Citat:
Ursprungligen postat av
Lallaren44
Yes, Albin och Simon. Simon berättade att han var kommunist och tyckte det blåste lite för mycket ”högervindar”. Albin sa att han egentligen är socialdemokrat men röstade på Vänsterpartiet pga all nazism. Jag kan liksom inte sitta och lyssna på personer med den samhällsanalysen och jag vill inte gynna deras nedladdningsstatistik heller.
Det visar bara vilken otrolig okunskap de har inom ämnet, alternativt är världens största hycklare som vänstern är i regel. Men nu verkar det vara det värsta av allt, att de röstade på Vp och gick ut med det för att framstå som "goda" människor och det är hippt på Södermalm att rösta Vp.
Att människor inte förstår att Vänsterpartiet inte står för någonting gott alls - de sitter ju förfan bilder på Lenin i deras partilokaler. Kan inte tänka mig någonting värre än att VP skulle styra detta land.... Nä, jag följer i dina spår och blir en råbojkott för dessa. (Jag vet att ingen bryr sig om det, eller att det kommer påverka dem - men för mig är det en principsak.)
Jag ser varenda röst på Vänsterpartiet som ett personligt påhopp. Och äger du din bostad, äger du ett företag eller vill att folk ska få äga företag så bör du resonera detsamma.