• 1
  • 2
2015-10-13, 19:51
Medlem
fluffypuffys avatar
Idag berätta min dotter (!) att gympahallen ska stängas samt lokalerna för bild och musik.
Flyktingar ska flytta in! Ensamkommande "barn" som det heter.
Inte ett ord från skolan, men hittade en vecka gammal artikel från lokalblaskan via google som bekräftade.

Fröken hade dessutom rapat ur sig att barnen gärna får ta med kläder hemifrån och ge dem.
Som om dessa lyx-sökare med nike skor, hoods och iphone 6or ens skulle torka sig i röven med våra gamla plagg

Vad kan jag göra?
Är det verkligen okej att offra idrott, musik och bild för detta vansinne?! (för att inte tala om andra risker såsom stölder, våldtäkter m.m)

Detta gäller en grundskola med elever från åk 1 till 9.
Citera
2015-10-13, 19:53
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Idag berätta min dotter (!) att gympahallen ska stängas samt lokalerna för bild och musik.
Inte ett ord från skolan, men hittade en vecka gammal artikel från lokalblaskan via google som bekräftade.

Fröken hade dessutom rapat ur sig att barnen gärna får ta med kläder hemifrån och ge dem.
Som om dessa lyx-sökare med nike skor, hoods och iphone 6or ens skulle torka sig i röven med våra gamla plagg

Vad kan jag göra?
Är det verkligen okej att offra idrott, musik och bild för detta vansinne?! (för att inte tala om andra risker såsom stölder, våldtäkter m.m)

Rösta med fötterna. Byt skola för ditt barns skull.
Citera
2015-10-13, 19:57
Medlem
WrynolfBents avatar
Du kan informera så många föräldrar som möjligt hur konsekvenserna ser ut runt dessa boenden. Sen ser ni till att barnen inte går tillbaka till skolan förrän problemet är löst.

Iofs kommer fittpolitikerna bara att bli glada och göra hela skolan till laglöst land.

Inte en jävla aning om vad man ska göra faktiskt. Måste ju vara bra att föra så mycket oväsen som möjligt i alla fall. Även om asen skiter i vad vi säger ska dom åtminstone få vetskap om att det här är ljusår ifrån kosher.

Mitt djupaste deltagande till dig
Citera
2015-10-13, 19:58
Medlem
Din dotter får alltså plikta med utebliven undervisning för att skolan ska bli flyktingförläggning.
Citera
2015-10-13, 19:58
Medlem
Paragrafryttarns avatar
Det hade jag aldrig accepterat. Byt skola.
Citera
2015-10-13, 20:05
Medlem
Helt absurt att helt plötsligt lägga skattepengar som ska gå till skola på ensamkommande flyktingbarn, det är knappast ett sunt medborgarkontrakt. Det är ingenting som man bör acceptera, de får börja med att utrymma myndigheters kontorsutrymmen och husera flyktingarna där istället.

Varför ska man som svensk fortsätta betala in skatt frivilligt? Alla bör i fortsättningen försöka snylta så mycket som möjligt.
Citera
2015-10-13, 20:07
Bannlyst
Citat:

Vad kan jag göra?

Protestera! Se till att samla folkets stöd och sätt ner foten.
Citera
2015-10-13, 20:09
Medlem
Citat:

Att ha okända 20-åringar boende i en skola bland yngre barn är fullständigt oacceptabelt. Med okända menar jag inte bara okända för dig och din dotter, utan okända för svenska samhället i stort. INGEN har en aning om vem dessa är och vilken bakgrund de har. Att din dotter inte får fullständig utbildning kommer som lök på laxen. Är inte en kommun SKYLDIG att erbjuda skattebetalarnas barn utbildning nu heller? Tja, de åberopar väl nån katastrofparagraf... Jösse, vad sjukt Sverige är...
Citera
2015-10-13, 20:16
Medlem
M Nordströms avatar
Mitt tips till TS, ta ut din dotter omgående från skolan. Det har förmodligen inte utförts någon ID kontroll på dessa migranter så du kan inte ha en aning vad det är för folk. Kan vara kriminella typer eller IS terrorister, vem vet?
Citera
2015-10-13, 20:20
Avstängd
sherms avatar
Läs dessa artiklar och agera därefter:
Citat:
Ett 60-tal så kallade ensamkommande flyktingbarn skulle under helgen ha flyttat in i Serresjöskolan i Trelleborg. Men efter kraftfulla protester från föräldrarna stoppas boendet i sista stund.
http://www.friatider.se/asylboende-p...ulla-protester

Citat:
En idrottshall(!) på Framtidskompassen i Trelleborg som fungerar som hem åt 30 så kallade ”flyktingbarn”, (som på riktigt varken är flyktingar eller barn), har fått dygnet-runt-övervakning av väktare efter att flera föräldrar uttryckt stark oro för övriga elevernas trygghet och säkerhet.
http://www.exponerat.net/vaktare-vak...oraldrars-krav

Gå ihop med de andra föräldrarna och protestera för Guds skull!!
Citera
2015-10-13, 20:24
Medlem
fluffypuffys avatar
Blir att kontakta rektorn samt kommunen imorgon.
Det här känns inte okej någonstans, och att byta skola är inte enklaste när man bor på en mindre ort, där det bara finns en.
Om det från kommunens sida tydligen är okej att strunta i idrott, bild och musik kan hon gärna klara sig utan resten med tills detta är utrett.
Ska åka till skolan imorgon och prata med hennes lärare och förklara läget också.

Det känns riktigt tråkigt detta :-/ ..jävla piss-land!
Citera
2015-10-13, 20:28
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Blir att kontakta rektorn samt kommunen imorgon.
Det här känns inte okej någonstans, och att byta skola är inte enklaste när man bor på en mindre ort, där det bara finns en.
Om det från kommunens sida tydligen är okej att strunta i idrott, bild och musik kan hon gärna klara sig utan resten med tills detta är utrett.
Ska åka till skolan imorgon och prata med hennes lärare och förklara läget också.

Det känns riktigt tråkigt detta :-/ ..jävla piss-land!

Kontakta andra föräldrar. Du är garanterat inte ensam i din rädsla. Gå ihop, då är ni starkare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in