2015-10-30, 13:18
Medlem
https://www.google.com/maps/place/Lilla+Burmav%C3%A4gen+4,+441+63+Alings%C3%A5s,+Sve rige/@57.861794,12.445401,285m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x464553f0687684cb:0x966b8 78b10a6144b?hl=sv

Knallar man från lilla burmavägen så bör det finnas goda möjligheter att fota.
Mellan lilla burmavägen och hans hus är det ca 100 fot.
Hur mycket träd och hur tätt det är vete fasiken.
Citera
2015-10-30, 16:19
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkmail
Men för helvete det är ingen jävla knarkkung som bor där.

Utan att ha varit där på plats betvivlar jag att det skulle vara så svårt att fota varenda centimeter av alla ytor runtom alla byggnader på hans tomt.
Det är för fan bara att knalla så nära man anser sig behöva komma för att fota allt man önskar. Och måste man knalla in på tomten så det enda som skulle avhålla mig från det är en jävla hund eller om jag ser att nån är hemma och då skulle jag ändå gå så nära att jag kan fota allt av värde.

Någonstans runt den jävla tomten måste det finnas tillräckligt bra utsikt för att fota som fan.

Mellan Lilla Burmavägen och Banvaktsvägen 9 är det tät skog där?
http://kartor.eniro.se/?q=Banvaktsv%C3%A4gen%209

Att det går att fota råder inget tvivel om, frågan är mera varför media inte gjort det redan? Solklarare fall av korruption och svartjobb verkar inte finnas och då borde media gått "all in" för länge sedan.
Citera
2015-10-30, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Att det går att fota råder inget tvivel om, frågan är mera varför media inte gjort det redan? Solklarare fall av korruption och svartjobb verkar inte finnas och då borde media gått "all in" för länge sedan.

Foto av stenlagd uppfart finns redan och saken är polisanmäld. Kanske inte är årets brott/ scoop ur medias synpunkt?
Citera
2015-10-30, 20:12
Medlem
PacmanSwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perssonspack

Tusenlappar skulle jag säga och inte så få heller.

Ska bli kul att se vilken påföljd husägaren kommer att få. Men först ska han kallas till förhör.

nåväl, jobbet såg större ut än vad jag uppfattade det som
Citera
2015-11-04, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero

Kameror?
Citera
2015-11-04, 12:27
Medlem
Det värsta tycker jag är att någon åker runt och svartjobbar, förmodligen med kommunens material. Och på arbetstid. Denna människa/dessa människor tycks skyddas av högt uppsatta, så dumt. Typiskt Göteborg stad säger vi fördomsfulla.
Citera
2015-11-04, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gangstersmurfen
Kameror?

Villor i den prisklassen brukar inte sällan ha viss övervakning. I så fall bör det framgå av skyltar. Någon som sett det?
Citera
2015-11-12, 06:53
Medlem
Citat:
Park- och naturförvaltningen i Göteborg håller på att utreda hur stensättningsskandalen i Alingsås hanterats internt – till en kostnad av cirka 25 000 kronor.
Revisionsfirman KPMG har anlitats för att göra en rapport.
De utreder inte vem som har gjort detta utan vad vi har gjort inom förvaltningen.

här är artikeln från GP

Citat:
Polisens utredning av händelsen fortskrider.

– Jag vill inte gärna svara på frågor innan vi hållit förhör och vet mer. Detta innebär en stor oro och saker och ting ska ske i vår takt, säger Bengt-Åke Nilsson, förundersökningsledare vid polisen i Storgöteborgs bedrägerisektion.
Citera
2015-11-15, 15:58
Medlem
Måste man utåt sett tydliggöra om man har kameror monterade som filmar eventuella individer som går in på ens tomt?
Citera
2015-11-15, 19:23
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summerboy
Måste man utåt sett tydliggöra om man har kameror monterade som filmar eventuella individer som går in på ens tomt?

Ja genom tillstånd och skyltar
Citera
2015-12-18, 09:14
Medlem
Citat:
Polisen har lämnat över utredningen av stenskandalen i Alingsås till åklagare – som kopplats in i jakten på misstänkta.

- Det är ett utförligt underlag, säger John Nilsson vid åklagarkammaren i Borås.

I materialet finns en lista på kommunanställda som har arbetat och haft tillgång till bilarna under den tid som den misstänkt olagliga stenläggningen har ägt rum.

- Det finns även skrivelser och yttranden från park och natur. Några personer har förhörts och när jag läst materialet får jag se om det finns anledning att förhöra fler personer, antingen upplysningsvis eller som vittnen, säger John Nilsson.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2931457-aklagare-kopplas-in-i-stenskandal
Citera
2015-12-18, 10:06
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkmail
http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2931457-aklagare-kopplas-in-i-stenskandal

överklassen skyddar varandra på liknade sätt som poliser skyddar varann.
tror ej på något riktigt straff för denna "förseelse"

ska man stjäla så bör man göra det med vita handskar på
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in