2015-10-07, 22:43
Medlem
Är det ok att ange webbsida och Facebooksida (för webbsidan) i sin signatur? Eller leder det till Ban eller liknande?
Citera
2015-10-07, 23:06
Medlem
Parkours avatar
Ja det är det! Sålänge du inte länkar barnporr eller liknande! Och fått dom vibbarna av dig. Så läs på reglerna ordentligt innan.
Citera
2015-10-07, 23:18
Medlem
ElizabethDeanss avatar
kan va bra att tänka på i ditt fall att du inte ska ha barnporr i signaturen
Citera
2015-11-05, 13:56
Medlem
Fråga om regel 1.01

Hej! Jag gjorde en tråd om en site jag skapat som handlar om en politisk fråga. Fast tråden togs bort för ev. brott mot regel 1.01. Därför undrar jag om jag ändå får länka till siten i min signatur? Jag har inte lusläst reglerna, men jag tror jag får det, men eftersom man blir bannad om man gör fel är det väl bäst att fråga först.
Citera
2015-11-05, 14:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjourne
Hej! Jag gjorde en tråd om en site jag skapat som handlar om en politisk fråga. Fast tråden togs bort för ev. brott mot regel 1.01. Därför undrar jag om jag ändå får länka till siten i min signatur? Jag har inte lusläst reglerna, men jag tror jag får det, men eftersom man blir bannad om man gör fel är det väl bäst att fråga först.
Det är ok med enbart en länk i signatur men inte "säljtext", alltså: ww.minsida.se är ok men inte: GÅ IN PÅ VÄRLDENS BÄSTA SIDA, LIKEA MIG ww.minsida.se.

Senast redigerad av intermittentexplosivitet 2015-11-05 kl. 14:39.
Citera
2015-11-05, 14:43
Moderator
Tinuviels avatar
Ämnen sammanfogade.

// mod
Citera
2015-11-05, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det är ok med enbart en länk i signatur men inte "säljtext", alltså: ww.minsida.se är ok men inte: GÅ IN PÅ VÄRLDENS BÄSTA SIDA, LIKEA MIG ww.minsida.se.

Ajaj kapten! Då tror jag jag fattar.
Citera
2016-01-26, 19:29
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INSIDER19399
kanske ska tillägga att det är en drogshop, men så länge man bara har den i sin signatur och inte skriver nåt mer är det då okej att ha länken i signaturen?
Tänk på att om du länkar en drogshop att den inte är en sk gratissida. Shoppar utan egen domän är inte tillåtna att diskutera.
Citera
2016-01-26, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Tänk på att om du länkar en drogshop att den inte är en sk gratissida. Shoppar utan egen domän är inte tillåtna att diskutera.

okej men denna sida har en egen domän. Men frågan var om det var okej att länka till den i sin signatur, alltså inte skriva nåt om den, endast länka till den?
Citera
2016-01-26, 19:59
Medlem
najass avatar
Inlägg raderade.

Obs att det inte är särdeles smart att posta uppgifter som är regelbrott att posta för att fråga om dessa får står i en signatur...

/mod
Citera
2016-01-27, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet

Fick svar från moderatorn tj nu på morgonen i PM. Han skrev att det inte är
tillåtet att länka till drogshoppar i sin signatur med ett undantag, om man inte
är den som ligger bakom webbsidan till drogshoppen.

när jag bad han länka till dessa regler så hänvisar han till regel 0.05
men där står inget om undantaget för de som ligger bakom webbsidorna.

Sedan är det jävligt skumt för jag trodde flashback var anonymt, hur kan någon då
veta vem som ligger bakom webbsidorna?

Kan vi reda ut detta nu en gång för alla, vad är det som gäller och hänvisa gärna till dessa regler.

Kan meddela att moderatorn najas i morse bekräftat i PM till mig att najas tolkat reglerna på samma sätt som moderatorn intermittentexplosivitet skrev här tidigare i tråden, att det är tillåtet att länka till en drogshopp i signaturen om ingen säljtext finns med.
Senast redigerad av INSIDER19399 2016-01-27 kl. 13:04.
Citera
2016-01-27, 13:35
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av INSIDER19399
Fick svar från moderatorn tj nu på morgonen i PM. Han skrev att det inte är
tillåtet att länka till drogshoppar i sin signatur med ett undantag, om man inte
är den som ligger bakom webbsidan till drogshoppen.

när jag bad han länka till dessa regler så hänvisar han till regel 0.05
men där står inget om undantaget för de som ligger bakom webbsidorna.

Sedan är det jävligt skumt för jag trodde flashback var anonymt, hur kan någon då
veta vem som ligger bakom webbsidorna?

Kan vi reda ut detta nu en gång för alla, vad är det som gäller och hänvisa gärna till dessa regler.

Kan meddela att moderatorn najas i morse bekräftat i PM till mig att najas tolkat reglerna på samma sätt som moderatorn intermittentexplosivitet skrev här tidigare i tråden, att det är tillåtet att länka till en drogshopp i signaturen om ingen säljtext finns med.
I vissa fall är det väldigt uppenbart att kontot är relaterat till länken. I andra fall så förekommer det att man självoutar sig och berättar saker om sig själv.

Utöver regel 0.05 så ingår också regel 1.01 och 1.09. Att det ens får länkas alls i signaturen (oavsett till vad) är ett undantag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in