2018-03-04, 23:29
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrickB8man
FYI

Detta ÄR delvis redan ett faktum !

Idag attackerar de yrkeskriminella poliser både i tjänst och privat i hemmet samt polisstationer !
Fler poliser lämnar sin tjänst samtidigt som gängkriminella flyttar fram sina positioner och blir fler och fler.

Våldtäktsärenden läggs på hög eller avskrivs helt.

Jag har personligen slutat att ringa polisen när jag ser brott begås för att de kommer ändå INTE.

Du kanske inte lyckades läsa dig till det var det jag skrev för att rätta din läsförståelse.

Sen att kriminella utnumrerar polisen och flickor ställs mot väggen och blir våldtagna upp och ned med arslet putandes utåt och en ängslig blick när flera kriminella våldtar dem kan ju vara en del. Frågan är vilka som vill slänga in diverse vanliga människor i finkan och höja straffen för brott :/
Citera
2018-03-04, 23:45
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Du kanske inte lyckades läsa dig till det var det jag skrev för att rätta din läsförståelse.

Sen att kriminella utnumrerar polisen och flickor ställs mot väggen och blir våldtagna upp och ned med arslet putandes utåt och en ängslig blick när flera kriminella våldtar dem kan ju vara en del. Frågan är vilka som vill slänga in diverse vanliga människor i finkan och höja straffen för brott :/

Problemet för dig är att du tror att något som redan är, ska hända

FYI: ordet Problemet kan närsomhelst bytas ut mot ordet Utmaningen
Citera
2018-03-05, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Systemkollapsen kan mätas genom graden av funktionalitet, alltså hur väl systemen faktiskt fungerar i förhållande till hur de ska fungera enligt specifikationerna. Som du säkert förstår finns det inget enkelt svar utan olika system måste analyseras utifrån sina egna betingelser. Denna tråd ger en kvalitativ beskrivning av många olika system som inte alls fungerar på avsett vis, de kan alltså anses kollapsade i större eller mindre omfattning.
Specifikationerna borde vara lagarna då.
Men jag ser inte att de som skriver kollapsprat i tråden refererar till några lagar eller andra specifikationer. Ser du det?

Är det inte så att det handlar om blint tyckande. Och att mycket klagomål mest handlar om att offentlig sektor inte fungerar något vidare. Något den aldrig gjort och inte kan göra.
Och symptom som dryftas har funnits i decennier.

Vården knorras det över. Men när jag frågar om hårvården (som är privat) så redovisas inget.
Och frågar jag om tandvården så redovisas bara problem inom offentlig sektor.

Och vad gäller lagstiftning så klagas över gammal (S)-lagstiftning som funnits länge. Men de som skriver verkar ha fått för sig att det är ett nytt problem.

Om vi har en kollaps borde det gå att mäta upp kvantitativt.
I arbetslöshet, eller statslåneränta, eller BNP, eller konjunktur, eller inflation. Men där ser vi bara fortsatt framgång efter Alliansens städjobb.

Det är som den häringa systemkollapsen bara finns i en fantasivärld. Det skulle vara enklare att diskutera den om den gick att mäta upp i verkligheten.
Citera
2018-03-05, 00:12
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Problemet för dig är att du tror att något som redan är, ska hända

FYI: ordet Problemet kan närsomhelst bytas ut mot ordet Utmaningen

Det blir svårt att svara på ditt inlägg när ditt resonerande grundar sig i ett missförstånd. Kan hända att du är lite utmanad och bara har svårt att förstå texter som är skrivna i presens, därav din "utmaning".
Citera
2018-03-05, 00:14
Medlem
Sperssons avatar
.
Sjukhus och vårdcentraler som lägger ned i brist på pengar är ett tecken på systemkollaps.
Citera
2018-03-05, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Sjukhus och vårdcentraler som lägger ned i brist på pengar är ett tecken på systemkollaps.
Eller prioritering. Eller effektivisering. Jag skulle vilja se den offentliga inrättning som lyckas så bra i sitt uppdrag att den gör sig själv överflödig; då ska man avvecklas. Pengar till NKS har det i alla fall hostats upp.

Välfärdskomplexets logik är den att den får mer resurser ju sämre den verkar.
Citera
2018-03-05, 00:39
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
.

Är du säker på det?

Eller är det bara ett smidigt drag för öppna upp för privata aktörer istället?
Citera
2018-03-05, 00:43
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Det blir svårt att svara på ditt inlägg när ditt resonerande grundar sig i ett missförstånd. Kan hända att du är lite utmanad och bara har svårt att förstå texter som är skrivna i presens, därav din "utmaning".

Det riktigt komiska är att du INTE alls verkar förstå någonting alls samtidigt som du försöker verka intelligent

Försök att läsa mitt förra inlägg RIKTIGT långsamt en gång till

Funkar INTE det så kan du be en god vän förklara för dig vad mitt inlägg innebär
Citera
2018-03-05, 00:45
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
.

Att det ska va så förbannat svårt att inse för somliga !
Citera
2018-03-05, 00:57
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Det riktigt komiska är att du INTE alls verkar förstå någonting alls samtidigt som du försöker verka intelligent

Falsk dikotomi.

Citat:
Försök att läsa mitt förra inlägg RIKTIGT långsamt en gång till

Funkar INTE det så kan du be en god vän förklara för dig vad mitt inlägg innebär

Mycket stora bokstäver i ditt inlägg, sur eller? På tal om vem som är komisk så är det väl du, som har problem med läsförståelse och samtidigt projicerar dina kvaliteter på andra.
Citera
2018-03-05, 01:05
Medlem
PatrickB8mans avatar
Citat:
Falsk dikotomi.

Mycket stora bokstäver i ditt inlägg, sur eller? På tal om vem som är komisk så är det väl du, som har problem med läsförståelse och samtidigt projicerar dina kvaliteter på andra.

Svider det eller
Citera
2018-03-05, 01:06
Medlem
Att regeringen vill inskränka yttrandefriheten ytterligare med två nya ändringar i grundlagen.

Att Solna tingsrätt nu har dömt enligt sharia lag i ett brottmål.

Att vi har mer än 300 000 fattigpensionärer.

Att SKL flaggar för extrema kostnader framöver.

Att politiker och MSM är mer bekymmrade över sverigebilden än att det faktiskt håller på och går åt helvete.

Etc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in