2021-01-31, 14:01
Medlem
RollonHomies avatar
Det tog inte mnga minuter innan jag kunde se de tv strsta problemen p Bjrkbacken och jag r inte ens utbildad i mnet.

1: Mn som vrdar unga tjejer.
2: Mnnen r ickesvenskar. Kulturkrocken br de styrande p Bjrkbacken ha kunnat frst. Det krvs ju inte direkt ngot snille fr att inse att om man tillstter mn frn kulturer dr kvinnor inte har mycket att sga till om, s kommer det att bli stora problem.

Jag kan frst tnket att man vill f invandrare ut i jobb, men i ett snt hr fall borde man vl nd kunnat frst vilka fruktansvrda konsekvenser det skulle fra med sig.

Det har ju brustit redan vid valet av anskande. Total brist p kompetens frn de styrande.
Citera
2021-01-31, 14:12
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Sg ocks det igr. Satt frst och tyckte lite synd om en efter SVT:s snyftreportage. Men kan man ver huvud taget lita p vad dessa tjejer sger? De r extremt bekrftelsebehovskande och vana vid att ljuga. De vill s klart inte vara inlsta och ha ordningsregler som gller dygnet runt. De har hamnat dr de r av anledning att de inte gick att ha hemma och mnga har varit p flera stlle efter att de orsakat kaos och frstrelse dr de varit.

Knner sjlv till ett exempel dr en tjej var helt sjvild hemma och sket fullstndigt i bde frldrar, syskon, skola och allt vad ordning var. Hon var bra mycket lugnare nr hon kom hem igen. Tokig i tanken fortfarande, men hade ndrat bde attityd och humr.

Det r just den typen av problem de anstllda ska vara utbildade i att hantera. Det r inte ovanligt att unga killar och tjejer med problem har en tendens att ljuga sig ur situationer eller frstora saker fr egen vinning. Offermentalitet r en stor del av deras problem och det kommer ju ocks av en orsak. De som hanterar dessa barn mste vara utbildade i att frst och kunna hantera det. Gr man det p rtt stt kan man med tid f dom ur den fasen, fr med rtt hjlp s r det bara en fas.

Vad de nu har gjort r att frstrka den fasen och d kan det ltt utvecklas till ett dligt beteende som de kanske aldrig slpper. Att bli sviken av vuxna som r dr fr att hjlpa r ett svek mnga unga kanske aldrig kan frlta och d har man frvrrat deras problem enormt mycket.

Sedan mste du frst att mnga av barnen hamnar ju oftast inte p ett sdant stlle pgrund av sin personlighet. De hamnar dr pgrund av problem inom familjen som med tiden har skapat deras problematik. Har man, som en av tjejerna i reportaget, vuxit upp i en familj dr man ser sin mor ka p stryk var och varannan dag s lr man sig frst och frmst att ljuga om orsaker till att man inte vill ta hem kompisar som kan rka se misren hemma. Med tiden brjar man att lra sig ljuga fr frldrarna om orsaker fr att slippa vara hemma. Redan dr lr man sig konsten i att ljuga, fr man kommer ju oftast undan med det. Sedan r det inte s svrt att ta det till en annan niv dr man brjar att ljuga om vrre saker.

Att man tycker synd om sig sjlv i ett snt lge r ju ganska ltt att frst. Det r ju synd om dom och personligen tycker jag att man bara ska sttta ven om det mnga gnger kan vara lite verdrivna situationer. De sker uppmrksamhet p s mnga olika stt och att f ngon att tycka lite synd om en och visa en gnutta medknsla betyder vldigt mycket kan jag tnka mig.
Senast redigerad av RollonHomie 2021-01-31 kl. 14:22.
Citera
2021-02-03, 17:17
Medlem
nikkycases avatar
Avsnittet om den dda ensamma jugoslaven kndes lite ondigt pkostat. Fallet r inte intressant nog fr att skicka ett TV-team till Serbien eller var dom nu var.
Citera
2021-02-03, 18:48
Medlem
elbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nikkycase
Avsnittet om den dda ensamma jugoslaven kndes lite ondigt pkostat. Fallet r inte intressant nog fr att skicka ett TV-team till Serbien eller var dom nu var.
wtf ett avsnitt utan en konfrontation!?

