Citat:
Ursprungligen postat av
nhiblar
Hej! nittonåringen här!
Jag vågar knappt gå ut. Jag vill inte visa mig på stan. Anledning till varför är därför att jag har rosacea eller något annat I den stilen, med andra ord en kronisk inflammation I visa delar av ansiktets blodkärl vilket gör dessa kroniskt fyllda med blod. Ska jag gå ut måste jag ha foundation. Men det syns fortfarande igenom. Ska jag sminka mig så måste jag göra det väldigt nogrannt eftersom det annars ser ut som att jag sminkar mig. Jag vill inte ha smink. Anledningen till varför jag inte vill ha det är kanske för att jag är kille och killar ska helst ha en naturligt vacker hud. Det här har gjort så att jag isolerar mig från mycket och har svårt att skaffa arbete. Jag tanker nämligen inte, "nämen vad bra att jag kan få jobb på mcdonalds"! Istället måste jag analysera företagets belysning hur mycket det röda I min hud syns igenom. någon annan som kan dela med sig av tips på att bryta denna nästintill besatthet?
Rosacea eller eller nåt? Har själv Rosacea (eller nåt

) och det avhjälper problemet till fullo att smörja med "Rosaliac" (ett ´snällare´ medel) morgon och kväll. Tog ett par tre dagar innan jag märkte någon skillnad.
Kan också rekommendera det, som du redan fått tipsat, att gå till läkare och begära utredning.