Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2015-10-07, 22:36
Medlem
Kafferastens avatar
Låter som mig Jobbar stenhårt dock så precis som du knappast latast i världen. Finns mängder med arbetsskygga latmaskar i det här landet.

Däremot hemma..vem orkar annat än att sitta vid datorn, kolla fotboll eller spela tv-spel? Sitta i fåtöljen eller ligga i sängen från man kommer hem en Fredag tills Måndag utan att gå ut är en klassiker. Gick ut vid två tillfällen under min semester på 20 dagar. Dock håller jag ordning på matvaror och kastar allt innan bäst före datumet är nått. Det kan du ju också sträva efter i alla fall. Med åldern kommer vishet sägs det (45 snart) och det fanns ju en tid då jag duschade 5-6 gånger om året..nu har jag väl mer än 10 dubblat den siffran i alla fall

Nej vi är inte latast i världen som sagt men visst kunde man leva livet annorlunda, om motivationen och viljan fanns där.
Citera
2015-10-07, 23:49
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafferasten
Låter som mig Jobbar stenhårt dock så precis som du knappast latast i världen. Finns mängder med arbetsskygga latmaskar i det här landet.

Däremot hemma..vem orkar annat än att sitta vid datorn, kolla fotboll eller spela tv-spel? Sitta i fåtöljen eller ligga i sängen från man kommer hem en Fredag tills Måndag utan att gå ut är en klassiker. Gick ut vid två tillfällen under min semester på 20 dagar. Dock håller jag ordning på matvaror och kastar allt innan bäst före datumet är nått. Det kan du ju också sträva efter i alla fall. Med åldern kommer vishet sägs det (45 snart) och det fanns ju en tid då jag duschade 5-6 gånger om året..nu har jag väl mer än 10 dubblat den siffran i alla fall

Nej vi är inte latast i världen som sagt men visst kunde man leva livet annorlunda, om motivationen och viljan fanns där.

Vilket jävla slöseri, plus att det låter som ett tvångsbeteende också.
Citera
2015-10-08, 21:27
Medlem
Jag är helt alkohol- och drogfri. Drack nån öl på en personalfest i vintras det är allt.

Kom på en till grej jag inte längre orkar. Ta upp posten. Har ett brevinkast i dörren och posten hamnar på golvet men jag plockar upp räkningsbrev resten kliver jag ovanpå bara. Ibland kan det ligga flera veckors post på golvet men jag har varit hemma varje dag. En annan grej jag inte gör så ofta är att byta sängkläder. Kan ibland när jag ska sova känna att det luktar förjävligt men orkar inte byta, tänker jag duschar innan jobbet på morgonen istället så det är skit samma.

Har haft på mig hörlurarna ända sen jag slutade jobbet men utan att lyssna på musik.
Citera
2015-10-08, 23:38
Medlem
djuphavsdjungelns avatar
Sådär var det för mig också ett par år. Låg mest hemma i soffan och drack och knarkade och blev fet. Trivdes ganska bra med det men känns som rätt bortkastade år. Jag föreslår att du ändrar livsstil omedelbart innan du drar på dig skador av sättet du lever på. Planera in en resa till nästa sommar eller vinter och gör allt du kan för att bli i så bra form som möjligt fram till dess. Då har du ett mål. Vågsurfing, dykning eller fiska spännande exotiska fiskar eller någonting som du ska prova på resan. Välkommen till thailand eller kambodja och där finns också kvinnor.
Citera
2015-10-09, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kos
Hej mitt liv ser ut ungefär såhär. På vardagar jobbar jag heltid, sköter jobbet bra. Sen börjar helvetet. Efter jobbet handlar jag lättätna onyttigheter. Orkar sällan laga mat, lägger mig i soffan och äter chips/dricker läskedryck. Minns jag kokade makaroner för några månader sedan. Tror de står i en bunke i kylen än. Tappade ut chipsskålen i lördags, först idag sopade jag upp det jag tappade ut. Minns inte men är nog 3 veckor sen jag diskade. Gör inte så mycket eftersom jag äter inte "sölig" mat, äter pizza man kan värma i ugn eller matlåda i micron. Köper ibland ost men tycker det är för jobbigt att hyvla osten så den möglar i regel bort i kylen. Finns färdighyvlad ost men gillar den inte. Minns inte när jag städade hemma senast tror det va förra året. Låter kanske som skämt men tyvärr är det sanningen. På helgen är jag hemma och slöar i soffan. Har slutat sitta i datorstol vid datorn utan ligger i soffan och surfar istället hela tiden. Har inget som helst kompiskontakt varken IRL eller via datorn. Förr chattade jag mycket med folk men det har jag helt slutat med, också.

Latast i världen? Nej du är ju riktigt flitig, du orkar gå till ditt jobb. När du skiter i jobbet och ligger på soffan då börjar du bli lat.

Mvh.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in