Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-10-07, 17:50
Medlem
Var nere och käkade middag och när jag kom upp igen hade hunden klivit upp och kissat ner hela min macbook pro 15" retina. Kiss över hela skärmen, tangentbordet och undersidan. Har torkat av den noga, fönat den etc men muspekaren och tangentbordet lever sitt eget liv. Muspekaren far runt och klickar av sig själv och program öppnas o.s.v.

Vad fan ska man göra? Kommer det fungera när den fått torka något dygn? Kan jag lägga den på handdukstorken? Eller är det bara att inse att jag fått en ursäkt till att köpa en ny laptop?

Citera
2015-10-07, 17:54
Medlem
eliiiit1s avatar
Mitt tips är att lägga den i en stor bytta, låda, kastrull eller liknande med ris och låta den stå i ett dygn eller två! Okokt ris då givetvis.
Kanske möjligt att torka rent med blöt trasa för att få bort kisset
Citera
2015-10-07, 17:56
Medlem
QuattroStagiones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Var nere och käkade middag och när jag kom upp igen hade hunden klivit upp och kissat ner hela min macbook pro 15" retina. Kiss över hela skärmen, tangentbordet och undersidan. Har torkat av den noga, fönat den etc men muspekaren och tangentbordet lever sitt eget liv. Muspekaren far runt och klickar av sig själv och program öppnas o.s.v.

Vad fan ska man göra? Kommer det fungera när den fått torka något dygn? Kan jag lägga den på handdukstorken? Eller är det bara att inse att jag fått en ursäkt till att köpa en ny laptop?

Koppla ur det förfan, ta ur batteriet. Lägg den i ris och låt den torka.

EDIT: Nvm batteriet. Använd inte datorn när den är blöt
Citera
2015-10-07, 18:14
Medlem
kimdah2002s avatar
vad du än gör starta den inte förrän den är helt torr efter 3-4 dygn
Citera
2015-10-07, 18:24
Medlem
Hjälper ris så mkt alltså? Jag torkade ju av den tills den var torr, suger riset upp sådant som kommit "mellan springorna"?
Senast redigerad av GillarKebabtallrik 2015-10-07 kl. 18:44.
Citera
2015-10-07, 18:31
Medlem
tantrs avatar
Jag harde lagt den i ris i något mycket varmt rum. T.ex. Torkskåp.

Så att vätskan dunstar och riset fångar upp det.
Citera
2015-10-07, 18:38
Medlem
Norrlands.gulds avatar
En hund som kliver upp för att pissa på din dator? Var hade du datorn och hur lyckades hunden med det konststycket?
Citera
2015-10-07, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrlands.guld
En hund som kliver upp för att pissa på din dator? Var hade du datorn och hur lyckades hunden med det konststycket?

Datorn stod på soffbordet medan jag var i köket och åt mat.
Citera
2015-10-07, 18:47
Medlem
lirareflashbacks avatar
Bild på hunden :-P
Antar att den får leva på kattmat narmaste året. Inga fina köttben nu inte.
Citera
2015-10-07, 18:58
Medlem
hippilis avatar
Verkar vara en lustig hunn det där
Citera
2015-10-09, 09:44
Medlem
Datorn har överlevt men verkar lida av permanent brain damage. Saker lever sitt eget liv. Så jag antar att den får somna in, och en ny laptop får ta dess plats vid min sida.
Citera
2015-10-13, 16:34
Medlem
p0tatiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GillarKebabtallrik
Datorn har överlevt men verkar lida av permanent brain damage. Saker lever sitt eget liv. Så jag antar att den får somna in, och en ny laptop får ta dess plats vid min sida.

Läste "lapdog" först
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in