Flashback bygger pepparkakshus!
2015-10-11, 21:04
Medlem
Hej! Jag har precis köpt en begagnad iMac dator, det följde inte med någon mus så jag har köpt en Magic Mouse! Nu är min fråga hur får man den att zooma in på skärmen? Jag har försökt att följa instruktionerna på lådan man fick musen i och på Apples hemsida alltså att man ska trycka ner ctrl och sedan trycka med ena fingret samtidigt som man sveper upp med andra (hoppas ni förstår vad jag menar) skulle verkligen behöva den här funktionen då jag ser kasst och den står framför sängen på byrån så det är en liten bit att se. Tack på förhand!
Citera
2015-10-11, 22:29
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Hårdvara - Mac
/Moderator
Citera
2015-10-11, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsTasty
Hej! Jag har precis köpt en begagnad iMac dator, det följde inte med någon mus så jag har köpt en Magic Mouse! Nu är min fråga hur får man den att zooma in på skärmen? Jag har försökt att följa instruktionerna på lådan man fick musen i och på Apples hemsida alltså att man ska trycka ner ctrl och sedan trycka med ena fingret samtidigt som man sveper upp med andra (hoppas ni förstår vad jag menar) skulle verkligen behöva den här funktionen då jag ser kasst och den står framför sängen på byrån så det är en liten bit att se. Tack på förhand!

Nä, man gör inte så som du beskriver det....

Man trycker inte med trycka med ena fingret och svepa upp med det andra, utan du ska trycka ner CTRL och sen svepa upp/ned på musen med ett finger.

Citat:
Screen zoom
Hold down the Control key on your keyboard and scroll with one finger on Magic Mouse to enlarge items on your screen.

Om du öppnar Inställningar på din dator och där väljer Mus, så får du ju exempel demonstrerat för dig med små filmklipp på hur man gör...
Citera
2015-10-12, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nä, man gör inte så som du beskriver det....

Man trycker inte med trycka med ena fingret och svepa upp med det andra, utan du ska trycka ner CTRL och sen svepa upp/ned på musen med ett finger.

Om du öppnar Inställningar på din dator och där väljer Mus, så får du ju exempel demonstrerat för dig med små filmklipp på hur man gör...

Testade det och det funkar inte heller gick in på inställningar och det ser ut så här https://imageshack.com/i/pc1QMZLdj men det fungerar inte heller...
Citera
2015-10-14, 12:51
Medlem
På hemsidor kan du dubbeltoucha (inte klicka) för att den ska zooma. Vill du zooma fritt håller du inne ctrl och scrollar. Detta måste dock aktiveras via Inställningar - Hjälpmedel - Zooma - "Zooma med hjälp av rullgesten och specialtangent"
Citera
2015-10-14, 16:44
Medlem
Kethrs avatar
https://www.youtube.com/watch?v=zW2QuYuzMr4
Citera
2015-10-14, 19:05
Medlem
towbs avatar
https://support.apple.com/kb/PH18385?locale=sv_SE
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera