2005-10-31, 02:27
Bannlyst
Hejsan!

“Tänk er ett podium i ingenmansland och föreställ dig att det är DU som är glanspunkten i denna stjärnspäckade extravaganta händelse. Åskådarna befinner sig i extas, baxnade över din gudagåva och din ofattbara utstrålning som du stolt höjer till skyarna, genom din aura som glänser som den klaraste stjärna på himlen. DU talar i gåtor och åskådarna som konsternerat lyssnar på, går ur tiden en efter en. Ett konstverk kan inte tala men det kan DU och i det sammanhanget existerar varken tid eller rum utan det är den paradoxala vändningen som får Mona Lisas leende att vissna…”

Obs! Detta är skrivet av min gamle farfar som spenderade 5 år i ett koncentrationsläger i Polen under andra världskriget. Detta är förestavat av min moder eftersom brevet var skrivet på polska av honom då han satt infångad som ett djur i en bur. Efter att jag fått ta del av denna gåta här jag alltid varit nyfiken på vad det var han försökte framhäva.

Har skrivit ner vad jag tror på papper som jag vid ett senare tillfälle kan dela med mig utav, om intresse finns. Men jag skrev detta inlägg för att jag ville höra era egna tankar kring detta.

Med vänlig hälsning Myokardiet
Citera
2005-10-31, 02:38
Medlem
Makehastes avatar
Jag tror att jag kan skönja ett släktdrag...
Citera
2005-10-31, 03:37
Bannlyst
[quote=Makehaste]Jag tror att jag kan skönja ett släktdrag...[/QUOTE

Jo, vi är släkt och man brukar ärva vissa drag från ens släktingar, vissa bra andra mindre bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in