2015-10-08, 21:28
Medlem
För ett par månader sen fick jag ett brev från Boxer där man förklarade att mitt boxer mix abonemang skulle höjas från 269 kr/månad till 299 kr/månad. Helt vansinnigt tyckte jag som väl egentligen tycker att det är värt kanske 150 per månad. Jag ringde och sa upp abonnemanget vilket gick bra.

I dag ringer det en kille och säger att om jag drar tillbaka min uppsägning så behöver jag hädanefter endast betala 169 kr/månad. Det vill jag mena är oerhört illojalt mot trogna kunder som man låter betala 1560 kr mer per år för samma tjänst. Jag förklarade detta för killen som ringde och han kontrade med att alla operatörer är likadana, något jag tyvärr tror är sant. Jag tackade i alla fall nej till erbjudandet eftersom jag fortfarande tycker det är rätt dyrt och framförallt inte vill ha med ett sånt rövarföretag att göra.

Jag rekommenderar dig som är kund hos Boxer att att omgående säga upp ditt abonemang, är du intresserad av att ha tjänsten kvar kan du genom detta enda telefonsamtal tjäna 1.560 skattade kronor per år.
Citera
2015-10-08, 21:32
Avstängd
Glömde han säga, att för de 169:- så måste du binda upp dig i ytterligare 24 mån.
Citera
2015-10-08, 21:33
Bannlyst
Boxer är statligt - är du förvånad?
Citera
2015-10-08, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Glömde han säga, att för de 169:- så måste du binda upp dig i ytterligare 24 mån.

Han hann väl inte dit innan jag började käbbla emot, men det stämmer säkert. Då blir det 3.120 spänn man tjänar då..
Citera
2015-10-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg

Vi hann aldrig dit, men då betalar man alltså totalt 3.120 mindre genom att säga upp och "ångra" sig.
Citera
2015-10-08, 21:59
Medlem
Ondquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expired
Jag rekommenderar dig som är kund hos Boxer att att omgående säga upp ditt abonemang
En variant man kan göra är att säga upp sitt faktiska abonnemang, men vara kvar som vilande kund och slippa returnera kortet.

Ska tydligen medföra att man slipper inträdesavgifter om man vill kliva på ett abonnemang igen, men fördelen under tiden är att man kan fortsätta att titta på TV4 i HD och även få in Axess som bonuskanal.

När jag sa upp mitt aktuella abonnemang påstod kundtjänsttjejen att det skulle handla om en engångsavgift på 39 kr att behålla kortet och allt nyss nämnt runtomkring, men jag har sedan dess påförts denna avgift årligen.

Nåja, inget man blir ruinerad av. Alltid kul med även TV4 i HD utöver public service-HD-kanalerna, även om TV4 själva bör komma till insikt om att det är fult att ta extrabetalt för sådant som snart börjar bli gårdagens teknik (720 jämfört med allt annat bättre).
Citera
2015-10-08, 22:38
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expired

I dag ringer det en kille och säger att om jag drar tillbaka min uppsägning så behöver jag hädanefter endast betala 169 kr/månad. Det vill jag mena är oerhört illojalt mot trogna kunder som man låter betala 1560 kr mer per år för samma tjänst. Jag förklarade detta för killen som ringde och han kontrade med att alla operatörer är likadana, något jag tyvärr tror är sant. Jag tackade i alla fall nej till erbjudandet eftersom jag fortfarande tycker det är rätt dyrt och framförallt inte vill ha med ett sånt rövarföretag att göra.

Det du precis lärde dig är att man kan förhandla om vad som helst. Jag betalar inte fullt pris på något av dom abonnemangen familjen har och det omfattar alla typer av abonnemang.

När det gäller mobiltelefoner har jag och min fru lite "privata" fördelar av att vara egna företagare men jag är helt säker på att dom fördelarna hade vi haft ändå.
Citera
2015-10-09, 02:19
Medlem
Scarlettstorms avatar
Hade boxer under en kort tid och sämre bild får man nog leta efter. Och hackig sändning, inomhusantennen var verkligen ingen höjdare alls.

Jag hade sen BBBs tv-utbud under en längre tid. Bra bild och jag var allmänt nöjd men tyckte till slut att jag inte kollade tillräckligt mycket på alla dom kanaler som jag hade och ringde därför och ville avbeställa det kanalpaket som jag då hade. Och bara ha det billigaste paketet som dom tillhandahöll.

När jag lade fram det att jag inte ansåg att jag hade råd med det så fick jag erbjudande om att få 6 månader gratis på det befintliga kanalpaket och sen dom följare 6 månader till bra rabatterat pris om jag band mig i 12 månader. Och då gjorde jag det.

Efter dom 12 månader hade gått så testade jag att ringa igen och säga att jag ville säga upp kanalpaketet. Fick då återigen samma erbjudande med 6 gratismånader.
Citera
2016-01-26, 19:10
Medlem
Ja håller med.

Dom stänger av kanalutbudet fast man betalat i förskott!?

Trots upprepade telefonsamtal (4-5 st)l, uppsägning av abonnemang o med full betalning hela bindningstiden av oss, så fortsätter dom med att stänga av kanalutbudet, sända nya fakturor, sända fakturor på längre tid en bindningstid , dvs efter uppsägningen o när vi inte betalar då stänger dom av utbudet.

Det började med att vi ville utöka vårt utbud av TV kanaler, då säger dom att det går inte under bindningstiden, jag fattar inte mycket om hur det fungerar på detta företag men oordning verkar råda.

Ett mycket skamligt beteende o dåligt bemötande med dåliga ursäkter är vad dom står för i dagsläge.

Nu har dom tappat en trogen kund under många år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in