2015-10-08, 21:18
Jag installerade en 5 år gammal Windows 7 Ultimate image. När jag sedan startade så ville Windows Update uppdatera ungefär 200 saker. Jag lät den hålla på tills update 182, sen klickade jag på "Stop installation". Då tog processen närmare 8GB RAM... När jag sedan bootade om fastnade windows med meddelandet: "Failure configuring Windows updates. Reverting changes". Jag lät den hålla på nån timme, sen lackade jag ur. Min fråga är: om jag bootar om till Windows 7, kommer den jäveln nånsin gå vidare? Om inte, vad fan kan jag göra?
Citera
2015-10-08, 21:21
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Är Windows 7 ren från servicepaket/vissa uppdateringar så kan jag förstå att detta ta sin tid. En ren Windows 7 tar lång tid att uppdaterar från Windows Update.

Det bästa och för att minska ner tiden är att du installerar en version där servicepaketet finns med.
Citera
2015-10-08, 21:26
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Är Windows 7 ren från servicepaket/vissa uppdateringar så kan jag förstå att detta ta sin tid. En ren Windows 7 tar lång tid att uppdaterar från Windows Update.

Det bästa och för att minska ner tiden är att du installerar en version där servicepaketet finns med.

Du har säkert helt rätt. Kommer att boota om datorn över natten för att se om den kommer vidare. Om den fastnar väljer jag en modernare image och installerar om.
Citera
2015-10-09, 07:56
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Fick du ordning på installationen?
Citera
2015-11-03, 22:19
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Fick du ordning på installationen?

Det slutade med att jag började om och tog 20-30 uppdateringar i taget. Vissa uppdateringar gillar inte att man har linux installerat parallellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in