• 1
  • 2
2015-10-15, 15:07
Medlem
Akilles-själs avatar
Låt folk stirra och låt det bara rinna bort från själen i ögonblicket efteråt. Dom vet inte bättre, men det gör du, så lev livet fritt iaf.
Skit i att det är pinsamt bara, ibland måst man bara leva istället!

Lycka till
Citera
2015-10-15, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Akilles-själ
Låt folk stirra och låt det bara rinna bort från själen i ögonblicket efteråt. Dom vet inte bättre, men det gör du, så lev livet fritt iaf.
Skit i att det är pinsamt bara, ibland måst man bara leva istället!

Lycka till

Inga råd om att hen ska droga ner sig den här gången?
Citera
2015-10-15, 15:21
Medlem
iDunos avatar
TS gå till VC och be om en remiss dermatolog. Det finns behandlingar laser som krämer. Men det tar tydligen flera månader.

Så mitt råd är alltså att uppsöka en läkare. 10% av befolkningen lider utav rosacea. Du är inte ensam.

Här kan du läsa lite. http://www.rosaceaforum.se/

Omega3 är inflammation hämmande. Vitamin b5 kan du prova och lägre doser utav vitamin-a.

Men först och främst prata med en dermatolog "Hudläkare"
Citera
2015-10-19, 12:34
Medlem
Känner en snubbe som har födelsemärke i halva ansiktet. Ingen bryr sig.
Citera
2015-10-20, 02:35
Medlem
Tyvärr har du inte så mycket val, måste ut ändå.
Folk kommer titta första sekunderna. Men börja snacka om nåt så glömmer de bort det.

Hade dock kanske inte sökt jobb på McDonalds... om du nu inte har ett sånt där behov av att hävda dig och sen gråta ut i tidningen att du känner dig diskriminerad....
Sök jobb inom nåt där du inte behöver träffa så mycket folk är mitt förslag.
Eller gör tvärtom. Upp till dig.
Citera
2015-10-20, 07:54
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nhiblar
Hej! nittonåringen här!
Jag vågar knappt gå ut. Jag vill inte visa mig på stan. Anledning till varför är därför att jag har rosacea eller något annat I den stilen, med andra ord en kronisk inflammation I visa delar av ansiktets blodkärl vilket gör dessa kroniskt fyllda med blod. Ska jag gå ut måste jag ha foundation. Men det syns fortfarande igenom. Ska jag sminka mig så måste jag göra det väldigt nogrannt eftersom det annars ser ut som att jag sminkar mig. Jag vill inte ha smink. Anledningen till varför jag inte vill ha det är kanske för att jag är kille och killar ska helst ha en naturligt vacker hud. Det här har gjort så att jag isolerar mig från mycket och har svårt att skaffa arbete. Jag tanker nämligen inte, "nämen vad bra att jag kan få jobb på mcdonalds"! Istället måste jag analysera företagets belysning hur mycket det röda I min hud syns igenom. någon annan som kan dela med sig av tips på att bryta denna nästintill besatthet?

Rosacea eller eller nåt? Har själv Rosacea (eller nåt ) och det avhjälper problemet till fullo att smörja med "Rosaliac" (ett ´snällare´ medel) morgon och kväll. Tog ett par tre dagar innan jag märkte någon skillnad.
Kan också rekommendera det, som du redan fått tipsat, att gå till läkare och begära utredning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in