2015-10-11, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Balkan-King
Jeg hade virkeligt ikke forventet at Nordisk Ungdom vil synke så lågt och attakere tiggande menneskor. Ja vist er NU nationalister af stor rang, men at attakere urfattiga tiggare på en mørk och kold kväld er virkelig lågt.
Det spelar ju ingen roll vad man tycker om vare sig tiggeri eller tiggare, om man tycker att överfall och våld är rätt väg att lösa problemet på så skiter jag i var på den politiska kartan man vill placera sig själv. Jag sorterar dylika element under samhällssopor.

HOWEVER!
Jag har inte an aning vad som hänt här men har väl alltsedan tidiga nittiotalet unnat mig en hyggligt skeptisk inställning till rapporterade nazistdåd. Jag vill nog avvakta lite innan jag pekar finger åt något håll.
Citera
2015-10-11, 18:36
Medlem
Att vänsterextremister ger sig på Svenskar är tyvärr inte ovanligt, har opolitiska vänner som har blivit påhoppade bara för att de ansågs se "nazistiska" ut. Så troligtvis så stämmer NU:s version.
Senast redigerad av dums44 2015-10-11 kl. 18:40.
Citera
2015-10-11, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patriot8
Var du där eller?

Han utgår väl från sannolikhetslära baserat på tidigare erfarenhet, det är ganska ovanligt att nationalister attackerar andra, speciellt utan orsak. Däremot så är det frekvent förekommande att vänsterextremister attackerar nationella, enbart för att de är just nationella.
Och jag utgår från att de inte ljuger om vilka som är inblandade i artikeln som trådskaparen länkar till?

To be honest så hoppas jag faktiskt att ingen tiggare var inblandad, utan att det bara var NU-pojkarna som fick tillräckligt med stryk för skämmas över hur överkörda de blev
Citera
2015-10-11, 19:08
Moderator
Humbugs avatar
Vi har alltså två scenarion:

* Nynazister attackerar sovande tiggare och hamnar i bråk med förbipasserande kvinnor
* Nynazister blir överfallna av vänsterextremister i tunnel och ingen tiggare kommer till skada

Vad som är sant? Jag för vana att se skeptisk på nynazistisk propaganda, vilket är vad jag betraktar nynazisten Fredrik Hagbergs pressmeddelande som. Men vi har också en historia med etablerade medier som inte riktigt lägger fram hela sanningen i fall som dessa. Jag gör nog bäst att avvakta tyckande ett tag tills fler oberoende källor kan bekräfta någon av versionerna.
Citera
2015-10-11, 19:15
Medlem
Skulle tro att det är vanligt slagsmål mellan mellan Nordisk Ungdom och vänsterextremisterna. Vänsterextremisterna drar till med en rövarhistoria för att klara sig undan när polisen kommer väl medvetna och att vännerna i media rider ut till deras försvar.

Att det skulle handla om nazister som ger sig på tiggare och försöker slänga dem i vattnet och några vänsterextremister bara råkar dyka upp känns alltför osannolikt.
Citera
2015-10-11, 19:20
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Att det skulle handla om nazister som ger sig på tiggare och försöker slänga dem i vattnet och några vänsterextremister bara råkar dyka upp känns alltför osannolikt.

Artikeln säger ingenting om några vänsterextremister som dyker upp.
Citera
2015-10-11, 19:24
Medlem
Citat:
Skulle tro att det är vanligt slagsmål mellan mellan Nordisk Ungdom och vänsterextremisterna. Vänsterextremisterna drar till med en rövarhistoria för att klara sig undan när polisen kommer väl medvetna och att vännerna i media rider ut till deras försvar.

Jaaa.. ELLER så var det så - nazister som beter sig som rövhattar och sen kom det förbi några normala människor som sa ifrån och till nazisternas försvar så döper de då dessa personer till extremister och påstår sig oprovocerat blivit påhoppade.
Inte ett dugg osannolikt.

Alla som är emot rasism kallas för vänsterextremister av rasisterna. Upplever att det används som skällsord i ungefär samma utsträckning som utländska kallas bl*ttar och ne*rar.
Citera
2015-10-11, 19:31
Medlem
MelTorments avatar
Här hittar vi något:

http://aktuelltfokus.se/ledande-nati...-morkhyad-man/

Tydligen en ledare som driver blogg och reser i Ukraina.

En googling på namnet ger träff på en svensk landslagsspelare i fotboll. Finns det ett släktskap?
Citera
2015-10-11, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daydreambeliever
Jaaa.. ELLER så var det så - nazister som beter sig som rövhattar och sen kom det förbi några normala människor som sa ifrån och till nazisternas försvar så döper de då dessa personer till extremister och påstår sig oprovocerat blivit påhoppade.
Inte ett dugg osannolikt.

Alla som är emot rasism kallas för vänsterextremister av rasisterna. Upplever att det används som skällsord i ungefär samma utsträckning som utländska kallas bl*ttar och ne*rar.

Nja. Det har ju pekats ut att två personer som det knappast är något tvivel om att de rör sig i den vänsterextrema miljön var på platsen. Att det är en slump att vänsterextremister där i vart fall en av dem är dömd för grova våldsbrott bara råkade dyka upp som samariter när nazister försökte slänga tiggare i vattnet känns som sagt inte sannolikt.
Citera
2015-10-11, 19:36
Medlem
Hulls avatar
Mest troligt vänsteraktivister som gör en false flag.
Citera
2015-10-11, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Artikeln säger ingenting om några vänsterextremister som dyker upp.

Nordisk Ungdom har ju sannolikt vinklat sin story för att det ska passa dem men tror du att de till och med ljuger om vilka vänsterextremister som var på platsen?
Citera
2015-10-11, 19:52
Medlem
bushtuckers avatar
Citat:
Nja. Det har ju pekats ut att två personer som det knappast är något tvivel om att de rör sig i den vänsterextrema miljön var på platsen. Att det är en slump att vänsterextremister där i vart fall en av dem är dömd för grova våldsbrott bara råkade dyka upp som samariter när nazister försökte slänga tiggare i vattnet känns som sagt inte sannolikt.

Vad är det han brukar säga, Leif GW? "Hata slumpen" tror jag...
Nej, jag håller med, det är alltför mycket av osannolika sammanträffanden för att jag ska köpa historien som den presenteras i media....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in