2005-10-30, 20:01
Medlem
Hejnzs avatar
hej Fb'are -
Nu e det så hära att jag har gjort en keylogger .
Försökte använda HIP(hide in picture) för att gömma filen , Klickade på orginal filen Då fick jag keylogger .men när jag gömde i en bild då Fick jag inte keylogger på min data .
Men när jag gömde den i en bild med hjälp av HIP då funkad det inte :S

Nån som vet hur HIP funkar eller vet vad jag ahr gjort för fel?

Mvh Hejnz
Citera
2005-10-30, 20:10
Medlem
Programmet GÖMMER din exe fil i bilden för man INTE ska kunna hitta filen. Sedan så kan du med hjälp av programmet "Hide in Picture" öppna bilden och sedan få fram exe filen ur bilden

Du kan inte starta viruset/keyloggern genom en bild, det är omöjligt så fråga inte hur man gör.
Citera
2005-10-30, 20:51
Medlem
ksvs avatar
Exakt som Ni-MH säger.

Prova att använda dig av en binder istället. Då kan du binda ihop keyloggern med en bild och sedan ge den en bildikon. Den måste visserligen fortfarande heta .exe eller .scr men om någon klickar på den kommer både bilden att visas samt keyloggern att startas.
Citera
2005-10-31, 01:09
Medlem
fattonys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksv
Exakt som Ni-MH säger.

Prova att använda dig av en binder istället. Då kan du binda ihop keyloggern med en bild och sedan ge den en bildikon. Den måste visserligen fortfarande heta .exe eller .scr men om någon klickar på den kommer både bilden att visas samt keyloggern att startas.

Du kan slippa filändelsen också om du vill med hjälp av OLE-genvägar. Gör så här:

Starta Wordpad.exe
Drag&Drop en exefil eller vad du vill ha in i dokumentet, så skapas en ikon där med namnet på filen.
Högerklicka på den -> Paketobjekt -> Redigera Paket

Nu har du kommit in i ett program som heter paketeraren.

Klicka på ikonen till programmet eller vad du nu har dragit in där så den markeras och gå till:
Redigera -> Kopiera paket

Nu går du in i en mapp och klistrar in paketet så skapas en OLE Genväg

Det enda negativa är att ikonen ser ut som en guldig textfil och att i SP2 tror jag att man måste acceptera att programmet i OLE-klippet körs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in