Igår, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
ja, i stunden gjorde han det han då ville, dvs förevigt avlägsna dem som förstört hans relation med kvinnan och som krossat rutor i hans bostad och som nu stod utanför hans bostad och till livet hotade honom, i denna stund med bössan i näven gjorde han det han då kände han ville göra, nämligen föralltid avlägsna dessa 2 som försvårat hans tillvara! Angående larmsamtalen har du tagit del av dem? Hur är det möjligt att i en så allvarlig situation vara så otydlig och svamla så väldeligt? Polisen har inte en aning om vad dom pågår och prioriterar därmed inte ärendet, inte ens när han skjutit inkräktarna lyckas han vara tydlig, svamlar om : jag har tagit ut dem,,,de kanske inte mår så bra,,,,! Har han någon hjärnskada ? Med född funktionsnedsättning? Jag gissar gubbenjäveln är autistisk då han inte verkar fatta samband och händelseförlopp och mänskliga relationer,,,,

Då är den stora frågan -- vad skulle du har gjort?
Citera
Igår, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Då är den stora frågan -- vad skulle du har gjort?
???,, är det en fråga? svaret är ju självklart: Som de flesta andra hade jag ringt polisen , tydligt förklarat att jag har 2 personer som tidigare hotat mig nu stående utanför min entre och dessa försöker bryta sig in, jag har mitt gevär i handen och det är laddat! Om de lyckas att öppna dörren skjuter jag skarpt! Detta hade till 100% inneburit man omedelbart skickat en patrull, därefter hade jag tydligt med hög röst förklarat för inkräktarna att jag är beväpnad och att jag kommer att skjuta om de inte avbryter sina försök att ta sig in, jag hade också förklarat att polis är larmad och på väg! Hur svårt kan det vara?
Citera
Igår, 12:39
Medlem
Citat:
???,, är det en fråga? svaret är ju självklart: Som de flesta andra hade jag ringt polisen , tydligt förklarat att jag har 2 personer som tidigare hotat mig nu stående utanför min entre och dessa försöker bryta sig in, jag har mitt gevär i handen och det är laddat! Om de lyckas att öppna dörren skjuter jag skarpt! VaDetta hade till 100% inneburit man omedelbart skickat en patrull, därefter hade jag tydligt med högVallåkrs röst förklarat för inkräktarna attNU jag är beväpnad och att jag kommer att skjuta om de inte avbryter sina försök att ta sig in, jag hade också förklarat att polis är larmad och på väg! Hur svårt kan det vara?

Säker lätt för dig om man som du tror att en polispatrull omedelbart skickas till Vallåkra. Du måste ha nerver av stål eller tro på sagor. Hög Vaĺlåkraröst? Sluta trolla.
Citera
Igår, 13:34
Medlem
Citat:
Säker lätt för dig om man som du tror att en polispatrull omedelbart skickas till Vallåkra. Du måste ha nerver av stål eller tro på sagor. Hög Vaĺlåkraröst? Sluta trolla.
Jag har varit i liknande situation obeväpnad med person som beväpnad sig med kniv,,Man blir inte ens rädd, adrenalin påslaget gör så man blir extremt focuserad, i allafall är det vad som hänt mig,,
Citera
Igår, 13:38
Medlem
Citat:
Idiot det är ju du som skrivit vallåkraröst,, är du berusad?
Citera
Igår, 13:38
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Om de tror att någon kommer bli skjuten så kommer resurser att omfördelas och skickas dit.
Det kan väl ändå inte var så svårt att förstå.
Han valde att inte nämna något om att skjutvapen eller att han skulle skjuta -- han valde att inte berätta att han hade skjutit heller.

Skjutvapen gör att ärenden prioriteras upp.
Citera
Igår, 14:25
Medlem
Lopphunds avatar
Läs FUP så fattar ni varför gubben sköt självklart självförsvar
Citera
Igår, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lopphund
Läs FUP så fattar ni varför gubben sköt självklart självförsvar

Jag skulle ha gjort samma. Men inte trasslat in mig med en gift kvinna och varnartiga söner förshås.
Citera
Igår, 20:03
Medlem
Citat:
Jag skulle ha gjort samma. Men inte trasslat in mig med en gift kvinna och varnartiga söner förshås.
Det är troligt du skulle om du någonsin skulle få möjlighet,,,
Citera
Igår, 20:19
Medlem
Citat:
Det är troligt du skulle om du någonsin skulle få möjlighet,,,

Ja, du det skulle jag göra här ute på landet där jag är halva året.
.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in