Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-10-15, 15:42
Medlem
Ätit imovane 7,5mg i ungefär 3 månader. Ska idag byta till propavan.
Hur kommer kroppen reagera tro? mest rädd för ökad ångest (har redan så mycket ångest. Sömnlöshet om jag får de är inget problem (sover redan jätte dåligt).

Trappar också ner sobril samtidigt.

Har mirtazapin också som "sömntablett"
Citera
2015-10-15, 15:50
Medlem
robinmusics avatar
propavan är helt verkningslöst i jämförelse.
käka inte för många propavan för då kommer hela jävla kroppen bestå av krypningar.

behåll imovan men be om högre dos.
Citera
2015-10-15, 16:00
Medlem
TheJackets avatar
Be om stilnoct. propavan är helt värdelöst
Citera
2015-10-15, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinmusic
käka inte för många propavan för då kommer hela jävla kroppen bestå av krypningar.

Ätit propavan förut det ända som händer är att man blir en zombi dagen efter, men tänkte bara ta propavan nu när jag sätter ut imovanen.
Citera
2015-10-15, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Be om stilnoct. propavan är helt värdelöst

Stilnoct gillar jag inte.
Ätit propavan förut i flera år, det som händer är att jag blir en zombi dagen efter.
Men det kan jag ta för ska bara äta den när jag slutar med imovanen så det inte blir helt kaos.

Imovane och stilnoct är ju ganska lika? dom är ju släkt med benzo och det vill jag komma ifrån.
Citera
2015-10-15, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av robinmusic

Är inte 7,5 maxdos på imovanen?
Citera
2015-10-15, 16:32
Medlem
Astralplasmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Girl1990
Ätit imovane 7,5mg i ungefär 3 månader. Ska idag byta till propavan.
Hur kommer kroppen reagera tro? mest rädd för ökad ångest (har redan så mycket ångest. Sömnlöshet om jag får de är inget problem (sover redan jätte dåligt).

Trappar också ner sobril samtidigt.

Har mirtazapin också som "sömntablett"

Propavan i sig, är svårt att somna på.
Tar du i stället 1 Imovane och 1 Propavan, så får du längre sömn.
Men du vaknar dåsig.
Citera
2015-10-15, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astralplasma
Propavan i sig, är svårt att somna på.
Tar du i stället 1 Imovane och 1 Propavan, så får du längre sömn.
Men du vaknar dåsig.

Har inget problem att somna (mirtazapinen hjälper mig med det) men vaknar efter 4h och sedan håller jag på och vaknar och ligger vaken väldigt mycket (ibland har jag fått ta en till imovane på natten)

Skulle nu vilja sluta med imovanen. Borde jag trappa ner på något sätt isåfall hur?.
Citera
2015-10-15, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Girl1990
Är inte 7,5 maxdos på imovanen?
Jo,pratade med en sjuksköterska på psyk för ca 2 veckor sedan eftersom jag mådde så dåligt,då sa hon att jag fick ta 2 st Imovane 7,5 mg i några dagar,jag tar fortfarande 2 st på kvällen,säger dem något så säger jag att jag missförstod Men det är nog lugnt.

Propavan är väl en sömntablett,och Imovane insomningstablett?
Senast redigerad av Sjukdom-1854 2015-10-15 kl. 18:55.
Citera
2015-10-15, 19:07
Medlem
Förstår inte läkare som ordinerar flera månader på sömnmedel sömnmedel som både är beroendeframkallande och man kan utveckla tolerans för. Behandlingen bör inte vara längre än 4 veckor enligt Fass.

Vill du sluta med imovan ska du trappa ned successivt. Fråga läkaren hur. Annars kan du få riktigt jobbiga biverkningar.
Citera
2015-10-15, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Jo,pratade med en sjuksköterska på psyk för ca 2 veckor sedan eftersom jag mådde så dåligt,då sa hon att jag fick ta 2 st Imovane 7,5 mg i några dagar,jag tar fortfarande 2 st på kvällen,säger dem något så säger jag att jag missförstod Men det är nog lugnt.

Propavan är väl en sömntablett,och Imovane insomningstablett?

Jaha okej.
ja propavan är sömntablett och imovane insomning
Citera
2015-10-15, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av opak
Förstår inte läkare som ordinerar flera månader på sömnmedel sömnmedel som både är beroendeframkallande och man kan utveckla tolerans för. Behandlingen bör inte vara längre än 4 veckor enligt Fass.

Vill du sluta med imovan ska du trappa ned successivt. Fråga läkaren hur. Annars kan du få riktigt jobbiga biverkningar.

Nej håller med, läser om måga som ätit imovane i 10-12 år om inte mer.

Har ingen riktig läkarkontakt så kan inte fråga, säger bara vad jag vill ha så får jag det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in