Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-12, 10:42
  #1
Medlem
Ibp-Graffits avatar
Tjena. Fattar inte riktigt hur man sätter på offline läge Har googlat men hittar inte hur man gör. Nån som kan hjälpa en riktig idiot?
Citera
2015-10-12, 10:48
  #2
Avstängd
Till vilken nytta?

Börja med att berätta vilken webbläsare du kör.
Citera
2015-10-12, 11:36
  #3
Medlem
Ibp-Graffits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grina
Till vilken nytta?

Börja med att berätta vilken webbläsare du kör.


Vill inte behöva få PM från störande människor som frågar onödiga saker. Kör Google crome
Citera
2015-10-12, 12:02
  #4
Medlem
Emerains avatar
Läget heter "surfa osynligt" och finns i kontrollpanelen -> redigera alternativ. Men du syns inte alltid som offline, du är i ett tredje läge, en vit prick ser jag, som är samma oavsett inloggad eller utloggad.
Citera
2015-10-12, 14:04
  #5
Medlem
25Decembers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain
Läget heter "surfa osynligt" och finns i kontrollpanelen -> redigera alternativ. Men du syns inte alltid som offline, du är i ett tredje läge, en vit prick ser jag, som är samma oavsett inloggad eller utloggad.
Jag ser mig själv som osynlig om jag kollar på mina inlägg. Gör alla andra det då också eller?
Citera
2015-10-12, 14:19
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Jag ser mig själv som osynlig om jag kollar på mina inlägg. Gör alla andra det då också eller?
Jag ser en röd prick, kl 14:19.
Citera
2015-10-12, 15:46
  #7
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ibp-Graffit
Vill inte behöva få PM från störande människor som frågar onödiga saker. Kör Google crome
https://www.flashback.org/profile.php?do=editoptions -- sedan klickar du ur "Aktivera privata meddelanden." så kommer du aldrig mer få PM(bara från mods och admin).
Citera
2015-10-12, 16:11
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
https://www.flashback.org/profile.php?do=editoptions -- sedan klickar du ur "Aktivera privata meddelanden." så kommer du aldrig mer få PM(bara från mods och admin).

För de som gjort så. Hur ser det ut för oss andra? Syns "Skicka ett privat meddelande till <användarnamn>" eller inte? Alltså, om jag har skickat ett PM till någon, kan jag vara säker på att hen får det, eller kan hen ha bockat i "Aktivera privata meddelanden." men det verkar som att man kan skicka PM till den.
Citera
2015-10-12, 18:05
  #9
Medlem
Ibp-Graffits avatar
Tack för svaren har löst det nu
Citera
2015-10-12, 18:06
  #10
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
För de som gjort så. Hur ser det ut för oss andra? Syns "Skicka ett privat meddelande till <användarnamn>" eller inte? Alltså, om jag har skickat ett PM till någon, kan jag vara säker på att hen får det, eller kan hen ha bockat i "Aktivera privata meddelanden." men det verkar som att man kan skicka PM till den.
Precis när man klickat på "Skicka meddelande" så får man svaret att användaren har stängt av funktionen att ta emot privata meddelanden.

Så står det:
Citat:
<användare> har valt att inte ta emot privata meddelanden eller har inte behörighet att göra detta.
Citera
2015-10-12, 18:06
  #11
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25December
Jag ser mig själv som osynlig om jag kollar på mina inlägg. Gör alla andra det då också eller?

Du själv ser en ofärgad prick när du är inloggad och surfar osynligt.

Alla andra ser en röd prick. De kan alltså inte avgöra om du är inloggad.
Citera
2015-10-12, 20:33
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Precis när man klickat på "Skicka meddelande" så får man svaret att användaren har stängt av funktionen att ta emot privata meddelanden.

Så står det: <användare> har valt att inte ta emot privata meddelanden eller har inte behörighet att göra detta.

Likadant som om man skickar PM till någon vars inbox är full alltså. Det diskuteras i (FB) Snälla kan vi få ha fler PM än ynka 250? (Nu har vi 500).
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback