Citat:
Ursprungligen postat av
Krutoman
Det är sannolikt en kommunal mellanchef som har beordrat ut gubbarna till Alingsås. Det tror jag.
Hade gubbarna gjort det på eget bevåg så hade de täckt över skylten "Göteborgs kommun" om de jobbar i Alingsås kommun.
Beredskapen de pratar om börjar den 15:e Oktober - på torsdag, så det argumentet håller inte.
I denna enkla stensättarskaldal - så vilar det politiskt sprängstoff. Intern skandal vankas inom Park och Natur.
Park och Natur är enormt stor organisation - jävla massa anställda. Stensättarbilarna bor på Ringön i centrala Göteborg. Det är inga bilar som de anställda lånar med hem på helgerna! Beredskap för stensättning?? Vilket oxymoron.
Man har beredskap för vinterväghållning - sand/plog/salt - - - inte akuta stensättningar med full utryckning.
Det tror jag också! Kommunala mellanchefer är nog något av det mest korrupta jag träffat på. Där handlar det verkligen om att med hjälp av sin position tillskansa sig privata fördelar. Och den rötan sträcker sig allt som oftast en bra bit upp i organisationen.
Och visst är det lite märkligt att åka till Alingsås med en bil märkt "Göteborgs Stad"! Klart att det väcker uppseende bland grannar o andra. Särskilt med tanke på Göteborgs kommuns rykte efter vad som förevarit de senaste åren...