Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2015-11-26, 04:24
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beardbraid
Jag är utbildad på många militära vapen och ser skillnad på ripa och älg. Alla har dock inte 50 lök att lägga på legala vapen ämnade för jakt. Ak med 3 magasin för 8000 lär vara nåbart och vettigt för de flesta. Jag förstår jakt men det är inte min grej. Jag vill döda araber, inte oskyldiga djur. Lagliga vapen är en del i planeringen men kan inte vara huvudsak.

Någon automatkarbin med tillhörande magasin får du inte tag på för en sådan ringa summa här i Sverige. Tittar vi mot östra Europa så är prisläget ett annat, men då blir det plötsligt väldigt bekymmersamt för väldigt många. Kontakter, logistik och själva smugglingen är element som avskräcker, även om det med Sveriges gränskontroller anno 2015 inte skulle vara omöjligt att frakta in en stridsvagn.

Att beväpna sig inom lagens ramar är däremot ingen svårighet, och efter avlagd jägarexamen alternativt intyg från din lokala skytteklubb som verifierar att ditt medlemskap sträcker sig åtminstone sex månader bakåt i tiden så tillåts du söka licenser på en uppsjö av vapen. Det finns fullgoda, och väldigt dödliga, vapen att införskaffa för summor under både tiotusen och femtusen kronor.
__________________
Senast redigerad av Raskrig 2015-11-26 kl. 04:27.
Citera
2015-12-05, 15:58
  #98
Medlem
Birabackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paragrafryttarn
När orcherna kommer så lär inte en studsare göra mycket, vanlig hagel duger inte heller. Man behöver något kompakt och effektivt. Särskilt om man inte bor i en hydda i skogen.

Åja, man kommer en bra bit med en studsare och lite jaktammunition samt en stadig hagelspruta som man modifierat lite för att passa i trånga utrymmen! Ladda sistnämnda med slugs eller US1 så får vi se hur många som repar sig efter en sådan smäll
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback