2015-10-17, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag tror att man kommer enas kring detta:

* Ett Säkra länder-system.
* Alla kommuner ska ta emot invällare.
* Den svenska regeringen ska sätta press på andra EU-länder att "ta sitt ansvar" i så hög utsträckning som möjligt.
* Den svenska asylprocessen måste i största allmänhet bli mer effektiv.
* Utbildningsinsatser gällande det svenska språket ska sättas in snabbt och tidigt bland asylsökarna.

Jag har svårt att se hur parterna ska kunna enas på andra områden än dessa. Enbart tre partier förespråkar TUT medan fyra vill hålla fast vid PUT så det framstår som osannolikt för mig att Löfven kommer införa tillfälliga uppehållstillstånd nästa vecka.

Bra start, men den stora faktorn som inget parti kan komma undan är följande:

NR 1. Vart ska alla 10000 bo som kommer varje vecka?

Det är där den akuta situationen & den stora kostnaden ligger idag & flera år framåt.

Om det byggs 15000 lägenheter och det kommer 100 000--> 150 000 om året så går inte ekvationen ihop det förstår alla som kan lägga ihop 1+1.
Citera
2015-10-17, 09:01
Medlem
Väldigt intressant ämne.

Partiledardebatt där landets tredje största parti inte platsar
eller utmobbas.

RumpNisse med Draculatänderna som är partiledare gömmer sig.

Den förbjudna frågan - ink på azocialdemkraternas partimöte -
invandringen är enda mötespunkten/huvudpunkten

Det förbjudna ämnet i allmänmedia Invandringen - skrivs det om
i stort sett varje dag i all allmänmedia och det är stora rubriker

Hur kan partier o allmänmedia ljuga så inihelvete att det är förbjudet
att nämna/diskutera invandringen.

Och när det är förbjudet att diskutera invandring - hur kan vi då
ha ett Migrationsverk med generaldirektör mm

Och hur kan azociala tillåtas att betala ut pengar till invandrare

O hur kan Bert Karlsson m fl få tjäna pengar på invandrare

O hur kan advokater tillåtas få tjäna pengar på invandare

O hur kan domstolar få tillåtas döma invandare.

Allt om invandring o azylkör är ju Hyckerli i Kubik o
Kejsarens Nya Kläder
Citera
2015-10-17, 09:10
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag förstår hur du menar, men tror att du har fel. Löfven kommer inte att kompromissa vänsterut. Vänsterpartiet är där för syns skull. Han kommer att göra upp med moderaterna, dels för att ge uppgörelsen en bred förankring, dels för att en del av skulden för det kommande haveriet ska hamna på det ledande Allianspartiet.
Jag tror inte Löfven är smart nog för det, han har ätit för mycket Pk soppa för att tänka klart.

Det här liknar allt mer slutstriden om Berlin, Endsieg vrålar PKpolitikerna, Endseig!!
Samtidigt väller de massor nyliberaler och kommunister drömt om in, deras floskler synas och befinns vara tomma ord.

Det har börjat koka ute i landet kan meddelas, Löfven moltiger och ABK nöts ned innefrån av frustrerade partimedlemmar.
Senast redigerad av Svithjod 2015-10-17 kl. 09:18.
Citera
2015-10-17, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Jag förstår hur du menar, men tror att du har fel. Löfven kommer inte att kompromissa vänsterut. Vänsterpartiet är där för syns skull. Han kommer att göra upp med moderaterna, dels för att ge uppgörelsen en bred förankring, dels för att en del av skulden för det kommande haveriet ska hamna på det ledande Allianspartiet.
Just därför tror jag moderaterna inte kommer att vara speciellt villiga att kompromissa eller ens samarbeta, nu har de ju ett gyllene läge att knäcka S för lång tid framåt. M:s plan rullar vidare, kaosliberalerna politik har genererat ett besvärande kaos för välfärdsstaten, det skålas nog i bubbel på ett antal ställen bland ursprungskonspiratörerna. En viss ruelse infinner sig säkert då och då bland de mer insiktsfulla kaosliberalerna när haveriets magnitud blir alltmer uppenbar - och de vet någonstans djup därinne att med mer kunskap, i historiens ljus och facit,kommer det komma krav att de ansvariga ska ställas till svars, obevekligt. Det kommer inte bli vackert. På kort sikt fortsätter tåget mot avgrunden. På några veckor eller månader sikt sikt tror jag S kommer att tvingas till ett förnedrande stängande av gränserna, med eller utan stöd av M. Men då är väl Sverige redan på väg mot ruinens brant.
Senast redigerad av Fnysington 2015-10-17 kl. 09:27.
Citera
2015-10-17, 09:36
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Just därför tror jag moderaterna inte kommer att vara speciellt villiga att kompromissa eller ens samarbeta, nu har de ju ett gyllene läge att knäcka S för lång tid framåt. M:s plan rullar vidare, kaosliberalerna politik har genererat ett besvärande kaos för välfärdsstaten, det skålas nog i bubbel på ett antal ställen bland ursprungskonspiratörerna. En viss ruelse infinner sig säkert då och då bland de mer insiktsfulla kaosliberalerna när haveriets magnitud blir alltmer uppenbar - och de vet någonstans djup därinne att med mer kunskap, i historiens ljus och facit,kommer det komma krav att de ansvariga ska ställas till svars, obevekligt. Det kommer inte bli vackert. På kort sikt fortsätter tåget mot avgrunden. På några veckor eller månader sikt sikt tror jag S kommer att tvingas till ett förnedrande stängande av gränserna, med eller utan stöd av M. Men då är väl Sverige redan på väg mot ruinens brant.