skapades en trd om fallet nr det hnde?
Citera
2021-02-03, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nikkycase
I och fr sig intressant att frska lpa linan ut och dra i alla trdar som finns. Eller gna sig t grvande journalistik och inte bara visa massa sport, nje, underhllning och annan dynga. Nr jag hrde om fallet frsta gngen men ven nu s frvnas jag av alla kommentarer om hur synd det r att han lg dr ensam och dd i lgenheten i nstan fyra r. Om jag var totalt ensam skulle jag mycket hellre ligga dd under en lng tid i mitt hem och inte brnd till aska eller nedlagd i en kista under jord. Visst som dd gr det vl det samma givetvis men knslan att ligga i en lgenhet i hemmiljn med solen, mnen, regnet, snn, mnniskor och trafik drutanfr r fan s mycket mer lockande n ett totalt mrker, likmaskar och en kalustrofobiskt trng kista eller att behva brnnas i en ugn och sedan bli nerpetad i jorden dr massa andra pajsare ligger.
Citera
2021-02-03, 21:19
Medlem
nikkycases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
I och fr sig intressant att frska lpa linan ut och dra i alla trdar som finns. Eller gna sig t grvande journalistik och inte bara visa massa sport, nje, underhllning och annan dynga. Nr jag hrde om fallet frsta gngen men ven nu s frvnas jag av alla kommentarer om hur synd det r att han lg dr ensam och dd i lgenheten i nstan fyra r. Om jag var totalt ensam skulle jag mycket hellre ligga dd under en lng tid i mitt hem och inte brnd till aska eller nedlagd i en kista under jord. Visst som dd gr det vl det samma givetvis men knslan att ligga i en lgenhet i hemmiljn med solen, mnen, regnet, snn, mnniskor och trafik drutanfr r fan s mycket mer lockande n ett totalt mrker, likmaskar och en kalustrofobiskt trng kista eller att behva brnnas i en ugn och sedan bli nerpetad i jorden dr massa andra pajsare ligger.

Eh ja, fast brnd blir man ju till sist nd. Och dd r man ju oavsett. Flummigt tramsande av dig detta. Sjlvklart r det ckligt och icke nskvrt med frmultnande lik i bostder.
Citera
2021-02-24, 20:34
Medlem
goosehunters avatar
Uppdrag granskning ikvll - skakvld.

Tv till synes helt normala frldrar fr sina liv totalt frstrda pga att deras spdbarn uppvisar frakturer vars uppkomst ingen kan frklara. Pfljd blir att bda deras barn placeras i jourhem, frldrarna hktas.

Om frldrarna hade en problematisk bakgrund med historia av dokumenterat vld mot sitt ldre barn, vilket i huvudtaget inte existerar, eller annan historia som p ngot vis skulle kunna franleda misstankar om det olmpliga att dessa tv frldrar tillts vara vrdnadshavare, d kunde det som skett varit lttare att frst. Men s frhller sig inte verkligheten.

Hur fan man kan orsaka s mycket lidande fr tv frldrar och deras barn under frespeglingen att man arbetar fr barnets bsta, det r fr mig en gta. Man blir mrkrdd. Man kunde vidtagit en mngd tgrder INNAN man vidtog dessa drastiska tgrder mot frldrarna. Samtidigt s sitter samma pissiga socialstyrelse och terplacerar ett annat barn (lilla hjrtat) hos tv aktiva drogmissbrukare som sedermera ddar sin dotter. Jvlas med helyllefrldrar, hjlper knarkare att terfrenas med sitt barn. Starkt jobbat.
Citera
2021-02-25, 04:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter

Sg avsnittet igr och det var jobbigt att se. Inspelningen frn soc-mtet var ju ren ngest, stackars frldrar sger jag bara. Vilken hemsk situation att sitta dr och inte bli trodd.
Citera
2021-02-25, 17:12
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goosehunter

Tv till synes helt normala frldrar fr sina liv totalt frstrda pga att deras spdbarn uppvisar frakturer vars uppkomst ingen kan frklara. Pfljd blir att bda deras barn placeras i jourhem, frldrarna hktas.

