2015-10-13, 06:45
Medlem
Ydalirs avatar
M h t dagens politiska situation kan man frga sig om man kan ha sina besparingar i annan valuta n SEK, kan man ha ett sparkonto i t ex dollar? Ngon isatt i mnet?
Citera
2015-10-13, 07:12
Medlem
Jag har ingen aning om det gr eller inte, det borde g. Om du vill skydda dina pengar kp guld eller silver.
Citera
2015-10-13, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sajmson
Jag har ingen aning om det gr eller inte, det borde g. Om du vill skydda dina pengar kp guld eller silver.
Nej inte i Sverige.hr har du enbart i vr valuta. D fr du ha ett konto i ett land som anv dollar. Dock vet jag inte hur eller om det gr att ppna konto i andra lnder. Det r med strsta sannolikhet olika frn land till land.
Citera
2015-10-13, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskapad
Nej inte i Sverige.hr har du enbart i vr valuta. D fr du ha ett konto i ett land som anv dollar. Dock vet jag inte hur eller om det gr att ppna konto i andra lnder. Det r med strsta sannolikhet olika frn land till land.

Dr har du fel. Det gr alldeles utmrkt att ha ett konto i dollar, eller euro, eller annan strre valuta. Mycket smidigt om man kper mycket frn staterna tex. Finns hos bland annat Ikano och Nordea.
Dremot vxlas valutan om till SEK, om du nskar ta ut kontanter hr hemma.

nnu smartare r att placera pengarna p ett fondkonto i dollar.
Citera
2015-10-13, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Dr har du fel. Det gr alldeles utmrkt att ha ett konto i dollar, eller euro, eller annan strre valuta. Mycket smidigt om man kper mycket frn staterna tex. Finns hos bland annat Ikano och Nordea.
Dremot vxlas valutan om till SEK, om du nskar ta ut kontanter hr hemma.

nnu smartare r att placera pengarna p ett fondkonto i dollar.
ok s bra d
Citera
2015-10-13, 10:31
Medlem
MrChows avatar
Handelsbanken har ven de valutakonton man kan anvnda fr att spara i t.ex. USD. Dock r de inte s frtjusta i att erbjuda tjnsten om man pratar om mindre summor.
Citera
2015-10-13, 10:44
Medlem
Personligen s skulle jag inte vga spara i dollar, tnker d nrmast p om/nr dollarbubblan spricker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in