut infrastruktur i form av kollektivtrafik och sänk priset nationellt. Folk kan ta jobb längre från där de bor lättare.
15. Ta bort lite bredd i svenska grundskolan och inför kurser i privatekonomi och hur skatter/deklarering fungerar. NO, religion osv kan man ägna sig åt på fritiden eller i klubbar likt schackklubbar efter skolan.
16. Ta bort skattefinansieringen av public service. No one is too big to fail. De hade inte behövt det om de var bra.
17. Ta bort skattestödet för högskoleämnen utan vetenskaplig förankring. Musik osv. är en fritidssyssla som du kan finansiera själv.
18. Gör det lättare för folk som gör rätt för sig att stanna i sverige.
19. Avrätta is-krigare som döms efter krigsdomstol.
20. Jobba med att få ut folk från sina datorer och lägenheter så de mår bättre och syns/hörs.

Yeees. Kan skriva under på allt. Du har tänkt till. Bli politiker fort.
Citera
2019-11-02, 22:31
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
What the fuck ska man säga då som random svensk.... ?

Inför mina små barn och mina föräldrar är jag alltid lite små jollrig att saker och ting kommer nog att ordna upp sig.... Sverige är stabilt och kommer alltid vara stabilt...

Det säger jag alltid till mina nära å kära... vill inte oroa dom.

Till er säger jag en helt annan sak. Mitt land är under total FKN jävla attack av muslimer.

Men sluta skönmåla. Det är ingen idé. Säg vad du tycker privat. Jag förstår om du som de flesta andra inklusive mig själv inte kan prata fritt på jobbet för det går ju inte än?...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in