Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-13, 22:11
Medlem
Har nu gått 6 ggr hos en psykoterapeut och har under den tiden gått igenom och förklarat mina problem.

Så nu när detta är gjort, vad ska man prata om sedan? Mina problem är de de är och det finns inte så mycket mer att förklara/berätta om dem, så vad ska man prata om efter detta är gjort?

Någon som har erfarenhet?
Citera
2015-10-13, 22:23
Medlem
think2acts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simon78
Har nu gått 6 ggr hos en psykoterapeut och har under den tiden gått igenom och förklarat mina problem.

Så nu när detta är gjort, vad ska man prata om sedan? Mina problem är de de är och det finns inte så mycket mer att förklara/berätta om dem, så vad ska man prata om efter detta är gjort?

Du kanske inte behöver gå längre, ta en sista session med denne och bjud på en fika i stan eller så och börja om på livet.
Citera
2015-10-13, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av simon78

Beror ju på vad du har för problem, vad som händer senare förstår du väl själv?
Citera
2015-10-13, 22:25
Medlem
krautbrains avatar
Fråga terapeuten. Är inte meningen att du ska tänka ut hur din behandling ska se ut. Om det inte finns en plan ifrån terapeutens sida så hitta någon annan. Jag har slösat bort år att gå i sådan terapi och den har aldrig gett någonting. Så ta upp det vid nästa träff. Hoppas du får bra hjälp, olycksbroder(syster).
Citera
2015-10-13, 22:38
Medlem
BjornHsonLarssons avatar
Fråga psykologen om varför det är så viktigt för svensk (offentligt finansierad) psykiatri att fokusera på individers kognition ?
Citera
2015-10-13, 22:46
Medlem
Bawitdabas avatar
Ta upp det med psykoterapeuten. Det är dina behov som kommer främst. Ni kan fortsätta ha kontakt om du behöver samtalsstöd medan dina problem fortsätter finnas, eller så kan ni ses vid ett fåtal utspridda tillfällen för att "checka läget". Om du inte känner behov av att fortsätta träffas så är det det som gäller. Men det kan vara bra att diskutera för och nackdelar med terapeuten innan du fattar beslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in