2005-11-01, 16:50
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Det blir bara sämre med jättetrådar om ett sådant brett ämne som Auschwitz.

Dumheter - den stora Auschwitztråden har en given plats i diskussionen om Förintelsemyten. Hade inte de nu bannade imbecillerna Mabuse och GWB käftat och gläfst så förbannat i den skulle den aldrig ha behövt låsas överhuvudtaget.

Citat:
Snarare lockar det till att starta fler trådar eftersom det är hopplöst att hitta var tex. sjukvårdsavdelningen i Auschwitz tagits upp tidgare, om man skall leta i en 150 sidors-tråd.

Forumet har en sökfunktion, du kanske kan lära dig att använda den?

Citat:
Såplunda blir avdelningen ett ställe för folk som läst stället oavbrutet i minst ett års tid.
Ex. "Sjukvårdsavdelningen i Auschwitz" och "Topfs apparaturleveranser" är två egna stora ämnen.

Nej, det är inte två "stora ämnen" utan i bästa fall en minimal fotnot till revisionistiska debatter om andra världskriget. Auschwitz-Birkenau och "gaskammarna" bör ha en stor tråd, i vilken alla smärre tekniska frågor inbegrips .
2005-11-01, 18:39
Medlem
Citat:
Forumet har en skfunktion, du kanske kan lra dig att anvnda den?

Den r inget vidare bra. Klarar inte att skanna alla dokument om trden r fr stor.
2005-11-01, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Mmm .. ok - fast det r ju ett ganska tungt jobb att frska hitta det redan nu i de befintliga trdarna.

Ge mej grna flera sna tips.

Tanken med indexet r ju att det skall vara till hjlp bde fr ni som skriver och vi som modererar.

r det ett snt stort problem d? Forumet r ju bland de minsta.
Jag hller med om att det ibland skapas en trd fr mycket, men det r inget strre problem fr vrigt imho. Det skapas ju hgst 5-6 nya rubriker i veckan.
2005-11-01, 19:27
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolt
Den är inget vidare bra. Klarar inte att skanna alla dokument om tråden är för stor.
Sökfunktionen http://forum.flashback.info/scandinavia/search.php klarar alla dokument, men man kan inte söka på korta strings eller flera ord (vad jag har kunnat hitta).

Forumets FAQ är ju inte särskilt informativ:
Citat:
Kan jag söka på forumet?

Du kan söka efter inlägg baserat på användarnamn, ord i inlägget eller bara i rubriken, efter datum och i enbart särskilda forum. För att få tillgång till sökfunktionen kan du klicka på länken "sök" som finns högst upp på de flesta sidor. Du kan söka i varje forum som du har tillgång till, men du har inte möjlighet att söka i privata forum om inte administratören har givit dig de nödvändiga säkerhetsrättigheterna att göra det.

Om man letar på för korta ord, får man bara som svar det mycket oinformative:
"Tyvärr - inga träffar. Var vänlig och försök med andra söktermer."

Det verkar vara omöjligt att söka på en string som "augusti 1941".
2005-11-01, 22:51
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Forumet har en skfunktion, du kanske kan lra dig att anvnda den?
Du kanske har lite magic i ditt sarkastiska tangentbord, men nr jag frsker anvnda skfunktionen fr jag upp brjan p en lista med alla trdar som innehller ordet.

Om jag t.ex. sker p 'cyanvte' fr jag upp 35 trdar. Nr jag sedan klickar p din favorittrd Auschwitz s har jag ingen aning om var i trden jag skall g. Med tanke p att den har 98 sidor s inses vl ltt att en mer precis klassificering kan vara anvndbar?

Jag ser fram mot dina vnliga tips om hur jag skall g till vga.
2005-11-01, 23:02
Medlem
quarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Om jag t.ex. sker p 'cyanvte' fr jag upp 35 trdar.
Det finns en button "Visa inlgg som mnen/inlgg", som man kan klicka p. Instllningen gr att spara.

Och jag ser nu ocks en button "Search Type: Natural Language / Boolean".
Drmed kan jag nu ska p "augusti 1941". Halleluja!!
2005-11-01, 23:05
Moderator
Ruskigbusss avatar
Om ngon vnlig sjl har lust att ange vilka inlgg som skall delas upp till vilka trdar i ngon av samlingstrdarna, s r ni vlkomna att posta detta.

Dremot kommer det inte p tal att jag sitter och frsker sjlv splitta ut inlgg till nya trdar. Det har jag varken lust eller tid med.

Men, ge mej hellre nu frslag p hur trdarna skall grupperas i frsta hand, s kan vi kanske se om det verkligen r s mnga som behver sls samman eller splittas.

Hur man anvnder skfunktionen tror jag finns i ngon trd i Flashbackforumet, t ex FAQ.
2005-11-02, 10:23
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quark
Det finns en button "Visa inlägg som ämnen/inlägg", som man kan klicka på. Inställningen går att spara.

Och jag ser nu också en button "Search Type: Natural Language / Boolean".
Därmed kan jag nu söka på "augusti 1941". Halleluja!!
Tack för tipset!

Jag står korrigerad.
2006-06-07, 17:01
Medlem
Helt galen post som hamnat fel...
2006-06-07, 17:29
Moderator
Ruskigbusss avatar
Nja, nu har du nog missuppfattat - indexet r ju till fr att hlla ordning p trdarna i forumet, inte fr att samla information. Kanske skall du skapa en ny trd fr det, eller om det finns i nn av mastodonttrdarna ...
2006-06-07, 19:01
Medlem
Det var sju sjlva... Jag tnkte "lnkar" men gick till "index". Jag editerar och flyttar.

/KT
2006-10-07, 11:14
Medlem
gersmans avatar
Vad r revisionism?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här