Om frldrarna hade en problematisk bakgrund med historia av dokumenterat vld mot sitt ldre barn, vilket i huvudtaget inte existerar, eller annan historia som p ngot vis skulle kunna franleda misstankar om det olmpliga att dessa tv frldrar tillts vara vrdnadshavare, d kunde det som skett varit lttare att frst. Men s frhller sig inte verkligheten.

Hur fan man kan orsaka s mycket lidande fr tv frldrar och deras barn under frespeglingen att man arbetar fr barnets bsta, det r fr mig en gta. Man blir mrkrdd. Man kunde vidtagit en mngd tgrder INNAN man vidtog dessa drastiska tgrder mot frldrarna. Samtidigt s sitter samma pissiga socialstyrelse och terplacerar ett annat barn (lilla hjrtat) hos tv aktiva drogmissbrukare som sedermera ddar sin dotter. Jvlas med helyllefrldrar, hjlper knarkare att terfrenas med sitt barn. Starkt jobbat.

Ja sktsamma ger de sig p. Vl mindre riskfritt. Var ju inte bara detta par utan flera andra. Som det dr paret som var utan sin nyfdda dotter i 8 mnader! Det r ju tid som aldrig gr att f igen bara fr det finns sjuka barnlkare och sockrringar. De kollar allts inte ens p att det finns annan forskning utan mer som de trivs med att ta barnen frn frldrar.
Citera
2021-02-26, 17:58
Medlem
Grundproblemet r den faktaresistenta lkarkren som har s hgt frtroende men inte kan anpassa sig till ny forskning nr den talar emot gamla vedertagna sikter.

Det var plgsamt att se erfarna barnlkare pst att det r bttre att flla n att fria fr man aldrig fr riskera att barn ska fara illa av vld. Men att slnga in frldrar i ett helvete utan ytterligare bevis, vad tjnar det barnen nr det r uppenbarligen sunda frldrar det handlar om??
Citera
2021-02-26, 23:29
Medlem
goosehunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tashkent
Grundproblemet r den faktaresistenta lkarkren som har s hgt frtroende men inte kan anpassa sig till ny forskning nr den talar emot gamla vedertagna sikter.

Det var plgsamt att se erfarna barnlkare pst att det r bttre att flla n att fria fr man aldrig fr riskera att barn ska fara illa av vld. Men att slnga in frldrar i ett helvete utan ytterligare bevis, vad tjnar det barnen nr det r uppenbarligen sunda frldrar det handlar om??

Verkar ju vara en jvligt hjrndd stackare som resonerar s dr. Man kan vl fr fan inte gra barn frldralsa, traumatiserade och frstra frldrars liv. Vem fan str till svars fr det lidande man samkat bde barnen och frldrarna i de fall dr det senare visat sig att man gjort en felbedmning? Hur mycket hjlp, std och ekonomisk ersttning har man i efterhand erbjudit dessa frldrar och barn? Dessa mnniskor ska givetvis stngas av frn sina tjnster i vntan p en grundlig utredning. Precis samma jvla utredning som dom oskyldiga frldrarna har tvingats genomlida.

Inom Sveriges lkarkr och socialfrvaltning s sitter det flertalet GRAVT socialt inkompetenta individer som i huvudtaget inte ska jobba med mnniskor. Man har lshuvud som resulterat i en fin utbildning och vlbetalt jobb men frstr ingenting om mnniskor, drfr kan man heller inte gra konsekventa, nyktra bedmningar av misstnkta frldrar utan det r lshuvudet, befriat frn all form av social kompetens, som styr.
Citera
2021-03-05, 06:31
Medlem
EastAreaPapists avatar
Blev det inte lite underligt nr de drog fram den dr studien p 35 barn som blivit utsatta fr skakvld utan att ngon uppvisade "triaden" av symtom, som om det vore ngot tungt bevis? Det betyder liksom inte att "triaden" r en svag indikation p skakvld. Men eftersom lkare p bda sidor av debatten verkade tolka det s visar det vl kanske att de inte begriper sig p statistik.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in