2016-01-20, 12:45
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Jag har lagt in dessa 2 st filer under en mapp. När jag väljer program och öppnar upp det så är allt på svenska -> http://i.imgur.com/PQO26Jy.png

@ 1FF

Eller har man missuppfattat detta?

Det är helt korrekt vid varje enskilt tillfälle, det vi talar om nu är att få den Svenska språkfilen implementerad permanent i programmet av upphovsmannen - stupid user.
Senast redigerad av 1FF 2016-01-20 kl. 12:52.
Citera
2016-01-20, 13:32
Medlem
1FFs avatar
Det visade sig att min info om implementerade språkfiler var felaktig utan man får alltid göra det själv. Hur fick jag en Engelsk version automatiskt tidigare??? Det pågick vid programlansering samtalande om att språkfiler skulle bli obligatoriskt implementerade men vid tillfället så tyckte stupid user att det skulle bli för mycket jobb men att det kanske skulle komma med tiden. Förhoppningsvis kommer det.

Hursom helst, ett fall framåt, kanske, då den Svenska språkfilen numera finns att tillgå på programmets hemsida. Kanske har funnits hela tiden?

Någon mer än jag som tycker att programmet är värt en donation, enskild duktig programmerare och upphovsman av ett värdefullt program är värd och kan behöva lite ekonomiskt stöd och uppmuntran. X antal "tjugor" räcker ju, för i år i vart fall.
Senast redigerad av 1FF 2016-01-20 kl. 13:42.
Citera
2016-01-20, 14:15
Medlem
cavvemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Det visade sig att min info om implementerade språkfiler var felaktig utan man får alltid göra det själv. Hur fick jag en Engelsk version automatiskt tidigare??? Det pågick vid programlansering samtalande om att språkfiler skulle bli obligatoriskt implementerade men vid tillfället så tyckte stupid user att det skulle bli för mycket jobb men att det kanske skulle komma med tiden. Förhoppningsvis kommer det.

Hursom helst, ett fall framåt, kanske, då den Svenska språkfilen numera finns att tillgå på programmets hemsida. Kanske har funnits hela tiden?

Någon mer än jag som tycker att programmet är värt en donation, enskild duktig programmerare och upphovsman av ett värdefullt program är värd och kan behöva lite ekonomiskt stöd och uppmuntran. X antal "tjugor" räcker ju, för i år i vart fall.

Enkelt, för det är min översättning som är där ^^
Citera
2016-01-20, 15:28
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavveman
Enkelt, för det är min översättning som är där ^^

Sedan din första översättning, eller sedan när?
Citera
2016-01-20, 17:18
Medlem
cavvemans avatar
Citat:
Sedan din första översättning, eller sedan när?

Sen min första översättning ja, den som var kompatibel med version 26.12.2015
Citera
2016-01-20, 17:54
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Sen min första översättning ja, den som var kompatibel med version 26.12.2015

Okej.

Då kan de som finner det enklare att ladda ner översättningsfilen från programmets hemsida göra så i fortsättningen. Om inte annat så är det ju ett alternativ.

5 US $ är c:a 43kr vilket är vad jag har tänkt att donera. Han är värd det. W10 vore betydligt omständligare att jobba i om uppdateringshanteringen inte fanns.
Citera
2016-01-28, 18:38
Medlem
cavvemans avatar
Ny version ute nu. Översättningen är kompatibel med nya versionen.
Inga större förändringar har gjorts enligt changelogen.

Citat:
New version 27.01.2016
- fix gui scale dpi

http://forums.mydigitallife.info/thr...pdate-MiniTool
Citera
2016-01-28, 19:37
Medlem
1FFs avatar
Man kan också ladda ner den senaste versionen härifrån - http://forum.ru-board.com/topic.cgi?...&topic=48142#2 - vilket är enklare då man inte behöver skapa/ha ett konto.

Klicka bara på den stora fetade blåa ryska texten efter de lika stora och fetade orden - Windows Update Minitool, en bit ner på sidan.
Senast redigerad av 1FF 2016-01-28 kl. 19:48.
Citera
2016-01-28, 19:49
Medlem
cavvemans avatar
Citat:
Man kan också ladda ner den senaste versionen härifrån - http://forum.ru-board.com/topic.cgi?...&topic=48142#2 - vilket är enklare då man inte behöver skapa/ha ett konto.

Klicka bara på den stora fetade blåa ryska texten efter de lika stora och fetade orden - Windows Update Minitool, en bit ner på sidan.

Man behöver inget konto på Mydigitallife för att ladda ner programmet heller ^^
Samt att all information är på engelska på mdl
Citera
2016-01-28, 19:56
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Man behöver inget konto på Mydigitallife för att ladda ner programmet heller ^^
Samt att all information är på engelska på mdl

Hur gör man då? - för jag hittar ingen väg eller info om densamma när jag surfar dit via länken för hur man kan finna en nedladdningsplats för programmet. Jag tycker sidan brister i information medans den ryska sidan ger mycket info bara man översätter den. Vilket är enkelt samt något alla kan göra.
Senast redigerad av 1FF 2016-01-28 kl. 20:01.
Citera
2016-01-29, 05:50
Medlem
cavvemans avatar
Citat:
Hur gör man då? - för jag hittar ingen väg eller info om densamma när jag surfar dit via länken för hur man kan finna en nedladdningsplats för programmet. Jag tycker sidan brister i information medans den ryska sidan ger mycket info bara man översätter den. Vilket är enkelt samt något alla kan göra.

Enda skillnaden mellan MDL och ru-board är att changelog inte uppdateras på MDL. I övrigt så gott som samma info.

Och här hittar du nerladdningslänken -> https://i.imgur.com/croIPWj.png
Citera
2016-01-29, 10:11
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Enda skillnaden mellan MDL och ru-board är att changelog inte uppdateras på MDL. I övrigt så gott som samma info.

Och här hittar du nerladdningslänken -> https://i.imgur.com/croIPWj.png

Ovan inlägg var inget svar på min tidigare fråga!

Om man klickar på länken du har angett i något av dina tidigare inlägg till MDL så kommer man direkt till en sida utan info om nedladdningsplats, en sida som verkar vara en diskussionstråd om W.U.M.T- enbart. Där finns alltså ingen självklar och informativ info samt nedladdning, så frågan kvarstår - vart finns denna plats på den sidan?...eller - hur tar folk sig vidare därifrån till en plats som informerar om uppdateringen och med tillhörande nedladdningsplats ?

Personligen har jag sökt på denna MDL sida och hittar inget av ovan nämnda utan den är bara en "dead end" - d.v.s det som påstås finnas där finns inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in