2016-10-05, 21:03
Medlem
Vad r det med glasgonmannen som kommenterar nu?

Han sitter och upprepar om och om igen att man inte fr generalisera och att detta bara r enstaka sllsynta fall, detta kan om man vill utlsas "fortstt, fortstt, fortstt ge pengar ven om det i vissa fall gr till gangsterbossar", sedan pratar han om faran med detta program......allts......

En sak jag undrar med tiggare och organisering r ju hur vet bossar/tiggare var det finns lediga platser ute p landsbygden?? kr dom random genom sverige och slukar massor med bensinpengar tills dom hittar en tom plats, knappast va?
Citera
2016-10-05, 21:05
Medlem
Flus avatar
Lustigt att versttningen konsekvent anvnde ordet zigenare istllet fr rom.
Blir det kvartssamtal med Jan Helin och Hanna Stjrne imorgon?
Citera
2016-10-05, 21:07
Medlem
Dofternas avatar
Calderas r s skrmmande dlig oavsett vad man tycker om tiggeri och zegeuners.
Varfr kan karlajveln inte bara sga att det r t helvete? Nh d, det kan ju ka "anti-ziganismen".

Men vga ta tag i vad som orsakar "anti-ziganismen" istllet gobbastrutt. En bra brjan kan tex vara att visa och prata runt det hr programmet.
Gott jobbat UG.

Nu ska jag g och bajsa.
Citera
2016-10-05, 21:10
Medlem
minhembiogubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpGurrA
Vilken idiot han frn ntverket r, frbjud tiggeri fr alla utlndska. Endast svenska medborgare fr tigga s blir vi av med problemet.
Precis, jag har inga problem med att dela med mig till en broder eller syster som har hamnat i problem.
Pga havererad psykvrd och tuffare klimat s r det inte alla som klarar det.
Jag har inga problem med det.

Jag har dock problem med zigenare som bajsar p lekparker och kyrkogrdar, stjl allting som r lst och rnar ldringar.
Citera
2016-10-05, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minhembiogubbe
Precis, jag har inga problem med att dela med mig till en broder eller syster som har hamnat i problem.
Pga havererad psykvrd och tuffare klimat s r det inte alla som klarar det.
Jag har inga problem med det.

Jag har dock problem med zigenare som bajsar p lekparker och kyrkogrdar, stjl allting som r lst och rnar ldringar.
Ja ge pengar till en psyksjuk som inte ens vet att man ska prioritera rkningarna, de kommer skert g till ett hrbrge eller "mat"...
Citera
2016-10-05, 21:38
Medlem
KokaGrodas avatar
Men, vad jag ocks strde mig p var zigenerskan som intervjuades mot slutet av programmet hemma i sin villatrdgrd i den bulgariska byn.
Intervju sker ca 45 minuter in i programmet http://www.svt.se/ug/se-program/uppd...16-avsnitt-6-1 , s hr sger krringen skrattande p frgan hur hon frsrjer sig nu (45:51 in i klippet):
- Om jag berttar brjar du skratta. Vi fr 640SEK i social- och barnbidrag.

Jag antar hon menar veckovis betalning.
Frn svenska skattebetalare. Hon lever p det, i Bulgarien. Skattar t det.

Och har socialen ingen koll ver hur bidragen betalas ut?
Hur r det mjligt att f barnbidrag eller socialbidrag utan att ens vara svensk medborgare, ja inte ens vara boende i Sverige?

Skrmdump https://i.imgsafe.org/554ba0ddfd.jpg
Citera
2016-10-05, 21:42
Medlem
Koljarovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Men, vad jag ocks strde mig p var zigenerskan som intervjuades mot slutet av programmet hemma i sin villatrdgrd i den bulgariska byn.
Intervju sker ca 45 minuter in i programmet http://www.svt.se/ug/se-program/uppd...16-avsnitt-6-1 , s hr sger krringen skrattande p frgan hur hon frsrjer sig nu (45:51 in i klippet):

Hur r det mjligt att f barnbidrag eller socialbidrag utan att ens vara svensk medborgare, ja inte ens vara boende i Sverige?

Du verkar vara mer n lovligt trg, hon sger inte att hon fr pengar frn Sverige utan summan r versatt till SEK.
Tror du verkligen att hon har koll p vxelkursen s att hon vet att hon fr exakt 640kr???

Det kanske kommer som en chock fr dig att ven skitlnder som Bulgarien har socialbidrag och barnbidrag.
Citera
2016-10-05, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Calderas r s skrmmande dlig oavsett vad man tycker om tiggeri och zegeuners.
Varfr kan karlajveln inte bara sga att det r t helvete? Nh d, det kan ju ka "anti-ziganismen".

Men vga ta tag i vad som orsakar "anti-ziganismen" istllet gobbastrutt. En bra brjan kan tex vara att visa och prata runt det hr programmet.
Gott jobbat UG.

Nu ska jag g och bajsa.
Det finns ingen som ensamt kar anti-ziganismen som honom.
Citera
2016-10-05, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda

Vad har du ftt det ifrn att pengarna kommer ifrn Sverige? Nog fr att jag tycker illa om bidrag och zigenare men att fabricera som de gr r under all kritik.
Citera
2016-10-05, 21:54
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koljarov
Du verkar vara mer n lovligt trg, hon sger inte att hon fr pengar frn Sverige utan summan r versatt till SEK.
Tror du verkligen att hon har koll p vxelkursen s att hon vet att hon fr exakt 640kr???

Det kanske kommer som en chock fr dig att ven skitlnder som Bulgarien har socialbidrag och barnbidrag.
Ja, eller s r det du som "verkar vara mer n lovligt trg".
Varfr tycker hon att den svenske reportern ska skratta t hennes svar om att hon fr bulgariska bidrag? r det underhllande? Eller s tycker ven hon att det r galet att svenska myndigheter inte har bttre koll p vem dom beviljar bidrag?
Det lter mer troligt....

Hon gr skrattande till banken....
Citera
2016-10-05, 22:00
Jag sger inte att hon fr pengar frn Sverige, men OM det r s, kan det ju handla om ungefr samma summa varenda vecka, s det alltid ligger runt 640. Drfr som hon sade det.

Jag reagerade ocks p det: "du kommer skratta". Men samtidigt r det mrkligt att Sverige skulle betala ut pengar veckovis till romer i Bulgarien. Men det kan vara s att hon har en kontakt i Sverige som fixar det och skickar en liten summa(640 kr) varje vecka.
"Du kommer skratta" var kanske en anspelning p att han kom frn just svensk TV, om hon nu verkligen fr pengar hrifrn.
Citera
2016-10-05, 22:06
Medlem
KokaGrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag sger inte att hon fr pengar frn Sverige, men OM det r s, kan det ju handla om ungefr samma summa varenda vecka, s det alltid ligger runt 640. Drfr som hon sade det.

Jag reagerade ocks p det: "du kommer skratta". Men samtidigt r det mrkligt att Sverige skulle betala ut pengar veckovis till romer i Bulgarien. Men det kan vara s att hon har en kontakt i Sverige som fixar det och skickar en liten summa(640 kr) varje vecka.
Klart det gr till p s stt. "Fenomenet" med att anhriga hmtar ut pensioner (som aldrig dr), socialbidrag osv till personer som inte bor i Sverige lngre och transfererar pengarna via Western Union till hemlandet r utbrett.

Du betalar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in