Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-12, 19:19
  #1
Medlem
Einaradolfssons avatar
Tjena!

Jag har under ett år tränat relativt hård styrketräning 4 dagar i veckan och har fått fina resultat, trots att jag inte intar några kosttillskott förutom en proteinshake efter varje träning, och inte äter allt för mångsidigt. Nu känner jag att jag nåt en tröskel där jag tror kosttillskott kan hjälpa mig. Jag är ganska seriös med träningen och behöver lite hjälp med att välja de bästa produkterna (pengar är inget större problem) gällande ett par tillskott jag har tänkt mig testa på nu under bulken.

Kreatin, BCAA, multivitamin samt omega 3 är de kostillskotten som jag har tänkt testa på, och det jag funderar över är:

- Vilken är den bästa av varje produkt (märke, sort)? I vilken form? Hur skall de intas (när, samt hur ofta)? Allt för optimal effekt.

- Har hört att kreatin kan bidra med en stor effekt till många, men hur viktiga är egentligen de andra? (som sagt äter jag inte så mångsidigt, brist på fisk och grönsaker)

Ett annat problem som jag stött på är att jag inte är helt säker på vad jag ska äta efter träningen, just nu tar jag som sagt en snabb proteinshake, man vad är egentligen optimalt att ta efter träningen under bulken?

Tack,

Einar
2015-10-12, 19:20
  #2
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Varför fokuserar du inte på att ordna upp din diet istället för att lösa det med tillskott?
2015-10-12, 19:38
  #3
Medlem
Einaradolfssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Varför fokuserar du inte på att ordna upp din diet istället för att lösa det med tillskott?

Jag äter mycket protein och kolhydrater samt en del grönsaker men det är mest att jag är nyfiken på att se vilken effekt exempelvis kreatin kommer att göra som jag lockas av. Jag tror inte att en ändring i min diet skulle innebära några större framgångar i gymmet.
2015-10-12, 19:43
  #4
Medlem
(FB) Stora Tråden om Kreatin - Med Guide/FAQ

(FB) Stora Tråden om EAA/BCAA - Med Guide/FAQ

Tråd låst.
2015-10-12, 19:47
  #5
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Einaradolfsson
Jag äter mycket protein och kolhydrater samt en del grönsaker men det är mest att jag är nyfiken på att se vilken effekt exempelvis kreatin kommer att göra som jag lockas av. Jag tror inte att en ändring i min diet skulle innebära några större framgångar i gymmet.
Behöver du verkligen göra en tråd för att få reda på vilket kreatin någon på ett anonymt forum rekommenderar?

Om du inte tror att några ändringar i din diet skulle "innebära några större framgångar i gymmet" så är ju detta en värdelös tråd ifrån din sida.
2015-10-12, 19:52
  #6
Medlem
Silverturks avatar
...och läs även Riktlinjer för Träning, kost och kosttillskott (Läs detta INNAN du skapar en ny tråd!)

Tråd låses.

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback