Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2015-10-10, 06:09
  #1
Medlem
God morgon FB. Jag är en relativ nybörjare till tjack (tagit 3ggr) och har därför några frågor på hur alkohol och tjack tar ut varandra eftersom jag ska på en fest ikväll och inte har tillräckligt med tjack för att hålla uppe peaken särskilt länge.

Jag och en polare har ungefär 0,4g tjack som vi ska dela på under kvällen. En tredje polare som tagit tjack flera gånger säger att det är definitivt ett av de bästa tjack han har tagit.

Jag har läst här på FB att alkohol och många centralstimulanta, i synnerhet amfetaminer, tar ut varandra och frågar därför hur lång tidsintervall det bör vara mellan snortandet av tjack och intaganadet av alkohol det bör vara för att jag ska kunna uppleva ruset på båda.

Min plan som jag i min naiva okunskap tycker låter bra är:
15:00, äta en pizza och dricka mycket vatten.
16:00, jag och min kompis delar på tjacket och snortar alltså i oss 0,2g tjack var.
16:00-22/23:00, glider runt på förfesten hög på tjack.
22/23:00, börjar dricka alkohol då amfetaminets utslagande effekt på alkohol till största del gått ur kroppen.

För att konkretisera frågeställningen: Kan jag bli full (riktigt kraftigt salongsberusad) om jag tagit tjack ett par timmar tidigare. Isåfall hur lång tid bör jag vänta med att börja dricka alkohol efter jag tagit tjack? Eller ska jag börja med alkohol för att sedan dra tjack?

Tack för all hjälp och peka ut alla felaktiga antaganden jag har gjort i min naiva okunskap.

Ska även tillägga att jag siktar på att kunna sova runt 3 följande dag. Därför jag tar tjack först. Ifall jag börjar dra runt midnatt känns det som att jag aldrig kommer somna.
__________________
Senast redigerad av linneasbitch 2015-10-10 kl. 06:13.
Citera
2015-10-10, 08:20
  #2
Medlem
Om det är bra tjack, varför inte göra 4 mindre linor som du tar under kvällen på 0,05 vardera? Annars, drick öl och skippa tjacket fram tills 20:00 typ då du tar en 0,1 snort, och senare precis innan ni drar vidare så tar ni sista 0,1an. Älskar att dosera tjack i mindre mängder, blir så mycket bättre!
Citera
2015-10-10, 08:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SanteVen
Om det är bra tjack, varför inte göra 4 mindre linor som du tar under kvällen på 0,05 vardera? Annars, drick öl och skippa tjacket fram tills 20:00 typ då du tar en 0,1 snort, och senare precis innan ni drar vidare så tar ni sista 0,1an. Älskar att dosera tjack i mindre mängder, blir så mycket bättre!

Har hört att just att tjacka medans man dricker gör att dom tar typ ut varandra och ingen av effekterna blir lika stor. Skulle inte detta göra precis det? Dessutom har jag ingen öl, bara gin&tonic så får bli lätta groggar ifall man ska jämföra.
Citera
2015-10-10, 09:43
  #4
Avstängd
Alkohol gör dig slö, tjack gör dig speedad. Ett tips är att bara dricka alkohol först, och då snackar vi mycket. När du känner att det börjar bli för mycket så tar du en lina. Vipps, så är du nykter. Det är asskönt, men bakfyllan mannen, holy fuck.
Citera
2015-10-10, 12:20
  #5
Medlem
ozznujens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grina
Alkohol gör dig slö, tjack gör dig speedad. Ett tips är att bara dricka alkohol först, och då snackar vi mycket. När du känner att det börjar bli för mycket så tar du en lina. Vipps, så är du nykter. Det är asskönt, men bakfyllan mannen, holy fuck.
Håller med om allt som är skrivet här. Nu vet jag att alla reagerar olika på saker och ting,men personligen tycker jag det är hemskt att ta tjack nykter. Jag blir sjukt stissig,och får en tendens av paranoia. Att vara rätt packad,och sen lösa ut fallskärmen (tjacket),kommer jag ihåg funkade bra på mig när jag grejade med sånt här för ca 15 år sen
Citera
2015-10-10, 12:25
  #6
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linneasbitch
Har hört att just att tjacka medans man dricker gör att dom tar typ ut varandra och ingen av effekterna blir lika stor. Skulle inte detta göra precis det? Dessutom har jag ingen öl, bara gin&tonic så får bli lätta groggar ifall man ska jämföra.
Asså jag tycker att man får ett skönare, lite pratgladare tjackrus med alkohol i blodet. En helvetes avtänding efteråt dock! spara en fylla tills tjackruset går över!
Jag hade börjat med supandet tills en bit in på kvällen, sedan tagit tjack, sedan druckit på at'n!

Citat:
Ursprungligen postat av Grina
Alkohol gör dig slö, tjack gör dig speedad. Ett tips är att bara dricka alkohol först, och då snackar vi mycket. När du känner att det börjar bli för mycket så tar du en lina. Vipps, så är du nykter. Det är asskönt, men bakfyllan mannen, holy fuck.
Inte så bra för inälvorna! Rådet jag kom med är ju inte nyttigt heller, men desto mindre dricka desto mindre skada i guess!
Citera
2015-10-10, 13:21
  #7
Medlem
Det är ju trots allt knark vi snackar om så inget är väl direkt bra för någon kroppsdel annat än möjligen själen.

Finns det några större risker med att dra i sig 350ml 37,5% gin när man har 0,2g tjack i blodet? Jämfört med att bara dricka sprit. Ingen större mängd tjack men är det något särskilt jag ska se upp med?
Citera
2015-10-10, 16:20
  #8
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Inte så bra för inälvorna! Rådet jag kom med är ju inte nyttigt heller, men desto mindre dricka desto mindre skada i guess!
Nej absolut inte bra, idag är jag nykter och det senaste jag tog var cannabis i januari i år.

Citat:
Ursprungligen postat av linneasbitch
Det är ju trots allt knark vi snackar om så inget är väl direkt bra för någon kroppsdel annat än möjligen själen.

Finns det några större risker med att dra i sig 350ml 37,5% gin när man har 0,2g tjack i blodet? Jämfört med att bara dricka sprit. Ingen större mängd tjack men är det något särskilt jag ska se upp med?
Amfetamin och alkohol är ingenting som skär sig. Om du dricker för mycket alkohol (350ml är på gränsen, det är ju trots allt cirka 10 shots av starksprit. Det som spelar roll är hur van din kropp är samt din vikt & ålder.) och drar asmycket amfetamin, så är det 99% av alkoholen som gör att du dör, om du dör. Amfetamin är inget som man kan överdosera på eller bruka "fel", utan det är det du gör på tjackruset som är farligt. När jag tjackade så sov jag ca 8 timmar per vecka, och det är det som tar livet av folk.
__________________
Senast redigerad av Grina 2015-10-10 kl. 16:25.
Citera
2015-10-10, 16:30
  #9
Medlem
AlfaRomeo159s avatar
Drick dig full först sen ta en lina. Så mycket bättre! Att dricka efter man tagit tjack ger liksom inget, du kommer inte bli full. Dessutom tycker jag i alla fall att det är mycket äckligare att dricka när man är speedad.
Citera
2015-10-10, 19:23
  #10
Medlem
Ska bara rapportera att jag nu är igång med supandet och tänker följa era råd. Har nu druckit ung. 100ml gin, kommer fortsätta till 350 ung.

När jag nått detta är det tänkt att det ska vara dags för resa till den riktiga festen. Då blir det tjack. Tack för hjälpen!
Citera
2015-10-11, 13:40
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av linneasbitch
Ska bara rapportera att jag nu är igång med supandet och tänker följa era råd. Har nu druckit ung. 100ml gin, kommer fortsätta till 350 ung.

När jag nått detta är det tänkt att det ska vara dags för resa till den riktiga festen. Då blir det tjack. Tack för hjälpen!
Du gör mig redigt avundsjuk nu...

Hur gick det?
Citera
2015-10-12, 22:42
  #12
Medlem
Håller med majoriteten av alla andra här alla andra här. Nu var tyvärr senaste tjack+alkohol för två månader sen men då blev det sex stycken 7,3 öl och kanske 0,1-0,15 puder och det var riktigt soft. Drog tjacket runt 10, somnade runt 2-3 och hade en helt ok bakfylla.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback