2011-03-24, 23:24
Medlem
MrPokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rammzi
Det går fortare än att baka, det blir enligt mig jäkligt gott och det funkar med brunt, men jag vet inte, jag skulle köra på grönt iallafall.

Citat:
Ursprungligen postat av topsid
Det är löjligt enkelt och funkar imo lika bra som när man bakar.
Självklart kan du använda brunt istället, men personligen tycker jag det smakar bra mycket godare med gräs. Försök få det så finsmuligt som du kan, till ett pulver om det är möjligt.

Började dagen idag med en varm kopp bhang och jag måste säga att jag blev positivt överraskad. Exakt som att baka fast det tog två minuter att slänga ihop det. Den ända nackdelen var väl smaken iom att jag hade brunt.
Citera
2011-03-24, 23:33
Medlem
Jag har brukat cannabis ett bra tag, men har då aldrig hört eller sett något som heter Bhang. Är det som cannasmör fast i "smoothie-style" så att säga? Vet inte riktigt hur jag ska förklara eftersom jag inte fattar själv.
Citera
2011-03-25, 13:25
Medlem
topsids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KentaGustafsson
Jag har brukat cannabis ett bra tag, men har då aldrig hört eller sett något som heter Bhang. Är det som cannasmör fast i "smoothie-style" så att säga? Vet inte riktigt hur jag ska förklara eftersom jag inte fattar själv.
Antar att du aldrig varit i Indien?
Det är bara cannabis i mjölk/grädde, tänkt typ varm choklad fast med cannabis istället för kakao. Sen finns det tusentals olika sätt att tillreda det på och det är dom olika metoderna som ska diskuteras här.
Citera
2011-03-25, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topsid
Antar att du aldrig varit i Indien?
Det är bara cannabis i mjölk/grädde, tänkt typ varm choklad fast med cannabis istället för kakao. Sen finns det tusentals olika sätt att tillreda det på och det är dom olika metoderna som ska diskuteras här.

Nej jag har endast varit i Danmark Okej det låter ju bra för de som gillar att inta cannabis i dryck. Kanske blir att man testar någon gång.
Citera
2011-03-25, 23:26
Medlem
Fina Gubbens avatar
Ämnen sammanfogade.

/Mod
Citera
2011-03-26, 01:45
Medlem
Sglasss avatar
Hej, hoppas någon som är inne nu kan svara snabbt för nu ska här bäng bakas

Två frågor har jag:
1. Kan jag värma smör i mikron ca 20-30 sek och sen hälla i weedet och låta det stå 5 min innan jag häller det på pasta? (Vad jag har lyckats mig läsa till så funkar det men vill ha det bekräftat(sådumförklaramig inte snälla!)
2. Kan jag stoppa ca 20 daim i micron för att sedan stoppa weedet i daimen o ätta? Eller måste jag ha smör?
Citera
2011-03-27, 00:52
Medlem
aneppelbergs avatar
"The high was debilitating. 'People passed out,' said Elliot Roberts. 'This stuff was, like, way worse than heroin. Much heavier. Rusty [Kershaw] would pour it down your throat and within ten minutes you were catatonic."

Here's Neil's notorious recipe for "Honey Slides" as he described it at a concert at the Bottom Line Club in New York City, NY, May 16, 1974 while introducing the song "Motion Pictures".

Neil: "Anyway, we're in this hotel room (harmonica), we're trying some honey-slides, you know....You know what a honey-slide is? (voice from audience: Yes!) Honey-slide, mmmmmmn!

You know, poor grade marijuana (he's playing soft guitar all through this... Motion Pictures intro), worse than you get on the street, and you take it and you get your old lady, you know, if you got one, to cook it up on the stove, you know, put that stuff in the grinder, get it real fine, in a frying pan, put it on the stove, turn the heat up a little, wait till the grass just starts to smoke, just a little bit, take it off the heat, don't want to burn it too much (laughter and a few guitar bars), then you take the honey, you know, get a half a glass of honey about this big - I hope you ladies are listening to the recipies tonight - (audience laughter and a few words missing) just heat that honey up until it's slippery, you know, and mix that grass with it, you know the fine grass that you've cooked up just until it started to smoke and you took it off, mix those together and you get a spoon you know (voices from the audience and laughter).

I think you should eat it after that. Just eat a little of it, you know, maybe a spoonful or two, you'll be surprised, it just makes you feel fine... (laughter) That cheap grass is great. You know, in these times, you have to think about prices and things like that (laughter).

receptet taget från neil young, det verkar funka fett ska pröva det!!!!!!!!!!!
Citera
2011-03-27, 03:45
Medlem
Sglasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aneppelberg
Text
Alltså blanda honung och lättstekt weed?
Citera
2011-04-03, 20:48
Medlem
aneppelbergs avatar
wow.... smältsmör i mikron, blanda ner svart affe i smöret, smält, häll på kaffe o mjölk,,,, njuuuut mahahah var borta i typ 10 timmar (1g)
Citera
2011-05-04, 16:26
Medlem
Krogarns avatar
Ska dra på Roger Waters snart på globen och vill ha ett rus som sitter i under hela konserten. Har en bra bit svart som jag tänkte käka har dock ingen tid att tillaga något så har någon tips om hur jag ska få ut mest ur mitt knark?
Citera
2011-05-23, 20:22
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krogarn
Ska dra på Roger Waters snart på globen och vill ha ett rus som sitter i under hela konserten. Har en bra bit svart som jag tänkte käka har dock ingen tid att tillaga något så har någon tips om hur jag ska få ut mest ur mitt knark?

Man behöver inte göra det mer krångligt än nödvändigt - smält ner din bit i smör och lägg smöret på en macka med valfritt pålägg. Färdigt på några minuter
Citera
2011-05-24, 00:55
Medlem
Primat91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamesdean
Man behöver inte göra det mer krångligt än nödvändigt - smält ner din bit i smör och lägg smöret på en macka med valfritt pålägg. Färdigt på några minuter

Värt att nämnas kan ju vara att du bör värma det till cirka 110 grader celsius (vattnet i smöret kokar, blir lite högre kokpunkt av saltet) i cirka 5 minuter, samt att man absorberar mer cannabinoider om man äter en klick mättat fett i någon form nån halvtimme/timme innan du äter cannabis (också då med mättat fett). (Kroppen förbereder sig för att absorbera mer fett genom att producera diverse gallsalter som aktivt tar upp mer cannabinoider. Att äta haschet/grönt med lite mer smör säkrar att kroppen går på högvarv för att absorbera det goda i cb't . Något som inte händer med omättade/fleromättade fetter)

Att smälta mörk choklad med lite smör & mjölk och göra "Guldchoklad" som danskarna kallar det är varmt rekommenderat !

Recept:
Citat:

(OBS: Dansk chriss-kvalité kan vara missvisande för vissa svenska stoners)
Senast redigerad av Primat91 2011-05-24 kl. 01:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in