Den här frågan är lite knepig eftersom det gäller min grabb, som är bara tio år.
Han har haft problem med OCD och oro till och från sedan början av 2014, men aldrig tagit något läkemedel annat än Ipren.
Det jag undrar är helt enkelt om det kan stämma att man mår sämre av att hoppa över en tablett Seroquel som normalt tas till kvällen. I det här fallet är det som sagt fråga om ett barn, han hade tagit dosen 25 mg tio kvällar i följd, sedan slutade vi med den, för jag fick för mig att den hade konstiga sidoeffekter. Då blev han istället jätteorolig och rädd, behövde åka till skolan för att trösta honom i dag, och så där.
Nu undrar jag om någon vuxen som läser detta och kanske tagit Seroquel en tid, kan säga om tio dagar är tillräckligt länge för att ge symtom om man sedan tvärslutar. Ingen kan nog säga hur det blir för ett barn som annars aldrig tagit psykofarmaka av något slag, men jag är ändå intresserad av att höra hur det varit för andra.
PS. Ipren nämner jag särskilt för att han misstänks lida av något som kallas "PANDAS", men det är inte det som detta inlägg handlar om. Mer info om "PANDAS" finns här, för den som är intresserad.
http://www.nimh.nih.gov/health/publications/pandas/index.shtml