Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-05, 14:47
  #265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nighting4le
Hej!
Jag har precis köpt bräda och blev direkt lite orolig när jag såg den. Tänkte att den kanske är för smal. Längden är bra, jag är 181cm och brädan är 161cm. Däremot är mina skor storlek 44 och brädans bredd 252mm. Blir det att skicka tillbaka eller vad tycker ni? Tänker ifall tårna slår i backen osv. Länkar en bild också, bindningarna är ej fastskruvade men ni ser ungefär.

https://imgur.com/a/hWwmS

jag har lite samma problem här. jag har iofs inte köpt bindningar eller skor än. jag beställde en bräda iallafall som är 252mm i midjebredd, och min skostorlek kan vara allt mellan 43 och 45. en gång hyrde jag boots på 43 o de funkade bra, men jag var i en affär idag och då var det nästan att jag skulle testa 45,5or. :/

dedär kan du ju tänka på. eventuellt köpa ett par mindre boots. ska finnas boots där dom drar ner på materialet och gör skon tunnare o de ska man kunna vinna någno centimeter eller 2 på.
Citera
2018-04-09, 08:34
  #266
Medlem
jag är något av en nybörjare i snowboarding, och har råkat beställt två brädor online. en Nitro team exposure, och en Nitro Beast. jag ska returnera en av dom men vet inte vilken.

de står att Exposuren är nybörjar/medel svårighetsbräda, och att beasten är en tung bräda för stora hopp. så att exposuren tänkte jag först att jag ska välja. men beasten ser ju coolare ut och fördelen med beasten är att jag fått den på avbetalning o de passar mig bättre ekonomiskt. så jag undrar vilken av dom jag ska välja. vilken ska jag returnera.

de kanske inte är så jättestor skillnad på brädorna? bräda som bräda eller? om jag väljer beasten kommer jag få de skitsvårt att åka då? kommer den ka typ 50X så fort som exposuren, och va helt jävla omöjlig för mig som nybörjare? jag åker inte på hopp ännu, karvar mest och gillar buttering o sånt än så länge, men kommer nog närma mig hopp när jag blivit bättre, så att villl även kunna växa in i brädan.
__________________
Senast redigerad av avishaman 2018-04-09 kl. 08:50.
Citera
2018-10-14, 16:15
  #267
Avstängd
qirteros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avishaman
jag är något av en nybörjare i snowboarding, och har råkat beställt två brädor online. en Nitro team exposure, och en Nitro Beast. jag ska returnera en av dom men vet inte vilken.

de står att Exposuren är nybörjar/medel svårighetsbräda, och att beasten är en tung bräda för stora hopp. så att exposuren tänkte jag först att jag ska välja. men beasten ser ju coolare ut och fördelen med beasten är att jag fått den på avbetalning o de passar mig bättre ekonomiskt. så jag undrar vilken av dom jag ska välja. vilken ska jag returnera.

de kanske inte är så jättestor skillnad på brädorna? bräda som bräda eller? om jag väljer beasten kommer jag få de skitsvårt att åka då? kommer den ka typ 50X så fort som exposuren, och va helt jävla omöjlig för mig som nybörjare? jag åker inte på hopp ännu, karvar mest och gillar buttering o sånt än så länge, men kommer nog närma mig hopp när jag blivit bättre, så att villl även kunna växa in i brädan.

Beast är ju en något hårdare bräda, vad är det du vill göra i backen? åka i parken och leka? eller bara åka fort ner för pisten och hoppa högt?

Hårdare bräda är inte lika förlåtande om du gör fel alltså blir det mycket svårare för en nybörjare.
Exposure som är något mjukare är mer en allround bräda till hela berget.

Jag hade haft kvar Exposure och skickat tillbaka beast, Bättre att utvecklas med en mjukare bräda tills du är bra sen köpa en hårdare om man nu vill det.
Citera
2019-12-20, 12:12
  #268
Medlem
funktioners avatar
Hade tänkt köpa mig en bräda och boots och behöver lite råd. Kan ingenting om grejerna egentligen utan alltid hyrt. Men har åkt ganska många år och skulle inte säga att jag är nybörjare, medelbra kanske.

Är 176 cm lång och väger runt 70 kg och åker det mesta egentligen. Pist, offpist och lite park. Kanske mest offpist dock och i framtiden blir det nog mer park. Finns det någon bra allroundbräda kanske?
Citera
2021-02-10, 21:51
  #269
Medlem
fittknullares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Hade tänkt köpa mig en bräda och boots och behöver lite råd. Kan ingenting om grejerna egentligen utan alltid hyrt. Men har åkt ganska många år och skulle inte säga att jag är nybörjare, medelbra kanske.

Är 176 cm lång och väger runt 70 kg och åker det mesta egentligen. Pist, offpist och lite park. Kanske mest offpist dock och i framtiden blir det nog mer park. Finns det någon bra allroundbräda kanske?

Tycker du ska köra på en allroundbräda från Nitro!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback