• 4
  • 5
2015-10-14, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Man får inte vara så fräck att man ber om resten av dom signaler ni är skyldiga att agera på?

Självklart får du det och hade du frågat för några veckor sen hade jag kunnat ge ett utförligt svar. Gick nämligen den obligatoriska utbildningen då.
Då jag sitter på huvudkontoret och inte ett lokalkontor kommer jag tyvärr inte ihåg allt utan bara de tre viktigaste signalerna.

1. Flera små insättningar
2. En stor insättning
3. Om ett företag startar verksamhet i ett "riskland"

Edit: många stavfel
Citera
2015-10-15, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziver
Självklart får du det och hade du frågat för några veckor sen hade jag kunnat ge ett utförligt svar. Gick nämligen den obligatoriska utbildningen då.
Då jag sitter på huvudkontoret och inte ett lokalkontor kommer jag tyvärr inte ihåg allt utan bara de tre viktigaste signalerna.

1. Flera små insättningar
2. En stor insättning
3. Om ett företag startar verksamhet i ett "riskland"

Edit: många stavfel

Bra info,
Men frågan är vad är en liten insättning ?
Hur mycket är en stor insättning ?
Citera
2015-10-15, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumptrumpet
Bra info,
Men frågan är vad är en liten insättning ?
Hur mycket är en stor insättning ?

Som jag tolkade det angående små insättningar var inte de enskilda beloppen det viktiga utan den totala summan. Exempelvis om du sätter in 100:- 10 gånger lär banken inte fråga men gör du det 50 gånger kommer de att göra det. Med andra ord finns inga klara riktlinjer utan det är upp till den enskilda bankmannen att avgöra när någonting känns skumt.
Samma gällder en stor insättning, det är upp till den enskilda bankmannen att avgöra. Men vad banken isåfall gör är att fråga dig var pengarna kommer ifrån och be om kvitto om det t.ex är en betalning för någonting man sålt. Nu jobbar jag mot företag så har inte stenkoll på vad som anses vara en "stor" summa men runt 15k+ finns det risk att banken undrar.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in