• 1
  • 2
2015-10-07, 01:20
Medlem
Jag är villig att satsa med dig!
Citera
2015-10-07, 10:52
Medlem
BorgeHs avatar
Det lönsammaste jag vet för vanligt folk som vill få "a peice of the action" i massinvandringen är att bli god man. Ställ upp som god man för ensamkommande "flyktingbarn"! Då får du bra betalt av kommunen och har koll på vad "barnen" använder sina bidrag till från oss skattebetalare.

Det finns en del som har många "barn" att administrera och kommunerna hittar inte folk som vill ta på sig jobbet. Många vill ju inte ha med invandrarna att göra!

Normalarvodet är 8 900 per "barn" före skatt (https://www.uppsala.se/stod-och-omso...er-forvaltare/). Du kan ju också säga att "barnen" är svåra att hantera, det är ju inte som att hantera en dement pensionär, då får du mer betalt! Tar du hand om 10 stycken barn blir det minst 89 000 per år, dvs 7 400 per månad. Inte helt fel!

Lite Googling visar att en del får 25 000 per flykting-"barn":http://www.metro.se/nyheter/god-man-...bdITf5jb8QTYg/

Det blir med 8 "barn" 200 000 kronor per år, dvs. 16 700 per månad före skatt!

Fast det är klart, du får ju inte ha några domar och ett kriminellt förflutet att släpa på för att vara aktuell för jobbet!
Senast redigerad av BorgeH 2015-10-07 kl. 10:59.
Citera
2015-10-07, 10:59
Medlem
Köp billigaste huset på hemnet för 20000 kr och hyr ut det för 20000 kr/mån till ett halvdussin flyktingar.
http://www.hemnet.se/bostad/villa-2r...lund-3-8085935

Jag vet iofs inte vilka krav som det ställs för att hyra ut men jämfört med tältläger i Kramfors eller Kristianstad så är det ju rena lyxhotellet.
Citera
2015-10-07, 11:20
Medlem
TripleXLs avatar
"Familjehem" där du låter en somalier eller arab bo hos dig.

Då betalar staten mellan 12-18.000kr per sådan inneboende.

Hör av dig till migrationsverket och berätta att du är en sån där hipster kommunist som älskar gängvåldtäkt och granatkastningar på ambulanser. Då ska du nog få nåra berikare skickade till ditt hem
Citera
2015-10-12, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElizabethDeans
Ja, som privatperson hur bäst sko sig på flyktingkrisen? Jag har läst på migrationsverkets hemsida men hittar bara erbjudanden för större aktörer. Jag hör att man kan adoptera men hur mycket får man för det? Är det möjligt att adoptera som singel privatperson (man)? Andra sätt att tjäna pengar på flyktingkrisen? Varje dag läser jag på flashback om hur mycket pengar som går åt hur gör jag för att en del av mina skattepengar ska trilla tillbaka i min egen ficka??

Om du bestämmer dig för att öppna flyktinganläggning hoppas jag att du är en sapass god medmänniska att du väljer att husera kvinnor och deras barn snarare än stödjer invällandet av "valdtäktssugna män" som vissa kallar det.

Disclaimer till Researchgruppen: Jag har inte pastatt att alla män som kommer utifran är valdtäktssugna, det jag pastar däremot är att de som hanterar flyktingarna inte verkar ha nagot intresse av att se till att kriminella antagonister inte beblandar sig med vanligt flyktingfolk.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in