Jag kan tänka mig att M helt enkelt bidar sin tid för att försöka gripa makten. Man inväntar det totalt totala asylkaoset. Ge det till efter nyår kanske eller så. Då gör man en misstroendeförklaring mot S och säger att "man motvilligt måste gripa makten eftersom S visat sig inte vara regeringsdugligt". Sen stramar man upp invandringen med hjälp av sd. Då kan man sen under många år peka på asylhaveriet "som sossarna ställde till med, vill vi tillbaka dit?" trots att man är precis lika medskyldiga själva egentligen.

Om man ska spekulera lite.

Ställer man upp på att vara stödparti åt S nu mot kanske några ministerposter får man vara det i resten av livet.
Citera
2015-10-17, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Jag tror inte Löfven är smart nog för det, han har ätit för mycket Pk soppa för att tänka klart.

Det här liknar allt mer slutstriden om Berlin, Endsieg vrålar PKpolitikerna, Endseig!!
Samtidigt väller de massor nyliberaler och kommunister drömt om in, deras floskler synas och befinns vara tomma ord.

Det har börjat koka ute i landet kan meddelas, Löfven moltiger och ABK nöts ned innefrån av frustrerade partimedlemmar.
Jag som trodde det var NAZISM och RASISM att argumentera för stängda gränser, men nej då, senast nu socialdemokratiska kommunal råd som tycker att regeringen ska överväga att gå med på moderaternas (mesiga) förslag på gränskontroll och TUT. I realiteten skulle nog dock inte moderaterna uppskatta denna kram från vänster eftersom de kanske faktiskt kan uppfattas som medansvariga när det oundvikliga sker och det visat sig att deras egna implementerade förslag vara för lama och otillräckliga). Nu ser jag gärna en reklamkampanj från SD, med endast 5 ord, "Vad var det vi sa" - behövs varken mer eller mindre.
Citera
2015-10-17, 11:50
Medlem
Det känns märkvärdigt och man blir fundersam. MUF har i månader försvarat PUT (permanenta uppehållstillstånd) och nu helt plötsligt över natten gått med på tillfälliga uppehållstillstånd.
Citera
2015-10-17, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Det känns märkvärdigt och man blir fundersam. MUF har i månader försvarat PUT (permanenta uppehållstillstånd) och nu helt plötsligt över natten gått med på tillfälliga uppehållstillstånd.

Förklaringen finns nog i mitt inlägg i denna tråden : (FB) (las) anställningsskydd vad händer ? #8

Om de försöker införa sin våta dröm om en marknadsliberal samhällsmodell samtidigt som invandringen gör sig mer negativt påmind än någonsin kommer folk gå emot dem. De är fortfarande skurkarna så att säga. Därför behöver de vara hjältarna som minskar invandringen.

Föga förvånande att MUF ger blanka fan i invandrarna. De var bara redskap för att krossa den svenska välfärden. Där ni de riktiga rasisterna gott folk.
Senast redigerad av Sisoedaersoet 2015-10-17 kl. 12:01.
Citera
2015-10-17, 12:17
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uea

Eftersom inga överenskommelser nåddes under fredagens möte så beror MUF:s nya ställningstagande nog inte på att förbundstopparna fått någon inside information. Dessa har för övrigt inte gett upp helt utan föreslår nu en väldigt urvattnad variant av TUT. Men, återigen, TUT kommer troligtvis inte minska inflödet nämnvärt, kolla bara på Tyskland. Det som behövs är ett stopp och en kraftig begränsning av invandringen, dessutom behövs omfattande repatrieringsåtgärder.
Citera
2015-10-17, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Eftersom inga överenskommelser nåddes under fredagens möte så beror MUF:s nya ställningstagande nog inte på att förbundstopparna fått någon inside information. Dessa har för övrigt inte gett upp helt utan föreslår nu en väldigt urvattnad variant av TUT. Men, återigen, TUT kommer troligtvis inte minska inflödet nämnvärt, kolla bara på Tyskland. Det som behövs är ett stopp och en kraftig begränsning av invandringen, dessutom behövs omfattande repatrieringsåtgärder.
Självklart är det så, men när M in ser det är det för många redan här för att genomföra någon repatriering överhuvudtaget på grund av risken för kravaller och inbördeskrig.

Rasmus kaosliberaler verkar lyckligtvis förlora stort, iaf något ett litet steg i riktning mot en revision och en kommande Nürnberg-rättegång.
Citera
2015-10-17, 17:58
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Moderatstämman: Ja till tillfälliga uppehållstillstånd

Källa:http://www.dn.se/nyheter/politik/moderatstamman-ja-till-tillfalliga-uppehallstillstand/
Citera
2015-10-17, 18:10
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Källa:http://www.dn.se/nyheter/politik/moderatstamman-ja-till-tillfalliga-uppehallstillstand/
Ja tack och lov MEN finns det inte någon liten paragrafgömma eller klausul där det står tidsbegränsningens längd?
Till exempel två eller ett års tillfälligt uppehållstillstånd betyder for ever uppehållstillstånd?
Eller medkänslouppehålltillståndet?
Barnen har blivit födda här och kan ej tyvärr kastats ut klausul?
Rädd för att det kommer att jökas ordentligt innanför väggarna just på grund av denna klausul.
Hur skall våra politiker lösa denna totalinvandringskaotiska situationen? Det finns ju inga lösningar och det kommer fortfarande några tusen om dagen.
Kanske Syrien töms snart på befolkningen och endast ISIS blir kvar där. Vem skall de slåss mot då då?
Ja Syrianer och Syrianer. Jag måste väl tro på tomten då om Stefan säger så, eller måste jag? Nä....
Blev det några kloka ord sagt?
Vad var det man INTE sa? Viktigast av allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in