Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-10, 06:09
  #1
Medlem
God morgon FB. Jag är en relativ nybörjare till tjack (tagit 3ggr) och har därför några frågor på hur alkohol och tjack tar ut varandra eftersom jag ska på en fest ikväll och inte har tillräckligt med tjack för att hålla uppe peaken särskilt länge.

Jag och en polare har ungefär 0,4g tjack som vi ska dela på under kvällen. En tredje polare som tagit tjack flera gånger säger att det är definitivt ett av de bästa tjack han har tagit.

Jag har läst här på FB att alkohol och många centralstimulanta, i synnerhet amfetaminer, tar ut varandra och frågar därför hur lång tidsintervall det bör vara mellan snortandet av tjack och intaganadet av alkohol det bör vara för att jag ska kunna uppleva ruset på båda.

Min plan som jag i min naiva okunskap tycker låter bra är:
15:00, äta en pizza och dricka mycket vatten.
16:00, jag och min kompis delar på tjacket och snortar alltså i oss 0,2g tjack var.
16:00-22/23:00, glider runt på förfesten hög på tjack.
22/23:00, börjar dricka alkohol då amfetaminets utslagande effekt på alkohol till största del gått ur kroppen.

För att konkretisera frågeställningen: Kan jag bli full (riktigt kraftigt salongsberusad) om jag tagit tjack ett par timmar tidigare. Isåfall hur lång tid bör jag vänta med att börja dricka alkohol efter jag tagit tjack? Eller ska jag börja med alkohol för att sedan dra tjack?

Tack för all hjälp och peka ut alla felaktiga antaganden jag har gjort i min naiva okunskap.

Ska även tillägga att jag siktar på att kunna sova runt 3 följande dag. Därför jag tar tjack först. Ifall jag börjar dra runt midnatt känns det som att jag aldrig kommer somna.
__________________
Senast redigerad av linneasbitch 2015-10-10 kl. 06:13.
Citera
2015-10-10, 08:20
  #2
Medlem